FANDOM

Pelaaja: Tuuli
Hahmon nimi: Anthony J. Crowley
Fandom/Teos: Hyviä enteitä (Good omens by Pratchett & Gaiman)
Ikä: n. 6000 vuotta. Näyttää suunnilleen 25-vuotiaalta
Ryhmä: Opettaja (historia)
Huone: 10. kerros, huone 10
Journal: slytemptation

SPOILAA!!

Ulkonäkö:
Crowley on demoni, vaikkei sellaiselta yleensä näytäkään. Ainakaan perinteisellä mittapuulla. Hänellä ei ole sen enempää sarvia kuin piikkipäistä häntääkään. Hän on siinä 178 senttiä pitkä ja normaalivartaloinen nuori mies. Ihan komea, mutta jollain tapaa lipevän näköinen. Crowleyn hiukset ovat tummat, lyhyet ja siististi leikatut. Hänellä on vaalea iho ja korkeat poskipäät. Silmät kiinnittävätkin sitten hieman enemmän huomiota, jos näkyvissä ovat. Ne ovat kirkkaankeltaiset ja niitä halkoo ohut, pystysuora pupilli. Muistuttavat käärmeen silmiä. Crowley pystyy myös tekemään erikoisia asioita kielellään ja jos hän unohtaa itsensä, tapaa sihistä...
Crowley pukeutuu tummiin, tyylikkäisiin, ja yleensä erittäin kalliisiin vaatteisiin. Lisäksi hän käyttää aina aurinkolaseja, niin sisällä kuin ulkonakin, auringossa ja sateessa. Maassa tämä tapa auttoi peittämään hänen silmänsä, mutta pitää aurinkolaseista muutenkin. Jalassaan hänellä on käärmeennahkaiset kengät ja ranteessa tilaustyönä tehty, sukellusolosuhteitakin kestävä kello, joka näyttää ajan 20 maailman pääkaupungissa. Sekä erään Toisen Paikan pääkaupungissa, jossa aika on aina ”liian myöhään”.
Vaikka Crowley voikin muuttaa ulkomuotoaan aika vapaasti, pitää hän kovasti tämänhetkisestä ja demonimuodossa siihen kannattaakin lisätä pelkästään siivet, jotka ovat samanlaiset kuin enkeleillä, paremmin hoidetut vain.

Persoonallisuus:
Demonin odottaisi olevan ilkeä, paha ja läpimätä, mutta mikään näistä adjektiiveista ei sovi Crowleyyn täydellisesti. Kyllä, hän nauttii ihmisten kiusaamisesta ja aiheuttaa näiden päätymisen Helvettiin. Mutta sehän on hänen työtään. Eikä hän koskaan pakota ketään tekemään mitään. Sehän on idea koko tässä ihmisten ”vapaa tahto”-jutussa. Hän saattaa antaa näille ideoita tai keinoja henkilön omassa mielessä syntyneiden ilkeiden suunnitelmien toteuttamiseen, mutta loppu on kiinni ihmisestä.
Crowley on itsekäs, ahne, turhamainen, fiksu, kiero, ja hänen huumorintajunsa on musta ja sarkastinen. Mutta hän on myös viettänyt lähes koko elämänsä maan pinnalla ihmisten keskuudessa, tarkkaillut näitä ja alkanut ajatella liikaa. Se on vakava puute demonilla. Demonilla ei kuuluisi olla vapaata tahtoa ja omia ajatuksia, vaan näiden pitäisi toimia ajattelematta sen mukaan, miten käskyt ovat kuuluneet. Crowley sen sijaan on tullut johtopäätökseen, ettei viihtyisi sen enempää Helvetissä kuin Taivaassakaan, sillä hänestä molemmat ovat, sanalla sanoen, yksitoikkoisia. Hän pitää Maan tarjoamasta vaihtelusta ja on valmis asettumaan poikkiteloin jopa alakerran tielle, jos hänen mukavalle elämälleen on tulossa stoppi. Ei hän ehkä uskalla sitä suoraan tehdä, mutta varjoistakin voi maailmaa yrittää pelastaa, joutumatta vastaamaan siitä pomoille.
Vaikka Crowley tekeekin ilkeitä asioita ja aiheuttaa harmaita hiuksia kaikille, hän ei käytökseltään ole yleensä erityisen epäkohtelias. Kenties omahyväinen, sarkastinen ja kyyninen, mutta myös rauhallista ja ihan mielenkiintoista, coolia ja hauskaakin keskusteluseuraa. Aiemmin hän ei nähnyt useinkaan vaivaa tutustua yksittäisiin ihmisiin lähemmin, mutta Celestialissa aikoo opetella senkin.
Crowley ei nauti kivun ja tuskan tuottamisesta kenellekään. Itse asiassa ihmiset ovat useampaan kertaan onnistuneet julmuudellaan aiheuttamaan demonille parin viikon ryyppyloman, kun tämä on vain halunnut unohtaa kaiken näkemänsä. Crowleyn ilkeydet ovat usein pieniä, arkipäiväisiä asioita, jotka raivostuttavat ihmiset siinä määrin, että nämä ryhtyvät omaa ärsytystään purkaakseen itse keksimään ilkeitä asioita toisilleen ja siten levittämään pahuuden auraa ympärilleen dominoefektin tavoin. Kaikkien keskustan kännyköiden jumittaminen lounastunnilla, arvonlisävero, televisiovisailut ja värikuulasodan aseiden muuttaminen oikeiksi ovat joitain esimerkkejä Crowley-tyylisistä pahuuksista.
Crowley myös tekee silloin tällöin ”hyviä tekoja”. Maassa ne yleensä olivat hänen vihamiehensä/ystävänsä, enkeli Aziraphalen vaikutuksesta tehtyjä, mutta hän myös pyrkii välttämään oma-aloitteisesti kenenkään loukkaantumista pahojen tekojensa seurauksena. Esimerkiksi värikuula-aseiden tapauksessa varmisti, että kaikki ammuskeluun osallistujat pelastuvat ihmeellisesti. Demoni kuitenkin nolostuu ja ärsyyntyy, jos menet vihjaamaan, että syvällä sisimmässään hän on hyvä tyyppi

Erikoiskyvyt:
Pystyy tekemään oikeastaan mitä vain, demoni kun on. Voi muuttaa esineitä tai olentoja toisiksi, muuttamaan ulkomuotoaan, kuiskimaan pään sisässä kiusauksia ihmisille (jotka tietty mieltävät sen omaksi ajatuksekseen), manipuloimaan sähkölaitteita ja muuta hyödyllistä. Hän voi myös seistä sateessa kastumatta, tulessa palamatta ja selvitä sekunnissa vahvasta humalatilasta. Crowley kuitenkin välttää liiallista sotkeutumista muiden asioihin, joten kykyjä käytetään lähinnä omaksi huviksi, ihmisten kiusaamiseksi tai sekä että. Jos joku yrittää haastaa riitaa, käytää demonivoimiaan korkeintaan tilanteesta karkaamiseen.
Crowleytä ei voi tappaa perinteisillä keinoilla. Ihmisruumiin voi toki tappaa, mutta pystyy, keksiessään uskottavan selityksen alakerran väelle, saamaan uuden. Pyhä vesi tekee paljon pahempaa jälkeä.

Nykytilanne:
Maailma ei tuhoutunut ja kaikki näyttää palanneen entiselleen. Crowley ei kuitenkaan tuntenut oloaan lainkaan turvalliseksi. Hän odotti joka hetki, että joku alakerrassa muistaisi armageddoninjälkeiseltä kiireeltään ajatella sitä demonia, joka oli mukana sotkemassa koko suunnitelman. Ehkä asia oli tarkoituksella unohdettu, mutta Crowley katsoi silti parhaaksi siirtyä hivenen kauemmas tapahtumien lähtöpisteestä.
Hän oli kuullut demonista, joka meni ja perusti omituisen koulun johonkin avaruuden syrjäkolkkaan. Idea vaikutti varsin mielenkiintoiselta, joten Crowley pakkasi tavaransa ja lähti tarkastamaan tilannetta. Aikoo jatkaa opetuksen ohella myös demoninhommiaan koulussa. Paitsi ettei halua sanoa olleensa toimettomana, jos asiaa joskus kysytään, hän myös pitää työstään. Ihmiset reagoivat kiusauksiin aina niin odottamattomilla tavoilla.

Muuta:
Crowley pitää huonekasveista ja hänen kasvinsa kasvavat aina erittäin loisteliaiksi ja kauniiksi, sillä puutarhuri puhuu niille. Puheet saattavat olla pelkkiä julmia uhkauksia, mutta ne toimivat loistavasti. Lisäksi hän juo mielellään itsensä humalaan silloin tällöin, nukkuu ja syö (hänen ei tarvitsisi tehdä kumpaakaan) sekä ajaa lujaa Bentley-merkkisellä autollaan.
Maailman alussa Crowley tunnettiin Crawlynä. Hän oli se käärme, joka puhui Eevan poimimaan Omenan. Aika pian tämän tapauksen jälkeen hän siirtyi maahan ihmisten perässä ja on asunut siellä siitä lähtien. Historiantunneilla saattaakin tulla kuulleeksi erittäin paljon mielenkiintoisia sivukommentteja suurmiesten kamalasta vaatemausta, hyvästä huumorintajusta tai muista yhtä merkittävistä yksityiskohdista.

Pelitapahtumat:
2009
26.10: Saapuu koululle
17.11: Suunnittelee ruukkukasviensa kiduttamista
13.12: Tykkää joulusta (?!)
2010
21.1: Tylsistynyt, joten aiheuttaa ihmisille harmia. Sotkee koulun kuulutusjärjestelmän ja kiertää ympäriinsä aiheuttamassa kiusauksia. Saa myös kutsun opettajien"kokoukseen".
28.1: Ottaa Laharlin vakavaan puhutteluun, kun tämä vetää liikaa huomiota itseensä.
1.3: Loki: Kyllästynyt demoni ja kaksi epäonnista Crowleyn pilan seurauksena Kousuken varastamia potilastietoja päätyy Lucan laukkuun.
25.5: Krad yrittää saada Laharlia aiheuttamaan entistä enemmän kaaosta palkitsemalla tämän irtosulillaan. Crowley ehtii väliin ja muuttaa palkinnon vuoden jäätelöiksi. Tajuamatta sen olevan Disgaean voimakkain HP:itä parantava lääke... No, pysyypähän poika terveenä.
28.5: Krad antaa Akatsukille Rutilen -> Valtava tulipalo ja mellakointia. Crowley varmistaa (erittäin salaa), ettei kenellekään satu mitään peruuttamattonta vahinkoa.
25.7: Aziraphale saapuu Celestialiin.
2.8: Kanamen kostotoimenpiteet Kradille viilentävät opettajien asuntolaa. Lämpimässä ilmassa viihtyvä käärmedemoni ei tykkää. Menee muutaman päivän kestäville torkuille.
13.8: Freaky Friday: Viettää viikonloppunsa Maes Hughesin kehossa.
12.9: Törmää Freddieen. Hämmennys.
24.12: Loki: Joulutanssiaiset, part 2 Jutustelua Edan ja Dentonin kanssa.
2011
13.5: Event: Genderswap
24.11: 10 000 hirviötä-event. Tavalliseen tapaansa järjestämässä aseita tappelijoiden ulottuville.
2012
6.1: Ottaa Mustan Magian kerhon valvottavakseen...
13.1: Freaky Friday: Hatori Sooma → Anthony Crowley → Ruotsi

Ihmissuhteet:
♥ - Rakkaus/Ihastus
♦ - Perhe/Ystävä
♣ - Tuttava/Ei rasita

♦ Ystävä - Aziraphale - Sai vihdoin yli 6000 vuoden jälkeen myönnettyä, että ajattelee Aziraphalea enemmän ystävänä kuin vihamiehenä, vaikka vastapuolilla ovatkin. Enkeli on ainoa, jonka kanssa Crowley on ollut tekemisissä vakituisesti ja usein omasta tahdostaankin, joten luultavasti ymmärtävät toisiaan paremmin kuin kukaan toinen. Molemmilla on myös tasapainottava vaikutus toiseen osapuoleen, joten vaikka Aziraphalelta saakin kuulla kiusallista palautetta asiasta, Crowley on tämän vaikutuksen alaisuudessa taipuvaisempi tekemään hyviä tekoja.
♦ Koulutettava - Laharl - Väittää olevansa alakerran tuleva pomo. Aluksi Crowley tosissaan huolestui, että maailmanloppua oltaisiin uusimassa näin nopealla aikataululla. Onneksi siitä ei näytä olevan kyse. Ja poika on eri maailmastakin... Pitää silti tätä varmuuden vuoksi silmällä ja yrittää joskus opettaa demonimaisempaa käytöstä. Tosin näiden kahden käsitykset demonimaisista toimista tuntuvat menevän hyvin usein ristiin.
♣ Tuttava Ayame Sooma - Jokin outo käärmeiden yhteisymmärrys tämän opettajan kanssa. Ja Crowleylle Ayamen ärsyttävä vaikutus sukunsa nuorisoon on kiinnostuksella seurattava asia.
Opettajien ryyppyseura - On jotakuinkin puheväleissä kaikkien siihen kuuluvien kanssa. Pitää näitä tosin suurelta osin säälittävinä tapauksina, jopa ihmisten mittapuulla, mutta mitäs pienistä. Kukaan ei ole täydellinen. Viihtyy porukassa ja tulee toimeen.
♣/♦/♠ Hankala suhtautua - Krad Hikari (Ja vastaavat) - Muistuttaa kekseliäässä sadistisuudessaan sekä kotipuolen demoneita että joitain Crowleyn tapaamia ihmisiä, mikä huolestuttaa aavistuksen. Tavallaan tämän toimia ja niiden seurauksia on mielenkiintoista tarkkailla, mutta on myös valmis menemään salaa väliin, jos meno alkaa näyttää liian sairaalta.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki