FANDOM

Pelaaja: Tuuli
Hahmon nimi: Dahlia Hawthorne
Fandom/Teos: Ace Attorney (Phoenix Wright)
Ikä: 20 (Vuonna 2010)
Ryhmä: Orion
Huone lukuvuonna 10-11: 4 kerros, huone 14, kämppiksenä Zoey
Huone lukuvuonna 11-12: 2. kerros, huone 18, kämppis Rio Takeuchi
Huone lukuvuonna 13-14: 7. kerros, huone 17, kämppis Erika Vermillion
Huone lukuvuonna 14-15: 5. kerros, huone 26, kämppis Fujiko Etou
Journal: tracesofbeauty / tracesofbeauty

SPOILAA peliä ”Phoenix Wright – Ace Attorney: Trials & Tribulations”

Dahlia hawthorne

Ulkonäkö:
155 senttinen ja hyvin hauraan ja hennon oloinen nuori neito. Hän on kuin nukke, viattoman suloisuuden ruumiillistuma. Iho on vaalea ja virheetön, kasvot kauniit ja symmetriset. Silmät ovat ruskeat ja ripset pitkät. Dahlialla on kirkkaanpunaiset, pitkät ja suorat hiukset. Etuhiukset hän yleensä letittää seppelemäisesti päänsä päälle takahiusten hulmutessa vapaina. Meikki ja kynnet ovat aina täydellisessä kunnossa.
Dahlia vihaa Orionin koulupukua ja käyttää sitä niin vähän kuin mahdollista. Hän suosii valkoista, vaaleanpunaista ja muita hempeitä värejä. Kauniit hameet siroilla koristekuvioilla ja kaikki tyttömäinen pukee häntä parhaiten. Kesällä kantaa myös ympäriinsä valkoista, vaaleanpunaisella kirjailulla koristeltua päivänvarjoa.

Persoonallisuus:
Dahlia tietää olevansa kaunis ja käyttää sitä sumeilematta hyödykseen kietoessaan miehiä jokaisen sormensa ympärille. Hän on aina täydellisen kohtelias, hymyileväinen, ujo ja viaton. Herkän neidon silmät täyttyvät kyynelistä pienimmästäkin loukkauksesta ja hän herättää suurta suojelunhalua siihen taipuvaisissa ihmisissä. Suurimman osan ajasta hän suorastaan tihkuu hunajaa, mutta harva mies on suloisuuden edessä tarpeeksi järjissään huomatakseen asiaa. Dahlia nimittäin osaa aina luoda näille tunteen, että he ovat tytön jakamattoman ihailun kohteena ja ainoa asia, minkä tämä näkee. Naisten kohdalla tilanne on hieman monimutkaisempi, mutta Dahlia pyrkii olemaan siivosti varattujen miesten läheisyydessä, jottei saisi vihamiehiä. Olettaen siis, että hän ei katso tarvitsevansa juuri sitä miestä johonkin.
Ihastuttavan ulkokuoren alta löytyy nimittäin manipuloiva, julma ja itsekäs nainen, joka ei välitä keinoista saadakseen haluamansa. Dahlia ei tunne sympatiaa ketään kohtaan ja on valmis hyväksikäyttämään ihmisiä välittämättä siitä, millaisia arpia nämä siinä sivussa saavat. Hän on myös erittäin pitkävihainen sekä kostonhimoinen ja pystyy kantamaan kaunaa maailman ääriin ja ylikin. Hänen vihaansa ei silti aina huomaa heti, sillä tyttö on perfektionisti, joka suunnittelee jokaisen sanansa ja tekonsa huolella. Pitäähän täydellistä julkikuvaa vaalia. Eikä murhia tehdessä ole hyvä jättää johtolankoja. Dahlian julkisivun murentaminen ei ole helppoa ja hänet saa suututtaa todella pahasti ennen kuin hän päästää pistävän kielensä puhumaan kaiken sen, mitä päässä todellisuudessa liikkuu. Vihaisena hän on myös sarkastinen, pureva ja koppava.
Dahlialle hän itse on kaikki kaikessa ja muut ihmiset ovat vain työkaluja matkalla menestykseen.

Erikoiskyvyt:
Ei ole, ellei miesten hurmaamista oteta lukuun.

Nykytilanne:
Dahlialla alkoi olla maassa melkoisesti ongelmia. Rehelliset ihmiset ovat sitten raivostuttavia! Miksi ne eivät voi vain olla hiljaa ja pitää salaisuudet omana tietonaan?! Kerta toisensa jälkeen tytön oli pakko hiljentää hankala rikoskumppani tai todistaja ja mitä pidempään murhat jatkuivat, sitä syvemmällä suossa hän tunsi olevansa. Dahlia tiedosti, ettei voisi jatkaa noidankehäänsä ikuisesti ja että jokainen murha vei hänet lähemmäs hirsipuuta. Etenkin kun se vihattava Mia Fey hengitti jatkuvasti hänen niskaansa. Uusi alku jossain aivan muualla olisi varmasti hänelle paras vaihtoehto.

Pelillisesti: Lähti Celestialiin juuri ennen ”Feenien” oikeudenkäyntiä.

Lukujärjestys:
Valinnaisaineet: Ilmaisutaito, Laki, Valokuvaus, Kirjallisuus, Luova Kirjoittaminen
Kerhot: Valokuvauskerho

Vanha:
Maanantai: Matematiikka, Äidinkieli (Englanti)
Tiistai: Luova kirjoittaminen, Ilmaisutaito
Keskiviikko: Historia, Laki
Torstai: Ranska, Biologia
Perjantai: Ompelu, Käytöstavat, Valokuvaus

Pelitapahtumat:
2010
16.2: Saapuu koululle. Saa Domonin esittelemään koulua.
18.2: Maya Fey tulee kouluun. Dahlia ei tykkää.
28.2: ARGH! Nyt tulee itse Miakin paikalle. Dahlia kiehuu raivosta ja alkaa hautoa kostotoimenpiteitä.
20.3: Celestialin urheilufestivaalit. Osallistuu ratsupeliin ja cheerleadingiin, mutta kummassakaan ei pistesijoilla. Ja punainen joukkue hävisi myös yhteispisteissä.
17.4: Piti silmällä Klavieria kevätjuhlien jatkoilla. Raportoi myöhemmin Kristophille tämän tekemisistä ja aiheutti näin välillisesti poikaparan joutumisen kotiarestiin.
28.4: Osallistui oppilaiden tutustumisiltaan. Kristoph pyytänyt pitämään silmällä myös Godotia. Ei ole varma, mitä vastata pyyntöön.
6.5: Iris saapuu Celestialille.
22.5: Puhunut Iriksen kanssa, mutta sisko ei suostu paljastamaan mitään siitä, mitä Dahlian lähdön jälkeen tapahtui. Ei tykkää.
26.5: Huolestuu Godotin viestistä, sillä se kuulostaa epäilyttävän tutulta... ottaa yhteyttä Kristophiin ja lupaa auttaa tätä Godotin potkujen järjestämisessä.
30.5: Ilmaisutaidon Peter Pan-näytelmä (Merenneito)
5.6: Huolimatta myöhäisestä saapumisestaan, pääsee luokalta (Reputti historian ja ompelun, matikan läpäisi suhteilla). Vahingoniloinen siitä, että Maya ei vaikuta pääsevän. Laulaa lopetusjuhlissa yhdessä bändeistä.
13.7: Syntymäpäivä, täyttää 20.
13.8: Freaky Friday: Viettää viikonlopun Shitona. Ei tajua pysyä Chikan ruumiin läheisyydessä, joten jossain sunnuntain tienoilla käsi mätänee irti. Dahlia saa sätkyn ja viskaa sen inhoten ulos ikkunasta.
20.8: Tuhahtelee käskyille käydä koulupsykiatrin tapaamisessa. Luistaa, kun Mialla ei sen paremmin ole halua jutella.
25.8: Orionin remontin ajaksi evakkoon Rinin ja Rukian luo.
29.8: Muuttaa uuteen huoneeseensa Zoey seuranaan.
15.11: Varmistuu lopullisesti, että Godot on Diego. Alkaa suunnitella tämän, Mian ja tarvittaessa Mayan murhaamista.
17.11: Teetä Kristophin kanssa ja saa tästä apulaisen suunnitelmiinsa. Ei tosin mitään taustatyötä kummempaa.
Joulukuu: Ehtii ensimmäisenä pyytämään Tayuraa parikseen joulutanssiaisiin
24.12: Loki: Joulutanssiaiset, part 1 Pieni pätkä tanssiaisista, kun karistaa hetkeksi Tayuran ja hakee Kristophia. Paljon hymyilyä ja juonittelua.
2011
10.1: Saa ilmaisutaidon Oopperan kummituksessa roolin Charlottana.
18.2: Ja Feeniekin ehti kouluun... Joten nyt suunnilleen kaikki ärsytystä aiheuttaneet on paikalla.
20.3: Celestialin urheilufestivaalit. Osallistuu ratsupeliin (2.)ja cheerleadingiin (4.). Yhteispisteissä punainen joukkue oli jaetulla 3. sijalla.
24.4: Kahakointia Orionissa taas. Dahlia saa vaivoin pidettyä kielensä kurissa ja tyytyy kauhistelemaan. Ja evakoitumaan Kristophin luo.
13.5: Event: Genderswap
13.7: Syntymäpäivä, täyttää 21.
18.10: Syysmyrsky tekee Dahliasta Maija Poppasen. Tytön suosikkipäivänvarjo on mennyttä.
24.11: 10 000 hirviötä-event. Yllättäen ei osallistunut tappeluun, vaan evakuoitui pikaisesti
10-12.12: Talven pari-BR:ssa Rei Ayanamin parina ja kasvit elementtinään. Voittivat ainakin Asukan ja Chitosen.
2012
13.1: Freaky Friday: Ritsu Sooma → Dahlia Hawthorne → Rei Ayanami
14.2: Pitää yhä pakkomielteisesti kiinni roolistaan, joten ostaa hiukan suklaata Tayuralle.

Ihmissuhteet:
♥ - Rakkaus/Ihastus
♦ - Perhe/Ystävä
♣ - Tuttava/Ei rasita

♦ Sisar - Iris - Kaksoissisko, mutta Celestialin erikoisen aikajärjestelyn vuoksi nyt 5 vuotta vanhempi isosisko. Ovat kuitenkin edelleen hyvin samannäköisiä ja mahdollisuus paikanvaihdolle on yhä olemassa. Yksi niistä harvoista ihmisistä, joista Dahlia jaksaa välittää edes jonkin verran, tosin se ei estä käyttämästä tämän kiltteyttä hyväkseen aina tarpeen vaatiessa. Kohtelee kuitenkin Iristä pääasiassa hyvin ja ystävällisesti ja pyrkii välttämään tilannetta, jossa joutuisi vahingoittamaan tätä.
♠ Vihattu serkku - Mia Fey - Vihaavihaavihaa!! Oli vähällä saada Dahlian kiinni murhasta noin vuosi ennen tämän Celestialiin lähtöä ja siitä asti roikkunut iilimadon lailla kintereillä ärsyttävän poikaystävänsä kanssa. Jos sama jatkuu täälläkin, on valmistautunut tekemään asialle jotain.
♠ Vihamies - Godot - Edellisen ärsyttävä poikaystävä, joka nuuski aikanaan liikaa asioita ja josta yritti kerran jo eroon. Näköjään huonolla menestyksellä. Haluaa eroon lopullisesti, kunhan keksii, miten tehdä sen jäämättä kiinni.
♠ Serkku - Maya Fey - Ei ihan samantasoista vihaa kuin isosisko-Feylle, mutta vihaa sukuaan noin yleisesti, joten... Plus että niin kauan kuin Maya on hengissä, tämä voi kutsua Mian hengen jopa haudan takaa. Eli Miasta ei pääse lopullisesti eroon tappamatta pikkusiskoakin.
♠ Tietää liikaa - Phoenix Wright - Ex-poikaystävä. Tai ei varsinaisesti, mutta nimellisesti kyllä. Tietää liikaa ja on siksi poistettavien listalla, jos alkaa puhua. Ja ehkä muutenkin, sanoi Iris mitä tahansa.
♦(/♥) Liittolainen - Kristoph Gavin - Mielenkiintoisen oloinen matikanopettaja, joka ei tunnu pitävän Godotista lainkaan. Aavistelee Kristophin olevan myös hyvin erilainen ihminen kuin isällisesti hymyilevä ulkokuori antaa ymmärtää. Ei siis luota tähän, mutta on kiinnostunut jatkamaan yhteistyötä toivoen hyötyvänsä siitä jonain päivänä itsekin. Ihastuksesta ei voi sanan varsinaisesta merkityksestä puhua, vaikka pitääkin kiinnostavimpana Celestialin miesväestöstä.
♣ Apulainen - Domon Ishijima - Harmi, että tämän idiootin ihastus ilmaantui maisemiin. Muussa tapauksessa olisi ollut mitä loistavinta ainesta Dahlian työkaluksi. On tästä silti hyötyä edelleen, kunhan osaa esittää pyyntönsä tarpeeksi neutraalisti herättämättä tosissaan epäilyksiä iskuyrityksistä.
♣ Apulainen - Tayura Minamoto - Toinen potentiaalinen sormen ympärille kierrettävä ja jolta suhteellisen helposti saa haluamansa silmiä räpyttämällä.
♠ Ärsyttävä - Mihael "Mello" Kheel - Vaikka Dahlia itsekin on voitontahtoinen, niin ärsyyntyi tähän välillä pahastikin randombändien aikaan. Ei sentään ihan tarpeeksi viattoman julkisivun murtumiseen, mutta se ei ollut kaukana. Mello saa jälkeenpäinkin osakseen pelokkaan ja ärtyneen sekaisia mulkaisuja.
♣ Silmällä pidettävä - Miles Edgeworth - Toimi syyttäjänä siinä läheltä-piti-oikeudenkäynnissä. Saattaa siis muistaa liikaakin asioita. Ei ole vielä tekemässä asialle mitään, mutta on varuillaan ja pitää silmällä.
♣ Ex-kämppis Zoey - Aivan liian rahvaanomainen ja arvaamaton Dahlian makuun. Lisäksi hänen on välillä hyvin hankala pitää yllä kulissipersoonaansa sopivinta "iik, kauhua"-suhtautumista, kun oikeasti tytön tekisi ennemmin mieli nauraa pilkallisesti elokuvien hahmojen typeryydelle. Tekee tosin parhaansa ollakseen joutumatta suoranaisesti riitoihin tämän kanssa.
♣ Kämppis Rio Takeuchi - Huolestuttavan fiksun oloinen, joten tälle ei aivan turhan paljon mitään esitä. Tulevat ulkopuolisesti hyvin toimeen, mutta pitää silmällä tarkasti.
♣ Tuttava Rei Ayanami - Tulivat toimeen Battle Royalessa. Lähinnä, koska Rei ei pistänyt vastaan Dahlian käskyille. Myöhemmin sai sitten viettää viikonlopun tämän ruumiissakin, joten on puheväleissä ainakin Rein kanssa.