FANDOM

Pelaaja: Tuuli
Hahmon nimi: Elsa
Fandom/Teos: Frozen
Ikä: 21 (syntynyt 21.12.)
Ryhmä: Orion
Huone lukuvuonna 14-15: Kerroksessa 10, huoneessa 12, ei kämppistä
Journal: frozenfreedom

Elsa.jpg

Ulkonäkö:
Elsa saattaa näyttää hyvinkin erilaiselta riippuen tämän mielialasta. Perinteisesti hän on tottunut aina esiintymään kaikille hyvin eleganttina ja tyynenä ja antanut sen näkyä myös ulkonäössään; vyötäisille yltävät platinanvaaleat hiukset koottuna letin kautta siistille nutturalle, vaatteet ovat täysin sääntöjen ja normien mukaan (napit kiinni ylös asti, kravaatti suorassa). Oletettavasti ainakin koulupäivien aikana pyrkii yhä pitämään ulkonäkönsä samaan tapaan säntillisenä, mutta vapaa-ajalla joskus antaa ulkonäkönsäkin olla vapaalla. Silloin pitää yleensä hiuksensa löyhällä, lumihiutalein (oikein tai koruin, hankala sanoa) koristellulla letillä. Elsan iho on hyvin vaalea, kiitos kaiken sisällä vietetyn ajan ja kylmän synnyinlahjan, tosin pieniä tummempia pisamia saattaa kasvoilla nähdä, jos tarkkaan katsoo. Silmät ovat suuret ja siniset ja yleensä violetilla tai sinisellä meikatut.

Persoonallisuus:
Elsa on Celestialiin saapuessaan suuren murroksen edessä kaikin tavoin, joten on jokseenkin hankala sanoa vielä, millaisen ensivaikutelman hän tulee antamaan ihmisille puolen vuoden päästä. Vielä lähtöaamuna hän oli ihminen, jonka erikoisvoima hallitsee ja on lähes aina hallinnut omistajaansa eikä todellakaan toisin päin. Varhaislapsuudessa tapahtuneesta onnettomuudesta asti on joutunut elämään hyvin salailevaa, yksinäistä, sulkeutunutta ja epätyydyttävää elämää yrittäessään parhaansa mukaan hallita jäävoimiaan ja salata niiden olemassaolon. ”Rauhoitu ja ole kiltti tyttö. Älä tunne.” Samat sanat toistettuna kerta toisensa jälkeen. Pelkäsi omia voimiaan ja mitä enemmän pelkäsi, sitä hankalampi niitä oli hallita.
Celestialilla pelko muiden puolesta saattaa aavistuksen hellittää ja tyttö haluaa tutustua jälleen ihmisiin, mutta valitettavasti yli vuosikymmenen suljettuna ollutta sydäntä ei avata aivan noin vain. Yrittää rohkaistua ja raottaa ovea silloin tällöin, mutta pienikin uhka saattaa ajaa hänet takaisin kuoreensa ja eristäytymään muista. Elsa itse tuntee olonsa erittäin hämmentyneeksi ja eksyneeksi. Tietää haluavansa vihdoin vapautta, muttei mitä sillä tehdä.
Vaikka usein antaakin erittäin kylmän, kopean tai ihmisistä piittaamattoman kuvan, on tosiasiassa varsin epäitsekäs. On aina ollut valmis tekemään itselleen tuskallisia ja vaikeita ratkaisuja pitääkseen muut turvassa. Ei oikeastaan halunnut kuningattareksikaan, sillä ei kokenut olevansa kykenevä hallitsemaan hyvin ongelmiensa varjossa, mutta totteli silti muiden sanaa. Elsan itsetunto on hyvin matalalla ja syyttää helposti itseään, vaikka ei olisi tapahtuneille mitään voinut tehdäkään.
Toisaalta kaikkien hiljaiseloa vietettyjen vuosien jälkeen halajaa vapautta. Vapautunut Elsa osaa olla leikkisä, hauska ja taiteellinen. Haluaa nähdä, mihin voimillaan pystyy, kunhan voi kokeilla sitä varmasti turvallisissa oloissa. Vaikka pelkää niitä ja tietää muidenkin pitävän niitä vaarallisina, on myös nähnyt niiden kauniin ja iloa tuottavan puolen. Ei ole vielä koskaan käyttänyt niitä hyökkäystarkoituksessa, mutta Celestialin historian huomioon ottaen sekin luultavasti tulee vielä eteen jonain päivänä. Vaikka hermostua saattaakin, häntä on vaikea suututtaa tosissaan ja hyökkää vain puolustaakseen itseään tai läheisiään.

Erikoiskyvyt:
Elsa sai syntymälahjana (tai kirouksena paremminkin) kyvyt hallita jäätä, kylmyyttä ja kaikkea siihen liittyvää. Oltiin sitten sisällä tai ulkona, hän pystyy luomaan viileää ilmaa, lumisadetta, jääveistoksia ja -rakennuksia. Melkolailla mitä vain, kunhan se on jäästä. Jopa eläviä lumiukkoja. Ja toki on luontaisesti immuuni kylmyydelle.
Ongelma tosin on, että ei aivan hallitse kykyjään ja ne reagoivat herkästi Elsan tunnetiloihin, etenkin pelkoon, stressiin ja vihaan. Mitä pahempi tunteenpurkaus, sen suuremmat seuraukset. Tällä tapaa esiintyvä taikuus myös ilmentää tunnetta, joka sen aiheutti; lumimyräkkä stressistä, hiljainen, synkkä kylmyys surusta tai epätoivosta. Käsineiden pitäminen helpottaa jonkin verran, mutta vähänkin voimakkaampi tunnetila tulee kyllä niistä läpi. Luultavasti ne eivät todellisuudessa tee muuta kuin saa Elsan tuntemaan olonsa turvallisemmaksi, minkä seurauksena saa pidettyä paremmin kontrollin.

Nykytilanne:
Koko lapsuuden pidetty salaisuus oli paljastunut mitä kammottavimmalla tavalla. Koko kuningaskunta piti häntä varmasti hirviönä. Hän ei voisi ikinä palata sinne. Ja silti... oliko se niin paha asia? Halusiko hän edes palata? Takaisin linnaan lukittujen ovien taakse, varomaan jokaista tunnetta. Yksin hän oli ollut sielläkin, mutta silti tarpeeksi lähellä muita ollakseen jatkuvasti hermostunut aiheuttamastaan vaarasta ja salaisuuden ylläpitämisestä. Yhtä hyvin hän voisi olla aidosti yksin, sillä silloin hän ei voisi satuttaa ketään, vaikka voimiaan käyttäisikin, ja voisi vihdoin lakata pelkäämästä.
Ja tässä vaiheessa saapui Celestialin lentolehtinen; Koulu toisessa ulottuvuudessa. Paikka, jossa erikoiset voimat olivat ennemmin sääntö kuin poikkeus. Ehkä siellä hän voisi olla oma itsensä joutumatta silti eristäytymään muista? Jos muillakin olisi vastaavia voimia, he pystyisivät varmasti suojautumaan häneltä. Ja ehkä opettamaan, miten todella pysyä voimiensa yläpuolella. ...! Lukujärjestyksestähän löytyy jopa Voimien Kontrolli!

Muuta:
Tykkää suklaasta ja geometriasta.

Lukujärjestys:
Valinnaisaineet: Laki, Kirjallisuus, Ilmaisutaito, Arkkitehtuuri, Voimien kontrolli (teoria ekana vuonna)
Kerhot: Kuvataidekerho

Pelitapahtumat:
2014
Lokakuu: Voimien testailua Kataran kanssa
2015
Tammikuu: Lover's Ring
Maaliskuu: Äänien lähteet
Joulukuu: Mistelinoksia

Ihmissuhteet:
♥ - Rakkaus/Ihastus
♦ - Perhe/Ystävä
♣ - Tuttava/Ei rasita

♦ Rakas sisko – Anna – Kyllä... vaikka kuinka on vältellyt siskoaan vuosikaudet ja kieltäytynyt selittämästä syytä, on Anna Elsalle tärkein henkilö maan päällä. Tekisi mitä vain tämän eteen. Vaikka se ei silti estä loukkaamasta tämän tunteita. Mutta joskus on sanottava suoraan, jos toinen on tekemässä typeryyksiä, vaikka siitä kuinka suuri riita tulisikin!
♠ Ongelmatapaus – Loki Laevatein – Toinen Orionin vastuuoppilaista, eikä Elsa voi ymmärtää, kuinka kukaan näin auktoriteettiongelmainen on ikinä päätynyt auktoriteetiksi. Poika selkeästi välttelee Elsaa ja vastuuta minkä ehtii. Hermothan menee vähemmästäkin. Niinpä on alkanut ärsyttää poikaa takaisinkin tilaisuuden saadessaan. Ei kenties kaikkein kypsin lähestymistapa, mutta ei aina voi jaksaa!
♠ Ystävä – Katara – Vuosiin ensimmäinen ihminen, joka suhtautui Elsan voimiin positiivisesti. Ja tämän vedentaitokyvyt ovat lisäksi melko lähellä jäätaikoja, joten ei ehkä ole yllätys, että tykästyi kovasti. Luonteeltaankin todella mukava ja vastuullisen oloinen, joten Elsa voi siinäkin suhteessa arvostaa tätä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki