FANDOM

Pelaaja: Tuuli
Hahmon nimi: Gary Oak
Fandom/Teos: Pokémon
Ikä: 17 (Vuonna 2009)
Ryhmä: Agita
Huone lukuvuonna 09-10: 7. kerros, huone 13, kämppis Feliciano Vargas (Pohjois-Italia)
Huone lukuvuonna 10-11: 9. kerros, huone 20, kämppis Oscar Jarjayes
Huone lukuvuonna 11-12: 3. kerros, huone 23, kämppis Alfred F. Jones (Amerikka)
Huone lukuvuonna 13-14: 10. kerros, huone 20, kämppis Kintarou Tooyama
Huone lukuvuonna 14-15: 9. kerros, huone 5, kämppis Daisuke Niwa
Journal: askeleenedella / askeleenedella

Kai tämäkin jotain SPOILAA...
Gary

Ulkonäkö:
Gary on 170 senttiä pitkä, normaalivartaloinen nuori mies. Hänellä on punaruskea, lyhyehkö tukka, joka on erittäin ”tyylikkäästi” pystyssä takaa eteenpäin. Kasvot ovat teräväpiirteiset ja erittäin tummansinisissä, lähes mustissa silmissä on lähes aina haastava katse ja huulilla vino hymy. On vasta varttumassa pojasta mieheksi, joten kasvoissa on yhä jotain poikamaista ja silmät ovat melko suuret.

Persoonallisuus:
Gary on rauhoittunut ja saanut aavistuksen todellisuudentajua lapsuutensa päivistä, mutta hän on yhä ärsyttävä, itsevarma ja koppava. Ainakin välillä. Vähättelee yhä mielellään varsinkin Ashin kykyjä, mutta ei silti suoraan kovaan ääneen julista ollevansa tätä parempi kouluttaja. Kilpailuhenkeä löytyy silti edelleen, ja jos vain on mahdollisuus päästä paremmuuttaan osoittamaan, ei hukkaa tilaisuutta.
Gary ei hermostu tai suutu kovin herkästi provosoimisesta, sillä leimaa sen yleensä vain kateellisten puheeksi. Jos taas itsekin tajuaa tehneensä jotain väärin ja huonosti, voi hermostua siitä huomauttelemisesta. Totuuden sisältävät loukkauksethan on aina niitä pahimpia, eikö? Vihaisena osaa sekä pistää pystyyn kunnon riidan suututtajan kanssa että vältellä tätä jälkikäteen mykkäkoulun hengessä. Silloin tällöin on itsekin provosoimassa ja ärsyttämässä muita, mutta yrittää olla päästämättä näitä tapauksia kunnollisen riidan tasolle. Hänelle on tosin melko hankalaa pyytää tosissaan anteeksi ja myöntää olleensa väärässä. Ärsytyksen lopuksi saattaa todeta ilman sen kummempaa tunnetta ”Heh, sori. Vitsi vitsinä, okei?”
Ärsyttävistä taipumuksistaan huolimatta Gary on uskollinen ystävä ja mukavakin ihminen niille, joille sitä haluaa olla. Hänen kanssaan toimeen tulemisessa tarvitaan jokseenkin pitkää pinnaa ja sarkasmintajua, mutta sen jälkeen hänestä on helppo pitää. Ei hän sentään jatkuvasti ole ärsyttämässä. Etenkään silloin jos huomaa jonkun olevan valmiiksi allapäin.
Gary on lahjakas kouluttaja ja tulee hyvin toimeen pokemoniensa kanssa. Hänen mielestään niiden tulee totella kouluttajansa käskyjä mukisematta, mutta samalla ne ovat myös ystäviä ja kumppaneita, joiden hyvinvoinnista hän itse kouluttajana on vastuussa. Ei hän täysin tyhmä muutoinkaan ole ja pärjää useimmissa aineissa ihan kohtuullisesti.

Erikoiskyvyt:
Pokemonkouluttaja/-tutkija, joten käskytettävänä on lauma pienissä palloissa eläviä otuksia, jotka hallitsevat niin vesi, tuli kuin sähköhyökkäyksiäkin.

Nykytilanne:
Gary ei ole täysin luopunut kouluttajan urastakaan, mutta on keskittynyt nykyään enemmän tutkimustyöhön. Saadakseen lisää yleissivistystä, hän halusi kunnolliseen kouluun ennen vakavamman uran aloittamista. Koska Celestial tarjosi tietoa jopa toisista maailmoista, Gary halusi ehdottomasti sinne. Eihän tässä niin kiirettä ole tutkimustöiden kanssa, kun laboratoriokin on pääosin yhä isoisän hallussa.

Muuta:
Pokemoneistaan Garyllä on mukana Umbreon, Arcanine, Nidoking, Blastoise, Electivire ja Golem.

Lukujärjestys:
Valinnaisaineet: Pokemonien kasvatus, Etiikka, Tietotekniikka, Folkloristiikka, Tutkimuskurssi (= tieteen filosofiaa, statistiikkaa ja tutkimusmetodeja)
Kerhot: Pokemon-kerho

Vanha
Maanantai: Fysiikka, Tietotekniikka
Tiistai: Äidinkieli (englanti), Folkloristiikka
Keskiviikko: Etiikka, Liikunta
Torstai: Matematiikka, Biologia
Perjantai: Kemia
Lauantai: Pokémonien kasvatus

Pelitapahtumat:
2009
30.8: Saapuu koululle
12.10: Ihmettelee Italian syömisintoa ja tulee vahingossa rohkaisseeksi syömiskilpailun järjestämistä. Lupautuu näyttämään Arcaninea Kintaroulle.
29.10: Ash yritti napata hopeisen käärmeen, jota luulee pokémoniksi. Gary facepalmaa.
22.11: Syntymäpäivä, täyttää 17
2010
19.1: Joutuu syytetyksi keittiön tuhoamisesta, kun joku näki Arcaninen oloisen otuksen tulipalon lähellä. Päättää selvittää asiaa.
helmikuu: Epäilee Asukaa oikeaksi syylliseksi, mutta tämä saa rangaistuksia keittiöiden tuhoamisesta muutenkin, joten jättää ilmiantamatta.
6.3: Hieno juttu, että saatiin pokémonien kasvatustunnita ja hoitaja... mutta jotenkin ne näyttää tutuilta.
20.3: Celestialin urheilufestivaalit. Osallistuu baseballiin ja ratsupeliin, mutta ei ole pistesijoilla. Ja punainen tiimi vielä häviää koko festivaalin. Ei hyvä.
28.5: Auttamassa Akatsukin tulipalojen sammuttamisessa ja hälyttää kaikki muutkin pokemonien omistajat.
5.6: Pääsee luokaltaan.
2.7: Törmää metsässä Zubat-parveen, joukossa yksi shinykin. Tyytyy tarkkailuun ja antaa niiden mennä, kun ei Zubatia tarvitse. Ja mainitsee myös kasvatuskurssilla saadun Lotadin.
13.8: Freaky Friday/Weekend kului Shishidona.
25.8: Saavat Italian kanssa Orionista evakkovieraaksi Preussin. (...)
29.8: Muutto pois vanhasta huoneesta ja uuteen yhdessä Oscarin kanssa.
26.9: Arcanine ja Miykin Ditto risteytetään, munat menee Kintaroulle ja Roylle. Saa luvan pitää niiden kehitystä silmällä.
22.11: Syntymäpäivä, täyttää 18
5.12: Miyuki jakaa muffinsseja ja Garykin saa osansa.
17.12: Pelastaa Takuton (Ja tätä pelastamaan menneen Amerikan) lumimyrskystä.
24.12: Loki: Joulutanssiaiset, part 1 Yrittää selvitellä Hoitaja Jessin taustoja. Ei vieläkään muista.
2011
8.1: Puolihaastaa Hibarin pokemonotteluun. Tai ainakin tarjoaa sitä mahdollisuutta tälle, jos haluaa testata vastakehittyneen Lucarionsa kykyjä.
22.2: Agitan tulipalo. Mukana sammutusjoukoissa.
26-27.3: Urheilufestivaali. Osallistuu oranssin joukkueen riveissä keilaukseen, köydenvetoon (1.) ja ratsupeliin (5.). Yhteispisteissä oranssit voittivat koko roskan.
13.5: Event: Genderswap
21.7: Rakettiryhmän henkilöllisyys selvisi... vihdoinkin.
19.11: Ilmoittautuu tanssikurssille. Saa parikseen Willow Rosenbergin.
22.11: Syntymäpäivä, täyttää 19
24.11: 10 000 hirviötä-event. Gary oli jälleen pokemoneineen tappelemassa.
10-12.12: Talven pari-BR:ssa Senri Shiki parina ja vesi elementtinään. Hävisivät Eyes&Riolle heti kättelyssä.
2012
13.1: Freaky Friday: Masaharu Niou → Gary Oak → Ryushi Shiratori

Ihmissuhteet:
♥ - Rakkaus/Ihastus
♦ - Perhe/Ystävä
♣ - Tuttava/Ei rasita

♦ Kilpailija/YstäväAsh Ketchum - Lapsuudenkaveri. Kaveruussuhde palannut parempaan päin koulutusuran alkutaipaleen jatkuvan vähättelyn jäljiltä, mutta ärsyttää Ashleytä yhä silloin tällöin tahallaan. Myöntää kuitenkin myös tämän olevan keskivertoa parempi kouluttaja, joskin itseään paremmaksi ei usko edelleenkään, vaikka välillä häviäisikin.
♦ Ex-kämppis - Feliciano Vargas (Pohjois-Italia) - Muistuttaa joskus Ashia hämäävässä määrin, varsinkin ruokailun aikaan. Tulevat ihan hyvin juttuun. Huvittava tyyppi.
♣ Ex-kämppis - Oscar Jarjayes - Aika nopeasti tuli esille aihe "crossdressaus", mutta ei tee asiasta sen isompaa numeroa ja osaa pitää salaisuudesta suunsa kiinni. Tulevat toimeen ilman suurempia ongelmia.
♣ Kämppis - Alfred F. Jones (Amerikka) - Yhtä hyvä ruokahalu ja ajattelee yhtä vähän ennen kuin sanoo. Jotain tuttua tässä on. Tulee toimeen kuitenkin, vaikka kettuilua on vaikea estää. Jos sitä siis edes tajutaan.
♦ Kaveri - Kintarou Tooyama - Ihkuttaa Arcanineja ja omistaa nykyään toisen Garyn Arcaninen pennuista.
♣ Tuttava - Roy Mustang - Toisen pennun omistaja ja toki on pentua seuratessaan tämänkin kanssa tekemisissä.
♣ Tuttava - Miyuki Chitose - Mukava tyttö, jonka kanssa oli jonkun verran tekemisissä Diton ja Arcaninen risteyttämisen kautta.
♠ Rakettiryhmä - Jessie ja James - Ei hyvin pitkään tunnistanut kaksikkoa, vaikka kovasti epäilikin tavanneensa joskus ja yritti asiaa selvittää. Selvisihän se lopulta. Ei tosin vaivaudu juuri huolestumaan. Ei ne koskaan saaneet pidettyä vangittuina edes Ashin pokemoneja. Tuskinpa siis muidenkaan.