FANDOM

Pelaaja: Tuuli
Hahmon nimi: Franziska von Karma
Fandom/Teos: Ace Attorney (Phoenix Wright)
Ikä: 18 (Vuonna 2009)
Ryhmä: Norma
Huone lukuvuonna 09-10: 5. kerros, huone 12, kämppiksenä Meroko Yui
Huone lukuvuonna 10-11: 7. kerros, huone 7, kämppiksenä Yukino Miyazawa
Huone lukuvuonna 11-12: 2. kerros, huone 11, kämppiksenä Nana Osaki
Huone lukuvuonna 14-15: 8. kerros, huone 13, ei kämppistä
Journal: miss_prosecutor / missprosecutor

Ei SPOILAA pelin syyllisiä tai suurempia juonikuvioita, mutta Franziskan hahmokehitystä aavistuksen

OA - franziska

Ulkonäkö:
162 cm pitkä, hoikahko nuori nainen. Haaleansiniset, korvien alapuolelle yltävät suorat hiukset, joiden jakaus on oikealla sivulla. Harmaat silmät, joiden terävä katse tekee nopeasti selväksi, ettei tätä neitiä määräillä, mutta pitävät samalla kaikki tunteet tiiviisti näkymättömissä. Kasvot kapeat ja teräväpiirteiset, pieni luomi vasemman silmän alla. Näyttää jokusen vuoden ikäistään vanhemmalta ja yrittääkin pitää tuota mielikuvaa yllä.
Omaksunut isältään liioittelevan pramean pukeutumistyylin. Työasunaan käyttää keltaisella nauhalla koristeltua mustaa jakkupukua, jossa on suuret, turkoosit napit. Samanlaiset löytyy puhvihihaisen valkoisen paidan hihansuista. Kaulassa on suuri rusetti, jonka keskellä turkoosi koru. Jalassa piikkikorkoiset kengät. Yleistyyliltään pukeutuu muodikkaasti, eikä pelkää vartalonmyötäisyyttä tai seksikkäämpiäkään asuja. Mutta uskallapas jäädä tuijottamaan tai kommentoida mitään kaksimielistä.
Erityistä: Kantaa AINA mukanaan vajaan kahden metrin mittaista piiskaa. Käyttää sitä sumeilematta ympärillään oleviin ihmisiin, jos nämä tekevät jotain väärin, ärsyttävät, ovat tyhmiä tai muuten vaan käyvät hermoille. Piiska sattuu kyllä, mutta jättää harvoin pahoja jälkiä, jos Franziska ei niitä halua jättää. Käyttää sitä harvemmin naisiin ja auktoriteettisiin miehiin.

Persoonallisuus: Franziska von Karma on elänyt koko elämänsä noudattaen perhemottoa: ”von Karma on täydellinen”. Korostaa mieluusti omaa täydellisyyttään ja samalla piikittelee ja vähättelee kaikkia muita ympärillään. Ei helpolla sano kohteliaisuuksia kenellekään, ellei joku todella ole ansainnut hänen kunnioitustaan. Naisiin ja lapsiin suhtautuu aavistuksen pehmeämmin kuin miehiin, mutta tällöinkin ystävällisyys tuntuu lievän pakotetulta, kuin nainen vasta harjoittelisi tulemaan toimeen ihmisten kanssa. Eikä se mielikuva edes ole kovin kaukana todellisuudesta.
Franziska on erittäin fiksu ja hänellä onkin maine ihmelapsena ja nerona isänsä tapaan. Syyttäjän työhön hän suhtautuu antaumuksella ja tekee lähes mitä tahansa pitääkseen ansioluettelonsa virheettömänä ”syyllinen”-tuomioiden sarjana. Tuomion saaminen on hänen työnsä ja nainen ei suuremmin välitä keinoistaan tai siitä, onko syytetty todella syyllinen. Hän tosin pyrkii joskus turhankin hanakasti täydellisyyteen ja antaa puolustuksen esittää todistuksiaan uskoen siihen, että pystyy vastaamaan niihin samalla mitalla. Yleensä näin onkin. Vaikka Franziska käyttäytyy suurimman osan ajastaan aikuismaisesti ja ylevästi, hänen käytöksessään on yhä paljon lapsellisia piirteitä. Korviinpistävin niistä on hokea tyhmää ja typerää ärsyttävyyteen asti. (Baka, fool... Ennätys taitaa olla kahdeksan kertaa yhdessä lauseessa...)
Ulkomaailmalle nainen on älykäs, hallittu, kylmä, kaunis, kopea ja terävä perfektionisti, jolla ei olekaan muuta elämää kuin työnsä/opiskelunsa. Ja pitkälti tämä onkin totta. Mutta Franziskalla on myös toinen puolensa, jonka hän pitää visusti poissa kenenkään silmistä ja jonka olemassaoloakin hän yrittää itseltään kieltää.
Franziska ei ole nero. Hän on kyllä älykäs, mutta nerous on pakotettua ja opiskeluun tuhratun lapsuuden tulosta. Piikittely, muiden vähätteleminen ja osittain myös piiskan käyttö on tytölle puolustusmekanismi, jolla hän pyrkii saamaan muut uskomaan siihen, että hän todella on heidän yläpuolellaan. Sisimmässään tyttö alkaa olla lopen kyllästynyt ja ahdistunut esittämiseen ja muiden odotuksien mukaan elämiseen. Toisaalta hän ei osaa muutakaan ja on epävarma todellisesta minästään. Hänen on lähes mahdoton ilmaista kiintymystä tai muita positiivisia tunteita kenellekään, eikä hän ole tottunut myöskään saamaan niitä muilta. Fyysinen läheisyys on hänelle hermostuttavaa ja kiusallista.

Erikoiskyvyt: Ei ole. Ellei piiskankäyttöä lasketa sellaiseksi.

Nykytilanne: Palattuaan Amerikasta kotimaahansa Saksaan useamman tappion jälkeen Franziska päätti kaipaavansa suurempaa muutosta. Niinpä hän haki paikkaa Celestialista oppiakseen enemmän niin muiden maiden lakiasioista kuin kaikesta muustakin. Yrittää vakuutella itselleen, että opiskeluun palaaminen ei ole tappio vaan paremmin valmistautumista. Ja onhan se hyvä tilaisuus parannella itsetuntoa ja käydä uudestaan läpi suhtautumista syyttäjän virkaansa. Edgeworthin sanat kun ovat jääneet kaihertamaan mieltä.

Muuta: Syntyjään saksalainen. Mitään oikeuslaitoksista tietävät muistavat Franziskan isän, Manfred von Karman, joka ei hävinnyt yhtä ainoaa juttua 40-vuotisen uransa aikana. Paitsi sen viimeisen.

Lukujärjestys:
Valinnaisaineet: Laki, Tietotekniikka, Kirjallisuus, Psykologia, Englanti
Kerhot: Ratsastuskerho

Vanha
Maanantai: Englanti, Laki
Tiistai: Japani, Fysiikka
Keskiviikko:Biologia, Kemia
Torstai: Matematiikka, Historia
Perjantai: Etiikka, Äidinkieli (saksa)

Pelitapahtumat:
2009
28.8: Saapuu koululle
12.10: Godot aiheuttaa erittäin pahaa kiukkua. Franziskan ruoskaa EI viedä.
10.11: Fic: Eroahdistusta
17.11: Sai vihdoin ruoskansa takaisin, kunhan myöntyi juomaan kahvia Godotin kanssa.
Joulukuu: Klavierin tanssiparina joulujuhlissa. Osallistui oppilaskunnan puheenjohtajuustaistoon.
24.12: Mistelinoksat on kiva juttu~ Mutta kiitos sen, vältteli Klavieria tästä eteenpäin.
2010
21.1: Antaa Klavierille suorasanaiset pakit. Ja katuu sitä myöhemmin.
14.2: Päätyy pyytämään anteeksi ystävänpäivälahjan muodossa. Ja toki ystävänpäivätansseihinkin piti osallistua.
15.2: Edgeworth saapuu paikalle. Franziska tykkää hyvää ja huonoa. Muitakin tuttuja ilmaantuu maisemiin lähipäivinä.
14.3: Klavier on romantikko White dayn lahjansa kanssa. Franziska ei ihan tiedä, miten suhtautua omistuskappaleeseensa.
20.3: Celestialin urheilufestivaalit. Osallistuu vain cheerleadingiin (...) jossa tulevat kolmanneksi. Vihreä joukkue kokonaisuutena jäi toiseksi yhteispisteissä
17.4: Klavier jatkaa omistuskappaleiden linjalla, tällä kertaa koko koulun edessä. Franziska on kiusaantunut... Ja jossain syvällä otettukin.
21.4: Franziskalla on HUONO päivä... ensiksikin joutuu vuorostaan Darkin deittikurssille. Ja joku vei taas ruoskan. Ja Franin vaatteet. Vietti päivänsä Reiran kuteissa. (Crowley vaihtoi muutamien naisten vaatekerrastot.)
14.5: Klavier puhuu taas tunteistaan, nyt kahdenkesken. Franziska ei enää halua antaa pakkeja, minkä voinee laskea tunteet hyväksyväksi vastaukseksi, vaikkei niihin ehkä vielä myönnäkään vastaavansa.
1.6: Helleaalto ajaa uimarannalle. Miettii lomailun tuntuvan aika kivalta.
5.6: Pääsee luokalta. Hyvin arvosanoin, tietenkin, vaikkeivät ne tytöstä tarpeeksi täydellisiä olekaan.
30.6: Klavier ostaa Franziskan palvelijakseen huutokaupassa. Tosin palvelu muuttuu treffikutsuksi, joka johtaa vihdoin suhteen virallistamiseenkin.
25.7: Lang saapuu koululle. Franziskakin saa siis kokea aikajatkumon tietämättömänä osapuolena olemisen. Lisäksi Klavier menee lipsautuksella tekemään suhteesta julkisen.
26.7: Ja tämän seurauksena saa Kristophilta kutsun teelle juttelemaan.
13.8: Freaky Friday: viikonloppu Yaminona.
25.8: Saavat Merokon kanssa Belarusin evakkovieraakseen.
29.8: Muutto ja päätyy yksityiseen huoneeseen, kun kämppikset eivät mene tasan. Ei valittamista.
24.12: Loki: Joulutanssiaiset, part 2 Juttelua uuden kämppiksensä Yukinon kanssa.
31.12: Osallistuu Uudenvuodenjuhlintaan ja En ole koskaan-peliin.

2011
26-27.3: Urheilufestivaali. Osallistuu pinkin joukkueen riveissä tanssiin Klavierin kanssa (1.) ja cheerleadaukseen (5.). Pinkit olivat toisella sijalla yhteispisteissä.
13.5: Event: Genderswap
24.11: 10 000 hirviötä-event. Auttoi evakuoinnissa, mutta smokerin hyökkäys jätti siinä määrin traumoja, ettei sen jälkeen juuri muuhun hyödylliseen yön aikana osallistunut.
10-12.12: Talven pari-BR:ssa Ryoma Echizen parina ja jää elementtinään.
31.12: Uskaltautuu jo lainaamaan ruoskaansa. Yukino kun tarvitsi sitä työleiriläisten kaitsemiseen
2012
13.1: Freaky Friday: Kintarou Tooyama → Franziska von Karma → Kang On Yu (Jeremy)
14.2: Onnistuu nipin napin välttämään Kradin kiroamat korut ja Klavier saa tunteenvaihdosten sijaan tavallista suklaata.

Ihmissuhteet:
♥ - Rakkaus/Ihastus
♦ - Perhe/Ystävä
♣ - Tuttava/Ei rasita

♥ Poikaystävä - Klavier Gavin - Tunteet ovat lämmenneet hyvin hitaasti ja ajoittain kivuliaastikin. Ei edelleenkään ole sinut tunteiden näyttämisen suhteen, mutta ehkä siihenkin on pakko opetella. Suhteen kehityksestä tarkemmin sivulla Klavier ja Franziska
♦ "Pikkuveli"/kilpailija - Miles Edgeworth - Franin isä adoptoi pojan tytön ollessa vielä 2-vuotias. On aina tuntenut elävänsä Milesin varjossa ja salaa kadehtinut tätä. Silti, huolimatta välillä suoraankin ilmaistusta vihasta, välittää tosiasiassa tästä paljonkin eikä halua tälle mitään ikävää... Paitsi ehkä häviötä edes joskus.
♠ Kilpailija - Phoenix Wright - Kantaa tälle aina ja ikuisesti kaunaa häviöistään (Joskaan ei myönnä niitä) ja ehkä jollain tasolla isänsä tapauksesta myös. Ja koska tämä päihitti Edgeworthin ensimmäisenä.
♦ Ex-kämppis - Yukino Miyazawa - Kämppis, jonka kanssa tuli lopulta varsin hyvin toimeen. Vaikka tämän julki- ja arkipersoonan ero hämmentääkin Frania pahasti, ehkä onnistuu oppimaan siitä jotain. Toivoa sopii.
♣ Opettaja - Godot - Jostain syystä ei uskalla käyttää ruoskaansa tähän mieheen, vaikka tämä kuinka ärsyttäisikin. Jokin tuossa itsevarmassa ja kylmänrauhallisessa miehessä vain luo sellaista auktoriteetin tuntua, ettei poikkiteloin ole asettumista.
♣ Opettaja - Kristoph Gavin - Klavierin isoveljen kohdalla on ruoskankäytön suhteen hieman sama tilanne kuin Godotin. Tosin tämä ärsyttääkin Franziskaa vähemmän ja tyttö osaa arvostaa miehen siloitellun kohteliasta käytöstä.
♣ Tuttava - Shi-Long Lang - Tulevaisuuden tuttu. Franziskan on hankala suhtautua tämän tuttavallisuuteen, kun ei itse muista miestä. Toisaalta ei tämä kohtuuttomasti ärsytäkään ja miehen kanssa on ajoittain ihan mielenkiintoista jutella. Fran piti erityisesti joistakin tämän mukanaan tuomista infonpaloista tulevaisuudesta.
♣ Tuttava - Maya Fey - Vanha tuttu, jonka yritti jokin aika ennen lähtöään saada vankilaan murhasta. Ei oikein tule toimeen, mutta voisi kai yrittää.
♣ Ex-kämppis - Meroko Yui - Nykyään jo entisen kämppiksensä kanssa tulee jotenkuten juttuun, vaikka eivät ylimpiä ystävyksiä olekaan.
♣ Kämppis - Nana Osaki - Pitää naisen itsenäisyydestä, mutta jokseenkin näin radikaalin kapinallisen tyypin kanssa on hankala tulla toimeen. Ei silti suurta valitettavaakaan.
♠ Rasittava - Alfred F. Jones (Amerikka) - Ärsyttää Franziskaa tarpeeksi usein tullakseen tässä mainituksi. Vakiokohde ruoskaniskuille siis.
♠ Vielä rasittavampi - Larry Butz - Argh! Pysy kaukana! Ei, en ole luvannut mitään mallinasi olemisesta!! (Ja paljon ruoskaniskuja)