FANDOM

Pelaaja: Nea
Hahmon nimi: Akito Sooma
Fandom/Teos: Fruits Basket MANGA
Ikä: 19-vuotias
Ryhmä: Orion
Huone lukuvuonna 09-10: Kerroksessa 2, huoneessa 5.
Huone lukuvuonna 10-11: Kerroksessa 4, huoneessa 9. Kämppis Kousuke Asazuki
Journal: frailwithoutyou

Spoilereita on luvassa!

Akito suit
Akito petals

Ulkonäkö:
Crossdressaaja, koska on pakotettu koko elämänsä tähän asti elämään ja pukeutumaan kuin mies eikä ole siitä luopumassa vaikka nainen kyllä kyseessä onkin.

163,8 cm eli keskiverto japanilaiseksi naiseksi jopa pitkä sillä keskiarvo jää yli kymmenen sentin päähän. Painoa on merkitsevän vähän, 43 kg, joka tekeekin neidistä melkolailla alipainoisen. Sairaalloiselta alipainolta on silti välttynyt. Fyysisesti näyttää heiveröiseltä, sirolta, hauraalta, helposti särkyvältä ja hennolta. Kyllä häneltä muutama nuoremmille kipeää käyvä lyönti lyhyt sormisilla käsillään irtoaa mutta ei sitten sen enempää ellei juuri satu olemaan ihan terveen paperein liikenteessä. Silti, ei Akitosta fyysistä vastusta ole lähes kenellekään, kun pisimmät raajatkin näyttävät siltä, että ne saisi pienellä väännöllä helposti katki.

Tummat hiukset yltävät pisimmillään noin niskan puoleen väliin asti, etuhiuksilla voi peittää silmät milloin vain tahtoo.Määrittelemättömäksi jääköön ovatko hiukset mustat vai ruskeat, ovat tarpeeksi tummat ollakseen kumpaa vain. Keskikokoisten silmien väri on tumman ruskea. Ihon sävy on hyvinkin kalpea, kenties koulussa niitä, jotka vaikuttavat ihonsävyn puolesta ihan epäkuolleilta, eh.

Huoneessaan Akito pukeutuu kuin kotonaan, eli useimmiten (valkoiseen) yukataan ja milloin minkäkin väriseen haoriin (japanilainen polvipituinen takki) - haori osaa tosin usein pitää olkapäiltään alas vedettynä melkein kuin se olisi huivi, jonka saa halutessaan vedettyä olkapäidenkin suojaksi -- ja voitte jo tässä vaiheessa antaa anteeksi HATORI-kirjoitusvirheeni, tulen niitä varmasti tekemään. Liikkuu huoneessaan paljain jaloin. Jos huoneessa on kylmä, vaihtaa haorin pidempään takkiin, hitatareen, joka toisinaan peittää melkein hänen nilkkansakin. Ja kun miesten vaateosastolla muutenkin ollaan niin jokainen hänen obinsa ovat miesten leveyksien mukaisia, siis noin 10 cm leveitä - toisinaan myös alle sen. Eivät lähes koskaan yli 15 cm.

Ihmisten ilmoilla on päällä joko poikien koulupuku Orionin väreillä tai vapaa-ajan vaatteina tumma kauluspaita ja tummat housut. Musta on yleisin väri vapaa-ajallakin, saattaa tuo tumma olla myös tummasininen tai tummalila toisinaan, näyttävät jokatapauksessa melkein mustilta nekin. Mustat miesten kävelykengät kuuluvat toki asiaan.

Japanilaisiin vaatteisiin toki kuuluvat aina alle ihan omatkin alusvaatteet sun muut normaalialusvaatteiden lisäksi. Ne japanilaisten omatkin ovat toisinaan Akitollakin päällä, riippuen pukeutumisen tärkeydestä (eli onko kyseessä vain ilta omassa huoneessa vai pukeutuminen japanilaiseen tapaan johonkin tapahtumaan vai kenties jokin kokoontuminen, johon pukeutuu japanilaiseen tapaan). Niiden lisäksi joutuu vetäisemään naisen muotonsa piiloon, mikä koko elämänsä crossdressaava nainen se olisi, joka jättäisi tämän tekemättä? Asiaan tarkoitettuja korsetteja, toppeja, bindaussiteitä sun muita neidiltä kyllä löytyy kaapista, lopputulos on näkyvästi aina sama. Muutoin sitten... No, enemmän tai vähemmän happivaraa, riippuu olinpaikasta ja olosuhteista mitä niistä käyttää.

Persoonallisuus:
Neiti on hyvinkin hankala. Saattaa toisinaan saada yhtäkkisiä ideoita muille Soomille toteutettaviksi eikä kukaan voi tietenkään sanoa hänelle vastaan, onhan neiti jota lähes kaikki luulevat herraksi, suvun pää ja kahdentoista Jumala. Hän ottaa asemansa Jumalana kenties vähän liiankin kirjaimellisesti kaikessa seurassa. Ei hänelle saa sanoa ei eikä hänen käskyjään saa olla noudattamatta, siitä seuraa aina varmasti rangaistus. Akito virnuilee usein omahyväisesti puhuessaan muille tai ollessaan omissa ajatuksissaan. Yleiskuva onkin varsin julman oloinen nuori poika, joka tietää oman arvonsa eikä välitä muista tippaakaan.

Puhuu tähtimerkkien edustajille kyllä siitä, että rakastaa heitä ja on ollut heitä ikävä mutta hän on varmasti myös julmin sekä kylmin persoona, jonka he koskaan ovat tavanneet. Hän on hyvinkin julma persoona fyysisellä puolella hakatessaan piiskalla ja saadessaan ties mitä muitakin pahoinpitelyn ja hyväksikäytön ideoita. Henkisesti hän on julma kaivaessaan muistoista esiin traumat kaikista elämän pahimmista tapahtumista - pimeään lukitseminen, perheen jäsenten itsemurhat, tärkeiden ihmissuhteiden rikkoontuminen... Kyllä hän tietää miten pelotella ja säikäyttää melkein kaikki heistä. Akito kokee ylipäätään voivansa sanoa ja tehdä mitä tahansa, ja mikäs siinä, kun on Jumala, kyllähän silloin voikin.

Hänelle ei vaan tällä hetkellä mahdu päähän, ettei hänen käskyvallassaan ole kuin nuo 12, Akito nimittäin määräilee joka suuntaan ja raivostuu, jos et tottele. Hänen yleisasenteensa on todella ylimielinen. "Älä määräile minua." "Alatko sinä väittää minulle vastaan?" ja noita lausahduksia seuraa yleensä korvia särkevä huutokohtaus, jossa hän syyttää sinua kaikesta. Mikään ei ole ikinä Akiton syy/vika, ei vaikka hän olisi juuri melkein lopettanut elämäsi - sellainenkin on vain sinun tai kenen tahansa vähänkään loogisesti syyksi sopivan ulkopuolisen vika. Saattaa myös painaa kätensä korvilleen ja huutaa "AAAAAAAAAAAAAAAA...!!!!", jos alat väittää hänelle vastaan (eli jossain tilanteissa toisin sanoen yrität puhua hänelle järkeä). Ei hän kuuntele. Eikä hän välitä mielipiteistäsi vaikka kuuntelisikin edes muutaman sanan. Raivostuu vaan.

Raivostunutta Akitoa kannattaa tosin varoa. Hän saattaa lyödä nyrkeillä tai tarttua hiuksiin ja heitellä päätäsi niin, että luulisi niskojen katkeavan sillä menolla piankin. Toinen vaihtoehto on, että hän nappaa läheltä jotain millä voi esimerkiksi lyödä, ja kun hän on aivan raivoissaan, hän ei varmasti katso minne lyö (et olisi ensimmäinen, jota hän lyö silmään pahoin seurauksin). Hieman harvinaisempaa onkin sitten se, että hän kävisi muualle kuin hiuksiin käsiksi mutta ei kuristusotekaan hänelle vieras käsite ole... Kiitä onneasi, jos olet fyysisesti vahvempi tai jos joku Sooma on lähellä ja tulee vetämään Akiton irti.

Hän uskoo, että jonain päivänä kaikki Sooma-suvun 12 eläintä palaavat hänen luokseen, sitten he voivat jatkaa Jumalan ja eläimien pitoja ikuisesti. Kissa, se kirottu kolmastoista hirviö ei tietenkään kuulu silloinkaan joukkoon - se kuuluu lukkojen taakse pimeään ikuisiksi ajoiksi.

Ei kannata antaa hänen suloisten ^_^ - hymyjensä hämätä. Hän on kiero, manipuloiva ja julma. Suurinosa Sooma-suvusta pelkää häntä ja aivan syystä, neidillä kun voi missä vaiheessa vaan päässä tulla hullukin idea pääsi menoksi .. ja hän jättää harvoin ne ideat pelkäksi ideaksi.

On myös toisinaan hyvinkin tarrautuva. Esimerkiksi Hatoria saattaa halailla tai nauraa kylmästi miehen sylistä samalla, kun puhuu muille kahdentoista jäsenelle. Se on toisaalta ehkä yksi yritys tehdä rakastamansa mies, Shigure, mustasukkaiseksi ja näyttää, että hän tosiaan voi käyttäytyä ihan miten vaan huvittaa. Yleensä tosin kääntää vaan kaikille selkänsä ja saattaa myöhemmin työntää päänsä polvelle tai alkaa muuten läheisemmäksi, jos ja kun itseään niin huvittaa tehdä. Kiduttaa sekä itseään että Shigurea sillä, ettei päästä kumpaakaan liian lähelle toistaan. Kyllä hän Shigurea edelleen rakastaa, heidän taustansa vaan ovat jokseenkin monimutkaiset ja Renin tahraamat... Miettii toisinaan tekeekö kenties uskollisuustestiä miehelle nyt.

Akito on lähes aina ollut yksinäinen ja pelännyt muutosta, se lienee yksi syy siihen miksi hän edelleenkin pukeutuu mieheksi vaikka hänen isänsä kuoli vuosia sitten. Ei hän enää osaa naiseksi pukeutua, ei ainakaan tällä hetkellä, kun hänet on koko ikänsä puettu mieheksi.

Erikoiskyvyt:
Sairastuminen! ...Sanoo Hatori, kun yli puolet Hatorin ajasta menee Akiton yksityislääkärinä neidin ollessa niin usein sairaana, kuumeessa tai lievemmin kipeänä.

Akito on 12 tähtimerkin, zodiacin, ja Jumalan tarun Jumala-hahmo nykyajan tähtimerkkien edustajille. He eivät kykene vastustamaan hänen käskyjään, tai ainakaan he eivät saisi tehdä niin.
"Minä olen kahdentoista silmissä jumalankaltainen olento. Hallitsen eläinradan henkiä. Olen sielujen herra." ~ kuten hän itse asian ilmaisee.

"Eläinradan jäsenille Akito on kuitenkin jotain aivan erityistä. Jumala, johon suhtaudutaan pelon sekaisella kunnioituksella. Sekä heikko että voimakas. Yksinkertainen "Ei." jonka ulkopuolinen sanoisi helposti, saattaa tuntua heistä kuin veitseniskulta sydämeen. Akiton ja kahdentoista välillä vallitsee maailma, joka ei aukene yhdelleään ulkopuoliselle. Maailma, joka on yksin heidän. Heitä yhdistää veri, joka virtaa heidän suonissaan, veriside."

Linnut ja perhoset sun muut pikkueläimet, mutta varsinkin valkoiset kyyhkyset, tulevat usein istumaan Akiton sormen päälle, kun hän on ulkona. Ei se toki välttämättä erikoiskyky ole tai mitenkään liity siihen, että Jumalan henki riivaa häntä mutta....

Nykytilanne:
Celestial, koulu avaruudessa... Mahdollisuus päästä kauas äidistään Ren-hirviöstä ja viedä kaksitoista mukanaan aivan uuteen paikkaan, josta he eivät edes pääse pois vaan ovat ikuisesti Akiton kanssa ikuisissa pidoissa toisessa ulottuvuudessa? Kyllä kiitos!

Muuta:
Yhtäkkiset käskyt tehdä mitä vaan lienevät yksi muoto testata sitä kuinka hyvin eläinratalaiset häntä tottelevat, samalla todistaa äitinsä Renin olevan väärässä koska ilkeä paha äiti aina sanoo, että he vielä jättävät Akiton yksin. Se on kilpailua Renin kanssa, heillä on vetokin siitä palaavatko he Akiton luo vai jättävätkö he hänet yksin. Jokainen Celestialille saapuva kirottu Sooma on yksi voitto Akitolle (joten tuokaapas tänne ne kaikki! XD)

Pelitapahtumat:
2009
29.9. Saapuu koululle.
1.10: Melkoisen .. murhanhimoinen Momijin suuntaan siitä, että pitkäkorva oli mennyt tytön viereen nukkumaan ja kenties paljastanut kirouksen samalla.
28.12 Vihainen, kun uusi vuosi ei mene kahdentoista ja jumalan perinteiseen tapaan millään tavalla. Shigure saa huijattua neidin mistelioksan alle.

2010
10.1 Kolme kahdentoista kirottua (Kisa, Hatsuharu, Isuzu) samaan aikaan koululle, Akitolla on loistava päivä.
11.1 Shigure tulee yöksi viereen.
28.1 Lähtee Shigurelle yöksi koska Orionissa alkaa joukkotappelu.
29.1 Raivona koska Tooru saapuu kouluun.
28.2 Kiitos Orionin kummajaisvieras, aiheutat sen että Akito häipyy taas yöksi Shigurelle. Ja vieläpä jää sinne pidemmäksi aikaa tällä kertaa.
[aikavälille päivityksiä tulossa ehkä jossain vaiheessa]
11.10 Loveless-viikko ei Akiton omaan ulkonäköön vaikuta mitenkään~...
13.10 ..........Muuuuuuuuuuutta saa vähintään muistutuksen (ellei sitten tietoonsa vasta nyt), että Hevonen & Härkä (Isuzu ja Hatsuharu) ovat sitten ilmeisesti rikkoneet "hieman" Akiton raivokynnyksen rajoja. Raivoaa asiasta Isuzulle, siitä olisi voinut olla pahakin lopputulos neidille mutta paikalle sattuikin Musta Haru... Surkea lopputulos itselleen.

Ihmissuhteet:
Shigure Sooma ~ Pitkäaikainen rakkaus vaikka juuri nyt ovatkin... Säätövaiheessa tai jotain koska suhteeseen tuli vähän uskottomuusongelmia. Ei kyllä myönnä (päänsä sisällä) ääneen edes itselleen, että edelleen tuota miestä rakastaa. Suhtautuu välillä todella kylmästi, toisinaan sitten aivan päinvastoin.

Hatori Sooma ~ Yksityislääkäri. Tai nykyään koko koulunkin lääkäri mutta ... Ei se mitään. Suhtautuminen vaihtelee, mihinpä suuntaan Akiton suhtautuminen tosin ei vaihtelisi?

Yuki Sooma ~ ♥

Kyo Sooma ~ Kohtelee todella julmasti ja mahdollisesti tulee yrittämään jonnekin pimeään lukitsemista Celestialilla, jos Kyo ei voita Akiton kanssa lyömäänsä vetoa. (Ei sillä, että päähän mahtuisi se, etteivät asiat mene ihan Akiton pillin mukaan avaruudessa).

Hatsuharu Sooma ~ Ja taas suhtautumisen vaihtelua. Toisaalta on niitä Soomia, jotka pysyvät Akitosta kaukana mutta toisaalta, jos tuo paikalle tulee niin clingautuu kyllä varmasti häneen kiinnikin tai nojaa pään syliin tai mitä vaan. Oi voi... Ei toisaalta katso mitenkään hyvällä sitäkään, jos joku (kuten Isuzu) ovat Harun - tai kenenkään muunkaan eläinradan eläimen - kanssa liian läheisiä. Toisaalta pelkää melkein henkensäkin puolesta silloin, kun Hatsuharu raivostuu, jos itse on raivon kohteena...

Isuzu "Rin" Sooma ~ Täysin turha ja tarpeeton. Heittänyt kerran ikkunasta alas eikä epäröisi heittää vaikka toisenkin kerran mielellään korkeammalta, jos saisi minkäänlaisen syyn siihen. (Okei, oikeampi sana olisi ehkä työntää mutta jokatapauksessa!)

Momiji Sooma ~ Melkein epäilee edelleen, että osaako tuo muka olla eläinkirouksestaan kaikille hiljaa. Toisaalta, tottakai hän osaa, ei hän siitä kenellekään kertoisi...

Kisa Sooma ~ Satutti kerran todella pahasti saatuaan tietää, että neiti on Lampaan mielitietty. Ei ole sen jälkeen suostunut (ainakaan huomattavasti) Tiikeriin päin edes katsomaan.

Ayame Sooma ~ Yukin isoveli, jonka käytös on aivan kuin toisesta maailmasta Yukiin verrattuna. Joten kun Yuki saa vaikka kaiken huomion Akitolta, Ayame voi elää sen asian kanssa, ettei saa huomiota Akitolta yhtään. Ellei sitten tee jotain typerää tai mustasukkaisuutta aiheuttavaa, silloin voi vähän käydä ärisemässä ja pelottelemassa ja kiristämässä.

Tooru Honda ~ Idiootti. Ja vihan kohde. Yrittää pelotella ja uhkailla tyttöparkaa paljonkin vaikka toisinaan esittääkin hänelle kilttiä ^__^ naamaa~.

Machi Kuragi ~ Yukilla on sosiaalista elämää? ...Tytön suunnalle? Ei se tähän mennessä mitään haittaa mutta... Sitä on "huvittavaa" seurata. ^___^ kuten Toorulle.

Kousuke Asazuki ~ Kämppis. Ei, he eivät tule toimeen ja Akito onkin lähinnä kuin koko tyyppiä ei hänen huoneessaan olisikaan. Ei ole vielä menettänyt hermojaan asian kanssa.

Jokainen jonkun kahdentoist joukkoon kuuluvan Sooma-pojan/miehen kanssa keskusteleva tyttö/nainen saa vähintään mulkaisun. He ovat Akiton, Akiton omasta mielestä siis, joten hänen mielestään muilla on aihetta pysyä heistä kaukana.