FANDOM

Pelaaja: Tuuli
Hahmon nimi: Athena Cykes
Fandom/Teos: Ace Attorney
Ikä: 18
Ryhmä: Agita
Huone lukuvuonna 14-15: 10. kerros, huone 33, kämppis Sasha Blouse
Huone lukuvuonna 15-16: 10. kerros, huone 22, kämppis Aoi Kiriya
Journal: emotionhearing

Athena Cykes.png

Ulkonäkö:
Athena on hyvin pirteän ja aktiivisen näköinen nuori nainen niin ruumiinrakenteeltaan kuin vaatetuksenkin puitteissa. Hän on keskipituinen, siinä 162 cm eikä vartaloltaan erotu Celestialilla suuntaan tai toiseen. Pitkät kirkkaanoranssit hiuksen sen sijaan ovat hieman epätavallisemmat. Yleensä ne on sidottu sinisellä nauhalla korkealle ponihännälle pään sivulle ja etuhiukset huitaistu vastakkaiseen suuntaan. Silmät ovat myös siniset. Athenalla ei juuri pokerinaamaa ole ja niin positiiviset kuin negatiiviset tunteet näkyvät kasvoilla epätavallisen selvästi... ja ellei se ole tarpeeksi, saattaa kaulassa roikkuva pieni AI tietokone Widget sanoa tytön ajatukset muiden kuultaville, vaikka tämä olisi yrittänyt suunsa pitääkin kiinni. Vähintäänkin pieni tietokone muuttaa väriään tytön tunnetilaa vastaavaksi.
Koulupuvun ulkopuolella vaatetus on pirteämmästä päästä ja Athena loistaakin usein kirkkaana väripilkkuna keltaisessa puvussaan. Puku sinänsä on suhteellisen asiallinen/koulutyttömäinen lyhyen hameen, kauluspaidan ja lyhyen pikkutakin yhdistelmä. Toisessa korvassa roikkuu kuukivestä tehty sirpinmuotoinen korvakoru. Lisäksi hänellä on oikeassa kädessään hansikas Widgetin hologramminäytön käyttämistä varten.

Persoonallisuus:
Athena on aina täynnä energiaa, niin fyysisesti kuin henkisesti. Tekee mieluusti lenkkejä ollessaan hermostunut ja liikkuu muuten vaan. Ajoittain ruumis ei edes tahdo pysyä perässä vaan voi kompastua omiin jalkoihinsa. Mutta nousee kyllä nopeasti ylös ja jatkaa samaan malliin.
Henkiseltä ja sosiaaliselta kannalta sama energisyys ja periksiantamattomuus jatkuu. Jos on päättänyt tehdä jotain, on valmis paiskimaan töitä tavoitteensa eteen vaikka yötäpäivää. On kaikin puolin sosiaalinen ja valtaosan ajastaan hyväntuulinen ihminen, joka saattaa kiusoitella ystäviään, muttei koskaan pahassa hengessä. Apollon sanoin; Athena tuntuu kulkevan omalla tunteiden vuoristoradallaan. Tyttö reagoi usein asioihin voimakkain tuntein ja vaihtaa niitä nopeasti. On sanavalmis, eikä jätä ilkeitä sanoja maksamatta takaisin. Tekee myös parhaansa noudattaakseen pomonsa Phoenix Wrightin kahta ensimmäistä sääntöä: Usko asiakkaaseesi loppuun asti ja hymyile pahimmassakin tilanteessa. (Ja kolme, jos et tiedä/ole varma, bluffaa...)
Vaikkei sitä aina uskoisikaan (tyttö kun ajoittain puhuu ennen kuin ajattelee), on myös erittäin fiksu. On onnistunut 18 ikävuoteensa mennessä hankkimaan jo niin tutkinnon psykologiassa kuin lakitieteessäkin. (Tosin pitänee mainita, että kumpikaan tuskin on oikean elämän yliopistotason laajuinen. Ace Attorney-universumissa laintuntemus tuntuu olevan enemmän bonus kuin vaatimus oikeussalissa.)
Athena kantaa sisällään salaisuuksia, joista osan on lukinnut itseltäänkin tutkimattomiin alintajunnan sopukoihin. Traumat äidin murhan ja sitä seuranneen oikeudenkäynnin ympärillä ovat niin syviä, että niiden varomaton esilletuonti voi saada tytön shokkiin. Tällöin tämä ei kykene tekemään juuri muuta kuin tärisemään hallitsemattomasti ajatusten unohtaessa kaiken rationaalisuuden. Pahimmassa tapauksessa voi menettää tajuntansa kokonaan. Tapaus on myös aiheuttanut Athenassa pelon tulla kaikkien hylkäämäksi ja ettei kukaan kuuntele/usko häntä.

Erikoiskyvyt:
Athenalla on poikkeuksellisen hyvä kuulo. Ei niinkään siinä mielessä, että kuulisi neulan tipahtavan toisella puolella koulua, mutta tytön korvat poimivat pienimmätkin sävynmuutokset ihmisten äänessä. Athenalle onkin siis suhtellisen vaikea valehdella tunteitaan. Widgetin Mood Matrixin avulla pystyy tarkastelemaan näitä äänen tunne-eroja vielä tarkemmin ja selvittämään, mikä asia erityisesti toisen sanoissa aiheuttaa puhujassa iloa, surua, vihaa tai pelkoa.
Ei tosiaankaan mitään Celestialin huippua tässä, mutta silti jonkin verran osaa itsepuolustuslajeja. Ainakin tarpeeksi heittääkseen äkkiä häneen tarttuvan ympäri maahan. Ei siis parane säikäyttää.

Nykytilanne:
... Ei ihan mennyt putkeen.
Athenan omat tunteet olivat melkoisen solmussa jo etukäteen, kun tämä oli vieraillut vanhassa kodissaan mutta tajunnut traumojen olevan yhä liian pinnalla 7 vuoden jälkeenkin. Pahaksi onneksi samaisella avaruusasemalla tapahtui samoihin aikoihin murha, joka kosketti hänen työkaveriaan Apolloa henkilökohtaisesti uhrin ollessa paras ystävä ja syytetyn lapsuudenidoli. Athena ei halunnut tökkiä omaa historiaansa yhtään enempää ja jätti kertomatta olleensa paikalla murhan aikaan. Osallistui kuitenkin tutkimuksiin sen minkä pystyi. Mikä ei näyttänyt olevan paljoa, sillä poliisi tuntui haluavan pitää asianajajat poissa tutkimusten ”tieltä”. Hei, oikeuden puolella tässä kaikki ollaan!
Kaksikko yritti hiipiä sisään kiertoteitä ja päätyi jotenkin rakettiin. Ja kun heidät äkättiin, Athena sulki pikaisesti ovet... ymmärtämättä, että samat nappulat aloittivat lähtölaskennan. Hups? Tuota... Apollo? Istu äkkiä tuohon, pistä turvavyö päälle ja pidä kiinni. Taidamme olla menossa pienelle ajelulle.

Muuta:
Tapaa maustaa puhettaan saksalla, ranskalla ja espanjalla, tosin yleensä se rajoittuu yksittäisiin sanoihin tai innostuneisiin huudahduksiin.

Lukujärjestys:
Valinnaisaineet: Laki, Ilmaisutaito, Liikunta, Psykologia, Tietotekniikka
Kerhot: Liikuntakerho

Pelitapahtumat:
2015
Helmikuu: Saapuu paikalle Apollon kanssa. Joulukuu: Mistelinoksia

Ihmissuhteet:
♥ - Rakkaus/Ihastus
♦ - Perhe/Ystävä
♣ - Tuttava/Ei rasita

♥ Ihastus Apollo Justice - Hieman vanhempi kollega, jonka kanssa tuntui tulevan juttuun erinomaisesti. Aina viime päiviin asti. Celestialille tulosta lähtien tämä tuntuu vältelleen Athenaa, eikä ymmärrä syytä lainkaan.

♣ Palkattu Hikage - Tarvitsi apua päästäkseen Apollon kanssa tutkimaan kirjaston kiellettyä osastoaja palkkasivat Hikagen auttamaan. Ilmeisesti tyttö ottaa vastaan tehtäviä, olivat ne kuinka kyseenalaisia tahansa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki