FANDOM

Pelaaja: Nea
Hahmo: Dawn Summers
Fandom/Teos: Buffy Vampyyrintappaja
Ikä: 15-vuotias (kesäkuu 2014)
Ryhmä: Norma
Asuu kylällä talossa, jonka Buffy ostaa hyvin nopeasti Dawnin saapumisen jälkeen.
Journal: keysis

Dawnsummers.jpg

Ulkonäkö:
Noin 151 senttimetriä pitkä, tulee tosin kasvamaan vielä pidemmäksi koska on myöhemmin Buffya pidempi. Dawn on hoikka, normaalipainoinen, normaalimittainen normaaliteinityttö. Ei minkäänlaisia erikoisvoimia, niitä riittää hänen ympärillään olevilla ihmisillä kadehdittavaksi asti. Sopusuhtainen keho ei herätä huomiota. Puoleen selkään asti ylettyvät vaaleanruskeat hiuksensa pitää enimmäkseen auki tai peruskampauksilla kuten leteillä, tai sen verran kiinni pään päältä pienin hiusklipsein, etteivät ne ole silmillä ja toisinaan poninhännällä. Silmät ovat suuret, väriltään kirkkaansiniset. Meikkaa niitä ja täyteläisiä huuliaan yleensä huomiota herättämättömästi – paitsi jos on huomiota herättävällä kapinamielellä, jolloin laittaa kaiken tummaksi.

Dawn pukeutuu kuin kuka tahansa ikäisensä nuori nainen. Häntä näkee kaikenvärisissä vaatteissa mustasta pinkkiin ja yleensä ne ovat vartalonmyötäisiä, kaiken peittäviä paitoja, vaatteiden päälle auki jääviä takkeja, perusfarkkuja ja muuta perusvaatteita mitä olettaisikin hänen vaatekaapistaan löytyvän. ...Ja sitten on huomiota herättävämmät vaatteet, jos esittää olevansa aikuisempi kuin onkaan ja ihan vaan kapinamielessä laittaa jotain paljastavampaa päälleen lähtiessään bilettämään. Kenkien osalta pitää yleensä ihan peruskävelykenkiä, kapinapäivinä korkoja, joissa on pidempi kuin isosiskonsa. Dawnin kaulassa on aina koru, jossa lukee Dawn – tai väärinpäin luettuna se näyttää sanalta Umad. Käsikoruja sun muita on ajoittain.

Luonne:
Monimutkainen. Aikuistuu hurjan paljon sen vuoden aikana, jonka Glory jahtaa avainta mutta on silti edelleenkin vasta nuori nainen, teini-ikäinen tyttö, joka on teoriassa ollut olemassa vasta noin vuoden.

Dawn on periaatteessa oikein mukava, herttainen ja hauskaa seuraa, puhuu paljon ja mielellään aivan kaikesta mitä mieleen tulee ja hänen mieleensä tulee paljonkin asiaa. Toisinaan niin paljon, että sanoo ääneen vähän liikaakin, jolloin Buffy muistuttaa itseään ja muita siitä, että se ei ollut hänen ideansa opettaa Dawn puhumaan. Ujostelee harvoin, yleensä vain ihastuksiensa seurassa vaikka vähän ujo onkin mutta peittää sen hyvin lähes aina. Sanoo usein kaikkea outoa, nauraa itse ehkä asialle koska tajuaa vitsin itse mutta hiljenee, kun muut eivät ymmärrä satunnaisia viitteitä tai nippelitietoja. Dawn ei yleensä itse jää sanattomaksi, ottaa useimmat asiat aika rennosti ja lähtee mielellään mukaan asioihin vaikka onkin hyvin tottunut siihen, ettei häntä mihinkään mukaan oteta...

Sunnydalessa kasvamisen jälkeen kovin moni asia ei enää tunnu oudolta, siellä kun sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Dawn on hyvin suvaitsevainen ja helposti tilanteisiin tai ihmisiin sopeutuva ikäisekseen, hyväksyy erilaisuudet ongelmitta ja yleensä samantien. Neitiä kiinnostaa taikuus paljonkin, nykyään pysyy tosin kaukana mustasta magiasta. Hän osaa olla erittäin ystävällinen, vähän sekopää hyvällä tavalla ja yllytyshullu hurjiinkin asioihin, joita ei pitäisi edes koittaa. Ei Dawn silti tyhmä ole, vain hyvin viaton ja kasvatettu viime vuoteen asti hyvin paljon poissa näkyviltä kaikelta pahuudelta koska Buffy ei halunnut Dawnin joutuvan vaaraan ja äiti ei halunnut Dawnia missään nimessä lähellekään Buffyn vaarallista työtä. Sen takia hänellä oli lapsenvahteja koko ajan, tosin oli niin oikkuileva teini, että karkasi toisinaan kotoa ja joutui vaaraan niistä poissapito yrityksistä huolimatta. Hän on myös todella ovela myös tilanteissa, joissa on erittäin peloissaan – kuolemanvaarallisen helvetinjumalan edessä on parempi esittää kysymyksiä kuin pysyä hiljaa tai kertoa totuus. Todella välittävä, kiltti ja eloisa, hänestä olisi ihanaa tehdä paljon kaikkea hauskaa vaikka koko ajan ja eräs sanoo hänen hymynsä valaisevan koko huoneen. Erittäin luotettava, tosin kokee itse asian niin, että ihmiset eivät muka luota häneen.

Edelleenkin tosin on jokseenkin oikkuileva teini mutta viime vuosi sai hänet ottamaan siskoltaan tulevan huolenpidon paljon enemmän tosissaan. Silti. Dawnin ystävällinen puoli voi jäädä huomaamatta sillä tyttö osaa olla myös todella rääväsuinen pentu, joka oikuttelee asioita vastaan helpostikin ja sanoo mielipiteensä toisinaan liiankin suoraan. Sanoo kyllä takaisin, jos joku sanoo hänelle pahasti, käyttäytyy toisinaan kuin mikäkin pikkupahis ja kiertää sääntöjen noudattamista parhaansa mukaan. Hän on todella voimakastahtoinen, itsevarma nuori neiti, joka osaa olla erittäin sarkastinen, kun se on tarpeen. Dawn on hyvin itsenäinen. Jos hän ei saisi tehdä jotain mutta haluaa tehdä sen kuitenkin? Hän varmasti tekee sen jotenkin. Dawn osaa pitää puolensa sanoilla, kissatappeluissa hän on erittäin taitava mutta aseiden kanssa ei ole yhtään harjoitusta – osaisi kyllä satunnaisesti iskeä vaikka miekalla jonkun demonin tomuksi mutta kun satunnaiset iskut eivät aina toimi. Mieluummin kirkuu Buffya apuun. Ei kannata yhtään vähätellä, jos Dawn sanoo, että siskonsa tappaa sinut, jos kosket häneen. Se on tapahtunut ennenkin, samoin se, että hän kirkuu siskonsa apuun. Huutaminen on hänelle vähän niinkuin erikoistaito koska hänestä todellakin lähtee ääntä, jos pitää täyttä kurkkua jostain syystä huutaa. Saattaa suuttua herkästi, on kuitenkin edelleenkin aikamoinen hormonipommi. Hyvä valehtelemaan ja huijaamaan tarpeen tullen. Kokeilee typeriäkin juttuja oppiakseen virheistä ihan kokemuksien kautta.

Vakavia ongelmia sen suhteen, että kukaan ei koskaan halua viettää aikaa hänen kanssaan saati jäädä hänen luokseen. Isä lähti uuden naisen mukaan aikoja sitten, äiti kuoli yllättäen eikä häntä voi tuoda takaisin edes taikuudella, sisko teki itsemurhan pelastaakseen Dawnin juuri kun Dawn oli alkanut luottamaan siihen, että Buffy järjestää kaiken kuntoon ilman, että tulee lisää kuolemia. Muut vaan eivät ikinä huomaa hänen ongelmiaan koska Dawn osaa piilottaa ne niin hyvin ja olla puhumatta koko asiasta ennen kuin on melkein liiankin myöhäistä... Hyvin masentunut, ei enää varsinaisesti itsetuhoinen mutta siihen on ollut ennen taipumusta ja epätoivoisimmillaan menee siihen suuntaan tulevaisuudessakin.

Nykytilanne:
Arvostaa kyllä sitä kuinka Willow & Tara muuttivat taloon Buffyn itsemurhan jälkeen, kuinka kaikki yrittävät auttaa ja muuta mutta... Mieluummin vaihtaa maisemaa, joten Celestialin mainos ei voisi ilmestyä postiluukusta parempaan aikaan.

...Tosin sitten päätyy suoraan Kradin aiheuttaman kaaoksen keskelle.

Muuta:
+ Canon ajankohta on viidennen ja kuudennen kauden välistä.
+ Dawn ei suinkaan ole aina ollut ihminen. Hän on nykyään aivan täysin normaali-ihmistyttö, mutta alunperin hän on mystistä vihreää energiaa oleva Avain maailman jokaisen ulottuvuusportin avaamiseen ja maailmantuhoon, jota helvetinjumala Glory yritti metsästää käsiinsä. Glory onnistui, portti avautui, mutta Dawnin sijaan portin sulki Buffy sillä he jakavat saman veren.
+ Kaikille luodut muistot Dawnista ennen viidettä kautta ovat niiden munkkien tekosia, jotka muuttivat Avaimen muotoa, tekivät siitä ihmisen ja lähettivät sen Buffylle turvaan kaikelta pahalta. Dawnilta kesti kauan päästä tästä ajatuksesta irti, onneksi on fiksu isosisko, joka jankutti, että ei ole väliä mistä Dawn on peräisin koska nykyään hän on Buffyn pikkusisko. Eihän hän muuten osaisi ärsyttää Buffya niin tehokkaasti.
+ keysis-tunnus; ... tarkoitus oli ottaa Dawn viidenneltä kaudelta mutta otinkin sen lopusta, tunnus on silti sama. XD
+ Dawnia näyttelee Michelle Trachtenberg.
+ Kotona oli pulassa tiistaisin, Celestialilla tulee epäilemättä olemaan muulloinkin pulassa.
+ Pelasi lapsena paljon taisteluvideopelejä, ilmeisesti se loppui vanhempien erottua.
+ Piti ennen päiväkirjoja, jotka aloitti 7-vuotiaana, tuhosi ne viime vuoden aikana.
+ Pitää aktiviteeteistä, joihin liittyy vesi.
+ On hyvä pelaamaan shakkia.
+ Suosikkipizzatäyte on anjovikset.
+ Pystyy syömään pokerinaamalla lähes mitä vain ylimakeaa tai ylikirpeää tai muuten vaan pahaa, jos yrittää väittää muille, että jokin hänen kokeilukeittiössään tekemä ruoka on mukamas hyvää...
+ Tosin Dawnilla on kummallinen ruokamaku noin muutenkin, ainakin joidenkin canontuttujen mielestä, jotka pitävät makeasta paljon vähemmän kuin 2 litraa pirtelöä kerralla juova Dawn. Rakastaa vohveleita, se ei ole mitään outoa heidän taloudessa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki