FANDOM

PerustiedotMuokkaa

DaikiAomine

Pelaaja: AL
Hahmon nimi: Daiki Aomine
Fandom/Teos: Kuroko no Basuke
Ikä: 16
Asuntola: Norma
Luokka: 1-C (ennen 13-J)
Huone lukuvuonna 13-14: Kerros 11, Huone 12. Kämppiksenä Ageha Seto
Huone lukuvuonna 14-15: Kerros 8, Huone 08. Kämppiksenä Shirou Mariya
Journal: solitaryace

UlkonäköMuokkaa

Heti ensimmäiseksi Aominesta voi huomata sen, että hänen ihonsa on erittäin tumma, peräti ruskea. Yleistä tummuutta lisäävät hänen lyhyet, tummansiniset hiuksensa ja tummansiniset silmänsä. Pituudeltaan Aomine on 192 senttimetriä pitkä ja hänen kehonsa on erittäin lihaksikas.

Normaalisti Aomine pukeutuu hihattomiin paitoihin ja löysät housut, jotka käyvät myös treenikamppeista. Kylmemmillä keleille hänellä voi nähdä päällä myös hupparin. Koulupukuja hän käyttää yleensä vain sen verran, mitä on pakko ja niitäkään ei aina mitenkään siististi niinkuin toivoisi.

PersoonallisuusMuokkaa

Aomine on tottunut seisomaan huipulla yksin. Koripallossa monet hänen ikäluokkansa pelaajat jäävät tyystin hänen varjoonsa, mikä on jättänyt hänet kokonaan yksin. Ulkopuolisin silmin voisi vaikuttaa, ettei tämä poikaa häiritse lainkaan. Hän pelaa edelleen tavanomaista peliään ja puhuu itsevarmalla voitttaja-asenteella vastustajilleen ('Vain minä voin voittaa itseni'). Todellisuudessa hän ei kuitenkaan nauti huipulla seisomisesta tällä tavalla. Siinä ei ole mitään haastetta, kun on vahvin kaikista. Kukaan ei uskalla häntä enää haastaa, eikä kukaan kiinnostu tarpeeksi edes yrittääkseen. Rakkaus koripalloon ei ole minnekään mennyt, mutta into pelata on kuin huojuva torni, joka voi kaatua millä hetkellä hyvänsä.

Normaalisti Aominen näkee siis erittäin itsevarmana. Hän tuntee omat taitonsa ja osaakin näyttää ylpeältä niiden takia. Aominen itsevarmuutta on lähes mahdoton tukahduttaa. Monien mielestä hän saattaakin vaikuttaa erittäin koppavalta ja äryttävältä näiden luonteenpiirteiden takia, mutta itsensä ylistämiseen on hyvät syyt, joten Aomine itse ainakaan ei näe siinä mitään hävettävää. Vaikka muut vaikuttavatkin häntä huonommilta, hän kyllä antaa omanlaisia kehujaan niille, jotka ne ansaitsevat. Kyllä hän tunnistaa taidokkaat pelaajat silloin, kun sellaisia tulee vastaan.

Kentän ulkopuolella Aomine on erittäin laiska ja aikaansaamaton. Häntä on mahdoton saada harjoittelemaan sillä 'hän ei tarvitse sitä'. Mieluummin hän lueskelee jotain lehteään tai syö (muiden) eväitä. Aominella on myös hankaluuksia totella auktoriteetteja, mikä näkyy usein siinä, että hän on myöhässä otteluista tai muista tapaamisista. Kyllä hän lopulta kuitenkin tottelee tai tulee paikalle - eri asia vain milloin ja miksi. Toisinaan hänellä menee hermot niihin, jotka yrittävät käskyttää häntä ja silloin hän saattaa alkaa väkivaltaiseksikin... kuten yleensä muutenkin suuttuessaan, jos koripallolla ei voi ratkaista ongelmaa.

Aominen voisi kuvitella rakastavan vain itseään ja välittävän vain itselleen tapahtuvista asioista. Näin ei kuitenkaan ole. Kuullessaan jonkun haukkuvan tai pilkkaavan hänelle tärkeitä ystäviä hänellä naksahtaa herkästi hermot. Silloin, kun hän arvostaa jotakuta, hän on valmis puolustamaan heidän kunniaansa ja katsomaan, ettei kukaan yritä mustamaalata heidän mainettaan. Hän ei myöskään jättäisi väliin otteluita, joissa hänen arvostamansa henkilöt pelaavat.

Huipulla yksinäisyyteen tottuneena Aomine on unohtanut sen, miten pidetään hauskaa pelatessa koripalloa. Nyt hän on siinä vain liian hyvä, eikä hän naura enää lainkaan tehdessään maalin tai voittaessaan. Ilo pelistä on kaukana, vaikka hän edelleen suunnilleen elää koripallolle.

ErikoiskyvytMuokkaa

Koripallon maailmassa Aomine on erittäin voimakas. Jotkut voisivat kutsua häntä myös "hirviöksi". Ikäpolveensa verrattuna Aomine on erittäin nopea, erittäin voimakas ja erittäin taidokas pelaaja, joka jättää monet, erittäin hyvätkin, pelaajat taakseen.

Aomine pystyy mm. tekemään korin lähestulkoon mistä tahansa kohtaa kentältä, vaihtamaan suuntaansa nopeammin kuin vastustaja osaa reagoida ja heittämään pallon minkälaisesta asennosta tahansa koriin.

CanpnMuokkaa

Kotona koripallopiireissä mikään ei tuntunut enää kiinnostavan. Siitä syystä Aomine päätti lähteä kokeilemaan taitojaan avaruuteen. Esitteessä tosin ei lukenut, etteikö sieltä pääsisi takaisin, mutta ainakin Aomine jätti Momoille viestin siitä, minne meni...?

KouluMuokkaa

tba.

IhmissuhteetMuokkaa

tba.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki