FANDOM

Pelaaja: Nea
Hahmon nimi: Fate Takamachi
Fandom/Teos: Mahou Shoujo Lyrical Nanoha: StrikerS (jälkeiseltä ajalta)
Ikä: 20-vuotias
Ryhmä: Turvallisuushenkilöt
Huone: Kerros 10, huone 21 vaimonsa Nanoha Takamachin kanssa.
Journal: thundersmasher

Fate

Fate ja Bardiche

Ulkonäkö:
Aavistuksen verran Nanohaa pidempi, noin 161-165 senttimetriä pitkä ja olemukseltaan sekä ulkonäöltään ja muodoiltaan naisellisempi kuin Nanoha. Normaalipainoinen nainen hoikan näköisessä, melko sirossa, kehossa ja ei taikatyttöasunsa ulkopuolella näytä mitenkään uhkaavalta - metallikäsien näköisiä juttuja sun muita ulkonäköön lisäävä muodonmuutos on sitten tosiaan asia erikseen. Vaalea iho, sukunimi ei ole hänen alkuperäisensä eikä yhtään japanilaiselta näytäkään. Silmien väriä lukuunottamatta näyttää silti aivan tavalliselta ihmiseltä, jota hän nykyään kokeilla todistetusti onkin.

Blondit kultakutrit ylettyvät pitkälle alas polviin, ja pienen aikahypyn takia melkein nilkkoihin, asti, pitää ne yleensä joko kokonaan auki tai vain alhaalta kiinni mustalla rusetilla. Kasvojen sivuilla on muutamat lyhyemmätkin suortuvat ja otsahiukset yltävät silmien yläpuolelle. Maagiasun / taikatyttöasun yhteydessä hiukset ovat aina kahdella saparolla, joihin niihinkin kuuluvat mustat nauhat. Faten silmät erottuvat muusta, vaaleasta ulkonäöstä, punaisella värillään aika paljonkin. Etenkin kun kyseessä ovat aika suuret ja siten näkyvät yksityiskohdat ulkonäöstä. Ei syntynyt ihan normaali-ihmisen tavoin, tosin nuo silmät ovat siitä ainoa näkyvä todiste missään nykyään. Pitkät, mustat ripset ja ohuet, mustat kulmat.

Faten tyyli on naisellinen ilman meikkejä tai mitään koruja, ellei pidä Bardicheä korumaisesti mukanaan silloin, kun se näyttää vain kultaiselta kolmiolaatalta. Eivät housut poissuljettu mahdollisuus ole mutta yleensä pukeutuu vähintään polvipituisiin hameisiin tai vielä pidempiin mekkoihin. On hän jokseenkin tyttömäisenkin oloinen mutta Nanohaan verrattuna... Viihtyy edellä mainittua paremmin myös jakkupuvuissa ja sukkahousuissa, tai hameissa ja stay-up sukissa. Vaikka yleensä peittääkin suurimman osan ajastaan aika peittävissä vaatteissa, ei silti koe vähemmän peittäviäkään ongelmaksi, etenkään kun ei itse edes vaikuta maagiasuihinsa, joista tämän hetkinen korkein taso on hyvin pieni mekko. Valitsee yleensä jalkaansa jotkin korkokengät. Nukkuu pienessä, lähes kaiken paljastavassa, mustassa mekossa ja noin muutenkin jättää söpöilyn yleensä vaimolleen ja hoitaa itse seksikkäämmän ja naisellisemman pukeutumispuolen~. Pukeutuu yleensä tummiin väreihin erään toisen vaaleiden sävyjen sijaan, tosin vaaleat sävyt näkyvät myös Fatella joskus - tai kirkkaatkin, tosin se menee yleensä sinisen puolelle.

Luonne:
Ensivaikutelmalta ystävällinen ja kiltti, onpa hän sitten hyväntuulisella tai vakavalla mielellä. Ei maailman helpoimmin muita lähestyvä, vaikka ei sitä varsinaisesti ongelmaksikaan koe, ja ylipirteyden jättää muille ollen itse hillitympi käytökseltään. Toisaalta sen voi nähdä myös miellyttävänä rauhallisuutena ja kyllä hän puhuu silti kenen kanssa tahansa mitä vain vaikka vähän hiljaisempi onkin. Fate on vain aivan tavattoman ujo ja punastelee todella helposti vähän kaikesta enemmän tai vähemmän jopa Nanohan seurassa, saati sitten vieraiden seurassa. Reaktionopeuttaan (yllätys, shokki, punastuminen jne. muut tunteet ja nopeat refleksit myös) lukuunottamatta on yleensä joka paikassa yksi rauhallisimmista osapuolista. On toisaalta myös erittäin lujatahtoinen, vaikka ei olekaan ankara ja tiukka kuten Nanoha, eikä koskaan saa sanottua Nanohalle vastaan... Muille kyllä voi sanoakin.

Huolestuja ja huolehtija, vaikka tietäisi kuinka kova vastus Nanoha tai joku heidän oppilaistaan voi olla, huolestuu silti muiden puolesta heti ihan kunnolla, kun siihen on vähänkin aihetta. Murehtii usein etukäteen asioita vaikka Nanoha käskisi olla huolehtimatta siitä koska se menee kuitenkin hyvin... Luottaa kyllä muihin eikä anna näille syitä olla luottamatta itseensäkään, sillä on kyllä luottamuksen arvoinen. Mutta kun vaimo on sellainen, joka on kaksi kertaa melkein tapattanut itsensä hulluilla tempauksillaan, miten siinäkin rauhoitut hänen sanomisistaan tuosta vaan? Tosin juoksee myös kaatuneiden pikkulasten luo kuin heille kävisi pehmeäänkin kaatuessa pahastikin, joten toisinaan Fate on aivan liiankin pehmo mutta ei se häntä itseään haittaa. Hän nyt vain sattuu olemaan todella suojelevainen rakkaistaan ja ylikiltti vähän kaikille, sanoo kaikenlaista hassua ja vähemmän vakavasti otettavaa etenkin lähimmilleen vaikka osaa kyllä olla myös todella vakavakin.

Ei kestä katsoa itkeviä lapsia tai pulassa olevia lapsia muutenkaan, kun itsellä on menneisyys hirviömäisen äidin ainoana lapsena. Ei ikinä halua olla samanlainen hirviö, joka ei välitä kenestäkään (etenkään rakkaistaan), joten huolehtii sitten tuhat kertaa paremmin kaikista ja kaikesta. Lapsia tai nuoria kaltoin kohtelevat aikuiset saavat suuttumaan aika nopeasti~~. Itseä nuoremmat ja näitä hyvin kohtelevat vanhemmat sen sijaan saavat hyvin lämminsydämisen ja sympaattisen vastaanoton. Fate on todella taitava lasten kanssa, jos näitä pitää piristää tai muuta sillä hänellä on omat huonot lapsuuskokemukset ja sen jälkeen tulleet normaalilapsuuskokemukset ja pari adoptiolasta kasvatettuna ja hän on muutenkin yksi lapsirakkaimmista ihmisistä mitä kuka koskaan tapaa, ehkä lapsirakkaampi kuin vaimonsakin.

Tosin rankan lapsuuden ja muiden rankkojen kokemuksien jälkeen ei liiemmin itke kuin pahimmille asioille. Yleensä on se, jolta sulkeentuneemmatkin ja vain joillekin itkuiset kasvonsa näyttävät voivat tosin ihan rauhassa tulla hakemaan lohdutusta, koska sen puolen osaa... Jokseenkin. Ei välttämättä ole siinä mikään maailman paras mutta ei koskaan käännytä ketään poiskaan vaan yrittää auttaa parhaansa mukaan. Kyllä hänestä silti huomaa aina, kun hän pahoittaa jostain mielensä ja / tai on oikeasti surullinen vaikka hän ei asiaa itkisikään. Sattuu nyt vaan olemaan se, joka yleensä nielee itse palan kurkustaan ja lohduttaa muita miten vaan voi eikä se osa häntä yhtään haittaa, kun on henkisesti kasvanut todella vahvaksi kaiken jälkeen.

Taistelija, ollut lapsuudestaan asti ja on sitä edelleen tulinen taistelija jokaisessa taistelussa, johon joutuu. Iskee niin aseita yhteen kuin aseensa erikoisiskuilla, miten nyt vain taistelussa sattuu menemään, eivät jalat ja nyrkitkään poissuljettu vaihtoehto sinänsä ole hätätapauksissa. Ei usko toivoon yhtä vahvasti kuin Nanoha, jonka mielestä toivoa on aina, joten pitkissä tai itseään vahvempia vastaan käytävissä taisteluissa, joissa on häviöllä, voi toisinaan olla epätoivon hetkiä. Tosin ei ole myöskään luovuttaja, joten ei myöskään vain anna missään taistelussa periksikään. Nanohan tapaan sopisi asiat mieluummin puhumalla, mutta on itsekin todennut, ettei se aina onnistu / toimi. Saattaa myös kyseenalaistaa oman arvonsa joskus vaikka sai siitä juuri hyvän puhuttelun adoptiolapsiltaan, joten seuraavan kertaan luultavasti menee aikaa. Ei kuitenkaan ole kaikesta ihan niin varma ja luottavainen kuin yleensä vaikuttaa olevan.

Erikoiskyvyt:
Fate on maagi, koko oman maailmansa nopein maagi jopa ja ilmataisteluissa vähintään samalla taistelulla Nanohan kanssa ellei jopa parempi. Mutta toisin kuin vaimonsa, Fate ei luota yhdellä iskulla voittamiseen vaan nopeuteen. Hän on todella nopea taisteluissa ilman lisäapuakin ja lisäavun avulla vielä paljon nopeampi. Oppi sähköhyökkäykset lapsesta asti, osaa kyllä muitakin mutta magian väri on sähkönkeltainen/kulta. Sähköhyökkäykset ovat yleisiä. Osaa lentää. Osaa myös luoda itselleen eläimiä (familiars), vaikka ei ole toista ensimmäisensä jälkeen luonutkaan sillä se ensimmäinen ja ainoa on hänelle niin rakas~. Nanohan tapaan S-tason maagi, mutta rajoittimilla AA, ja ovat molemmat rajoittimiin tottuneet - voivat tosin yhdellä käskyllä saada rajoittimensa myös itse pois.

Faten ase on musta, perusmuodossaan viikatteen/kirveen omainen ase/älylaite nimeltä Bardiche. Se on PALJON hiljaisempi kuin Nanohan Raising Heart, mutta puhuessaan puhuu miesäänellä ja kutsuu Fatea nimellä Sir sillä se on ilmeisesti liian vanhanaikainen muuhun. On normaalityttö siihen asti, että antaa Bardichelle käskyn Set Up, jota seuraa muodonmuutos, jossa vaihtuvat vaatteet. Heiltä hoituvat aikalailla samat asiat kuin Nanohalta ja Raising Heartilta; hyökkäykset, puolustukset, taikaympyräsuojaukset, muiden sitominen maagisiin, kultaisiin, siteisiin. Ase osaa korjata itsensä rikkoontuessaan vähänkään tosin suuremmista rikkimenemisistä korjaantuminen vie aikaa, voivat laittaa muita kuplamaisten suojuksien sisään vaaratilanteissa, voivat etsiä jonkun henkilön laajaltakin alueelta jne. Lista kaikesta mitä voi tehdä olisi niin pitkä, että jätetään se Fateltakin pois.

Tästäkin löytyy Nanohan aseesta löytyvä Cartridge systeemi ja sitä automaattisesti käyttävä Speedloader asioiden nopeuttamiseksi ja tällä aseella on kenties useampi muoto kuin Raising Heartilla. Voi RH:n tavoin tehdä useampaa asiaa kerralla tai vaihtaa Faten asua missä vaiheessa taistelua tahansa riippuen siitä tarvitseeko vaihtaa paljastavampaan (jossa hän on niin nopea, että kaikki alta pois ja joku meni sanomaan, että hän olisi siinä haavoittuvaisempi... No, totta, jos häneen ylipäätään saa osumaa, kun hän menee täyttävauhtiaan.)

Nykytilanne:
Työpaikalta sanottiin, että tässä paikassa oli joku maailmanlopputilanne meneillään, joten maailmanpelastuseksprettitiimi, Fate ja Nanoha, lähetettiin paikalle. ...Jossa he saivat tietää sen tilanteen olevan täällä kirjaimellisesti ihan historiaa, muistaako sitä edes kukaan? Aika palata kotiin Vivion l--

...Tai sitten vain mennä osaksi turvallisuushenkilökuntaa ja toivoa, että joskus pääsee pois tai että muutkin tulevat paikalle joskus.

Muuta:
+ StrikerS-sarjan jälkeiseltä ajalta, mutta paljon ennen seuraavaa sarjaa (Vivid)
+ Sukunimivaihdoksien sijaan päätin heittää suoraan naimisiin Nanohan kanssa.
Muuten olisi Fate Testarossa Harlaown, ja myöhemmin vielä tuo + siihen ehkä Takamachi... Ei hyvä! 8D
+ Saanut ihan itse kokea useimmat Nanohan hyökkäykset kivullisiksi mutta elossa pitäviksi sillä aloitti Nanohan vihollisena ja on katsonut koko hänen kasvunsa aloittelijasta ässäksi.
+ Luotu niin sanotun äitinsä lapseksi, kun tämän aito ja oikea lapsi kuoli, eikä ollut alunperin edes ihminen. On tosin sittemmin todettu kokeilla ihmiseksi mutta menneisyys painaa toisinaan edelleen... ja pitää Alicea pikkusiskonaan, vaikka oikeasti hän olisi isosisko.
+ Pelastanut maailman tuholta 3 kertaa Nanohan kanssa, toiminut kapteenina uudessa organisaatiossa vastikään ja adoptoinut 3 lasta 19-vuoden ikään mennessä (vaikuttaa tosin henkisesti paljon vanhemmalta, kiitos kaiken kokemansa.)
+ Osaa ajaa autoa, hurjastellen ja rauhallisesti. 8D
+ Thundersmasher - journaltunnus, Thunder Smasher on yksi Faten hyökkäyksistä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki