FANDOM

Pelaaja: Jenna
Hahmon nimi: Hisoka (ヒソカ)
Fandom/Teos: Hunter x Hunter (anime & manga [+ musikaalit])
Ikä: Sen tietää vain Hisoka itse (=tarkistin Hunter's guide bookista, eikä siinä kerrottu)
Ryhmä: Baarinpitäjä (pyörittää samalla korttipeliturnauksia, joiden laillisuudesta joillakin saattaisi olla sanansa sanottavana)
Asuinpaikka: Kylässä
Journal: rippanaringo

Hisoka

Hisoka

Ulkonäkö: Siniset, yleensä taaksepäin vedetyt hiukset, vaalea, lähes valkoinen iho, vasemmassa poskessa punainen pisara ja oikeassa vaaleanvihreä tähti. Kapeat, vaaleanharmaat silmät. Käyttää hassua vaaleanliilahtavaa pukua, jossa rinnuksissa musta risti ja pata, selässä vaaleanpunainen hertta ja ruutu. Jalassa violetit, kärjistä nousevat kengät. Pituus 187 cm, paino 91 kg.

Persoonallisuus: Hisoka on kylmänviileän julma, täysi huijari ja lievästi sanottuna kieroutunut. Mikään päästään sekaisin oleva mielipuoli hän ei kuitenkaan ole – päinvastoin. Hän on yleensä kylmänviileän rauhallinen ja osaa kyllä käyttää päätään, joten hän tietää tasan tarkkaan mitä tekee. Tekee vain sitä mitä itse haluaa, jos se vain hyödyttää häntä itseään. Hän on äärettömän voimakas, ja luottaa täysin omiin kykyihinsä. Saa omituisia kiksejä siitä, jos saa taistella mahdollisimman voimakasta vastustajaa vastaan - heikot vastustajat vain saavat hänet tylsistymään. Siksi hän ei edes rupea taistelemaan heikkoina pitämiään vastustajia vastaan. Eivät he ole taistelun arvoisia.

Hisokan luonteesta kertoo paljon eräs kohtaus taistelusta Gonia vastaan. Hän pyytää Gonia katsomaan oikealle, Gon kääntää päätään, ja Hisoka läjäyttää vasemmalta suuren kiven suoraan Gonin vasempaan poskeen ja toteaa ikään kuin pahoillaan “Oi anteeksi, tarkoitin minusta katsottuna oikealle”.

Hisokalla on varsin.. mielenkiintoinen suhde Gon Freecsiin, jonka potentiaalin Hisoka näkee, minkä vuoksi hän omin sanoin “antaa Gonin elää”. Vaikka hän kuinka haluaisi (ja Hisokan taidoilla hän pystyisikin siihen mennen tullen) tuhota Gonin, olisi Hisokan mielestä ihan tyhmää tuhota Gon nyt, kun hän on vasta kehittymässä. Sen sijaan paljon parempi on odottaa siihen saakka, että Gon on “kypsä” (Kyllä, musikaaleissa Hisoka vertasi Gonia pieneen omenaan, joka kannattaa poimia vasta sitten kun se on kunnolla kypsä, ja siitä on tullut täydellinen omena.), ja hänestä on kunnon vastukseksi. Tämän vuoksi Hisoka stalkkaa Gonia, ja pitää huolen, ettei kukaan muu pääse tappamaan tätä. Tosin, kuten Hisoka itse varoittaa Gonia ettei tämä saisi tuottaa Hisokalle pettymystä, sillä hänen tapaisilleen ihmisille tärkeätkin asiat saattavat muuttua yhdessä sekunnissa pelkäksi roskaksi, jos niistä ei enää ole hyötyä.

Erikoiskyvyt: Nen-kyvyt (http://hunterxhunter.wikia.com/wiki/Nen), lyhyesti sanottuna kyky kontrolloida omaa auraansa.

Taisteluissa Hisoka käyttää toisinaan korttipakkaa taisteluvälineenä. Hän siis viskoo, Nen-kykyjen vahvistuksella, kortteja sellaisella nopeudella, voimalla ja tarkkuudella, että ne yleensä saavat aikaan äärettömän pahaa jälkeä.

Bungee Gum – Hisoka pystyy kotrolloimaan auraansa, ja muokkaamaan sitä ikään kuin purukumi/kumimaiseksi, ja hän pystyy kiinnittämään sen esimerkiksi vastustajaansa. Bungee Gum venyy ja kutistuu Hisokan tahdon mukaan, joten vastustaja saattaa lennellä pitkin poikin, välillä suoraa Hisokan nyrkkiin, ja Hisoka pystyy halutessaan ohjaamaan heidän liikkeitään. He ovat siis lähes kirjaimellisesti Hisokan marionetteja. Bungee Gum on kuitenkin näkymätön, paitsi niille, jotka osaavat käyttää Gyô-kykyä (=Kaiken auran keskittämistä silmiin, mikä parantaa näkökykyä huomattavasti).

Dokkiri texture (voidaan kääntää mm. Texture surprise) – Hisoka pystyy laittamaan auransa johonkin ohueen pintaan, esim. paperiin tai kankaaseen, ja muuttamaan sen ulkonäköä (esim. kirjan teksti). Se näyttää täysin aidolta, mutta muutos paljastuu, jos sitä koskettaa.

Hisokaa kutsutaankin usein 'taikuriksi'/'silmänkääntäjäksi' mm. yllämainittujen 'silmänkääntötemppujen' vuoksi. Tekee hän mangassa myös ainakin yhden (hieman sairaaksikin menevän) korttitempun. Ja no kutsuipa hän Magic Show'ksi teurastusta, jossa hän tappoi ties kuinka monta ihmistä pelkällä yhdellä pelikortilla... (Heh heh)

Nykytilanne: Hisoka päätti tulla Celestialille kuultuaan, että myös hänen pikku omenansa Gon on täällä.

Muuta: Aikaa tappaakseen Hisoka hyvin usein tekee korttitaloja.

Journalin nimi, rippanaringo, tulee eräästä laulusta, jonka Hisoka laulaa Gonille musikaaleissa.

“O-hi-sama o abite rippa na ringo ni narun da yo”

“Kylpiessäsi auringossa sinusta tulee täydellinen omena”

“Rippa na ringo”, “täydellinen omena”, viittaa siis ihan täysin Goniin, jonka kypsymistä Hisoka odottaa. :D

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki