FANDOM

PerustiedotMuokkaa

Apollo.png

Pelaaja: AL
Hahmon nimi: Apollo Justice
Fandom/Teos: Ace Attorney pelisarja
Ikä: 23
Asuntola: Agita
Luokka: 3-A
Huone: Kerros 12, Huone 03. Ei kämppistä tällä hetkellä.
Journal: imfine

UlkonäköMuokkaa

Apollo on n. 165 senttimetriä pitkä nuori mies. Hänellä on lyhyet ruskeat hiukset, jotka ylettyvät juuri ja juuri niskaan asti. Erikoista hiuksissa on se, että hänellä on kaksi otsahiusta, jotka sojottavat ylöspäin kuin antennit (tehty hiusgeelillä). Hänen silmänsä ovat samaa sävyä hiusten kanssa, eli tummanruskeat. Apolloa ei ole pituudella eikä lihasmassalla pilattu, mutta ei hän kuitenkaan mitenkään heikkokaan tunne olevansa.

Koulupuvun ja muiden virallisten asujen ulkopuolella Apollo pukeutuu aika rennosti. Farkut ja tavalliset poolopaidat kuuluvat aikalailla hänen vaatekaappiinsa, kesällä t-paidat ja shortsit. Toisinaan hän saattaa tapansa mukaisesti käyttää punaisia housuja, valkoista kauluspaitaa, punaista liiviä ja vaaleansinistä kravattia, joka on tullut tutuksi oikeudenkäynneissä. Vasemmassa ranteessa hänellä on äidiltään peritty rannerengas.

PersoonallisuusMuokkaa

Apollolle on tärkeää tuntea olonsa itsevarmaksi. Usein ennen oikeudenkäyntejä hänellä on tapana käydä läpi ”chords of steel” niminen harjoitus, jonka tarkoituksena on niin avata ääntä kuin antaa hänelle lisää varmuutta. Tähän harjoitukseen kuuluu sanoa ”Minä olen Apollo Justice ja minä olen kunnossa!” Tätä samaa harjoitusta voi käyttää myös muiden auttamiseen samalla ”Minä olen kunnossa – sinä olet kunnossa, me olemme kunnossa” kun jollakulla on hankaluuksia uskoa itseensä. Tämän kaltainen harjoitus on usein tuottanut tulosta ja antanut niin Apollolle kuin tämän ystäville tai asiakkaille uutta puhtia päästä hankaluuksista läpi.

Toisinaan edes kaikenlainen vakuuttelu ei auta ja oikeudenkäyntien paineet voivat käydä hyvinkin ylilyöviksi. Hän on kuitenkin onnistunut saaman sen verran itseluottamusta ja eräänlaista tyyneyttä työuransa, jotta pysyy oikeudenkäynneissä mukana ja jaksaa nousta uudelleen ja uudelleen syyttäjiä vastaan. Hän on antanut myös paljon tukea ystävilleen. Apollo onkin hyvin arvostettu ja rakas ystävä... vaikka välillä hän on työpaikkakiusaamisen kohde. Aina toisinaan hän saattaa miettiä jopa ääneen sitä, arvostaako häntä kukaan ja huokaista muiden sanomille asioille tuskastuneena ääneen. Kyllä hän kuitenkin tietää, että hänen ystävänsä pitävät hänestä.

Apollo saattaa joskus antaa tunteilleen ylivallan. Silloin, kun epäilys hiipii hänen mieleensä, hänen on vaikea karistaa sitä pois. Sen takia asian selvittäminen on tärkeää, vaikka alkuun se voikin vaikuttaa vain katkeralta halulta kostaa se, mitä on tapahtunut. Apollo ei pidä siitä, jos hänen täytyy epäillä ketään, johon hänen pitäisi voida luottaa 100 prosenttisesti.

Totuus on Apollolle tärkeä käsite. Hän haluaa tietää totuuden, sattui se miten paljon tahansa. Joskus hänen on pakko selvittää totuus hinnalla millä hyvänsä, esimerkiksi jos hän epäilee jotakuta tärkeää ystäväänsä tai asiakastaan. Silloin hän saattaa hyvinkin vetäytyä ystäviensä seurasta ja katkaista kaikki yhteydenotto tavat itseensä selvittäessään yksinään mitä on meneillään. Apollo haluaa uskoa ja luottaa ystäviinsä ja asiakkaisiinsa täysillä, ja totuuden kuuleminen on sen takia tärkeää.

Pelkästään vakava Apollo ei ole. Hänellä on osittain lapsellisia puolia. Hän voi esimerkiksi olla kateellinen asioista kuten shown varastaminen (Klavier ja oikeudenkäynnit) tai ruveta ärtyneeksi ja sarkastiseksi, jos jokin ei mene suunnitelmien mukaan. Toisinaan hän saattaa kommentoida hiljaa mielessään ikäviä totuuksia muista ihmisistä (eritoten Tuomarista). Hän on myös myöntänyt että lukee lehdestä pelkästään sarjakuvat ja että hän on hyvä hulahula vanteiden kanssa. Apollo on toisinaan myös hyvin tunteellinen ja saattaa itkeä avoimesti helpotuksesta, jos jokin päättyy onnellisesti.

ErikoiskyvytMuokkaa

Apollolla on ranneke, joka puristaa hänen rannettaan, kun joku valehtelee. Sen avulla hän pystyy näkemään kohteen hermostuneen tavan ja saada tämän paljastamaan hyvällä tuurilla totuuden. Apollo voi estää ranneketta toimimasta peittämällä oikean silmänsä.

CanonMuokkaa

tba

KouluMuokkaa

tba

IhmissuhteetMuokkaa

tba

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki