FANDOM

PerustiedotMuokkaa

Chie

Pelaaja: AL
Hahmon nimi: Chie Satonaka
Fandom/Teos: Persona 4
Ikä: 16
Asuntola: Agita
Luokka: 2-D (ennen 13-J)
Huone lukuvuonna 13-14: Kerros 7, Huone 11. Kämppiksenä Leona.
Huone lukuvuonna 14-15: kerros 11, Huone 05. Kämppiksenä Karuta Roromiya
Journal: galacticpunt

UlkonäköMuokkaa

Chie on 158 cm pitkä ja solakka tyttö. Hänellä on vaaleanruskeat, lyhyet hiukset, jotka on leikattu pyöreään muotoon. Silmät sopivat hiusten värin sävyyn täydellisesti. Chiellä on aavistuksen pyöreät kasvot, mutta ne saattavat hyvinkin vain näyttää siltä hiusten muodon takia. Lisäksi hänen jalkansa ovat aika pitkät, vaikka muutoin pituutta tytöllä ei paljoa olekaan.

Poikamaisesta ulkonäöstään huolimatta Chie pukeutuu usein koulupukunsa hameeseen tai muuten vain hieman tyttömäisempiin vaatteisiin. Yleensä tyttömäisyyttä kuitenkin pilaa se, että hänellä on päällään vihreä, korkeakauluksinen takki, joka ei aina sovi kaikkien vaatteiden kanssa.

PersoonallisuusMuokkaa

Jo ulkonäöllisesti voisi ajatella Chien olevan poikatyttö. Tämä mielikuva ei muutu siinä vaiheessa, kun hänen juttusilleen pääsee. Tytöllä on tapa puhua hieman jurommin kuin muut tytöt ja sanookin asioita, joita ei hienon tytön suusta luultavasti kuulisi (kuten se, miten paljon hänen tekee mieli kunnon lihapihviä). Hänellä on jonkin verran muitakin poikamaisia taipumuksia, joiden takia häntä voi todella ajatella välillä enemmän poikana kuin tyttönä. Se ei nykyään häntä kuitenkaan häiritse niin paljoa, ellei joku ala käymään sen sanomisen kanssa täysin mahdottomaksi.

Chie ei kuitenkaan ole täysin tyttömäisiä puoliaan, vaikka ne eivät kovin usein pinnalle pääsekään. Välillä hänenkin tekee mieli laittautua nätiksi tai puhua tyttömäisistä asioista. Hän on myös herkkä punastumaan, etenkin jos häntä kehutaan jollakin tapaa. Tyttömäisenä asiana voisi pitää myös sitä, että hän pelkää erilaisia ötököitä, eikä koskaan pysty esittämään toisin. Normaalin teinitytön tavoin hän haluaisi myös saada joskus poikaystävän. Tosin sitä ennen hän toivoisi osaavansa tehdä ruokaa, joka ei saisi ketään pyörtymään.

Huomattavaa Chien luonteessa on myös vahva oikeudentaju. Omalla tavallaan hän voisi sanoa sankarittareksi, sillä hän puolustaa heikompia ja rankaisee heitä sortavia aina, kun vain pystyy siihen. Välillä hän saattaa myös joutua ongelmiin sen takia, että yrittää mennä liian montaa ihmistä vastaan. Temperamenttisuutensa takia hän yleensä tekee ennenkuin ajattelee. Hänen mottonsa onkin "Don't think. Feel". Chie suuttuu aika herkästi, mutta harvoin hän on liian pitkään vihainen. Toisinaan hän saattaa muistaa pienenkin inhottavan asia pitkään ja kantaa ehkä pientä kaunaa, mutta yleensä hän unohtaa asiat aika nopeasti - etenkin jos vastapuoli pyytää anteeksi tai tekee jotain, mistä hän pitää.

Chiellä kuitenkin on myös oma synkkä salaisuutensa, kuten muillakin hänen ystäväpiiristään. Oli aika, jolloin hän ei halunnut näyttää, miten oikeasti tunsi ja sen takia hänen tunteensa synnyttivät tv-maailmassa shadown, hänen "oikean" minänsä. Chien salatuissa tunteissa hänelä oli tarve olla jatkuvasti joku, jota tarvitaan. Hän olisi halunnut Yukikon oleva hänestä riippuvainen ikuisesti, jotta hän voisi suojella ystäväänsä ja tuntea itsensä vahvaksi. Tämä liittyi vahvasti juuri Yukikoon, sillä Chie oli kateellinen siitä, miten naisellinen Yukiko oli ja miten paljon huomiota tämä sai pojilta. Kateus synnytti halun nähdä Yukiko heiveröisenä ja apua tarvitsevana.

Chie lopulta kuitenkin hyväksyi, että nämä ajatukset olivat osa häntä itseään ja sai itselleen Personan. Pelkkä itsensä hyväksyminen ei kuitenkaan riittänyt. Tarvittiin myös neuvoja "Häneltä". Chiellä oli ongelmia hyväksyä itsensä ja naisellisempi puolensa pitkään, mutta oltuaan läheisessä tekemissä erään Inabaan muuttaneen pojan kanssa, hän onnistui hyväksymään ja tajuamaan omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Samalla hän sai myös luottamusta omaan naisellisuuteensa ja inspiraatiota kouluttautua myöhemmin elämässään poliisiksi.

Normaalisti Chie on äänekäs ja iloinen. Hän pyrkii katkaisemaan liian pitkät hiljaisuudet ystäväpiirin kesken, ellei tilanne erikseen vaadi hiljentymistä. Yleensä hän tykkää myös vitsailla hieman vakavammistakin aiheista, jotta ihmiset eivät ahdistuisi niistä liikaa. Tavallaan hänet voi nähdä huolettomana ja elämäniloisena nuorena neitinä.

ErikoiskyvytMuokkaa

SuzukaGongen

Suzuka Gongen. Alunperin jäätaikoihin erikoistunut Persona, joka myöhemmin muuttui pelkiksi fyysisiä taitoja osaavaksi. Chie käyttää omaa elämäänsä tehdäkseen vahvoja fyysisiä hyökkäyksiä, kuten esimerkiksi "God's hand" joka kirjaimellisesti lyö vastustajaa jättimäisellä nyrkillä, joka ilmestyy taivaista.

Chie erikoistuu potkuihin, joten hänen aseensa ovat hänen jaloissaan olevat, terälliset saappaat. Hänen potkuissaan on niin paljon voimaa, että hän on mm. pystynyt potkimaan tankkeja taivaan tuuliin. Tämän lisäksi Chie erikoistuu erilaisiin lähitaistelulajeihin ja hänellä on lähes pohjaton vatsa silloin, kun pitäisi syödä lihaa.

CanonMuokkaa

Kuultuaan, että suurin osa hänen tuttavistaan oli jossain Celestial nimisessä paikassa, Chie päätti lähteä perässä. Kuka tietää, mitä Yukikollekin tapahtuisi, jos hän ei olisi paikalla auttamassa.

KouluMuokkaa

tba.

IhmissuhteetMuokkaa

tba.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki