FANDOM

Carefree Urahara by AngelP

Pelaaja: Saara
Hahmon nimi: Kisuke Urahara
Fandom/teos: Bleach
Ikä: varmastikin jotain 200 vuotta, mutta näyttää vähän alle 40 v :D
Asunto: Kerros 7, huone 1. Yleensä hän kuitenkin asuu kaupassaan.
Ryhmä: Henkilökunta, Nukkejen teon opettaja sekä sekatavarakauppa Urahara Shopin omistaja.
Journal: clogsandhat

SPOIL~

Ulkonäkö: Urahara on 183 cm pitkä mies, joka laihuudessaan näyttää hiukan aliravitulta (tai sitten hänen vaatteensa vain tekevät illusion silmille). Hänen pituuttaan korostavat vielä korkeahkot puukengät, joita hän pitää jalassaan missä tahansa kulkiessaan. Hänen olinpaikkansa on siis hyvin nopeasti tiedostettavissa. Hän on ensivaikutelmaltaan hyvin tavallisen näköinen. Aina sekaisin ja pörröllään olevat hiukset ovat hyvin vaalean blondit, suorastaan suomalaisille tutun kaurapuuron väriset. Ne ovat paksua tekoa ja kestävät kyllä tukistaa (Yoruichi voi todistaa 8D). Harjaa hän ei ole koskaan hiuksilleen näyttänyt. Hänen otsahiuksensa ovat suhtpitkät ja jakaantuvat nenän molemmin puolin peittämättä kuitenkaan tuhkanharmaita silmiä, jotka usein jäävät hänen hattunsa varjoon. Hänen kasvonsa ovat kapeat, ja hentonen leukasänkiparta antaa hänestä rennon kuvan. Hänen ihonsa on melkoisen kalpea, muttei kuitenkaan niin kalpea, että häntä sairaaksi voisi luulla.

Hänen päällään näkee lähes poikkeuksetta tumman vihreät housut, jotka yltävät hieman yli polvien sekä samaa väriä oleva paita, joka taas paljastaa paljaan rintakehän. Hänellä on myös shinigamikapteenin valkoista haoria muistuttava takki, joka on väriltään harmaantummanvihreä valkoisella timanttikuvioidulla helmalla. Päässään hänellä on valko-vihreä-raidallinen hattu, jonka varjo peittää hänen silmänsä. Lisäksi hänellä on valkoinen viuhka, jota hän pitelee yleensä kasvojensa edessä puhuessaan tai heiluttelee sitä muuten vain. Lisäksi kävelykeppi kulkee hänen mukanaan, vaikka hän ei erityisen vanha tai huonokuntoinen ollekaan. Vaatetuksensa ansiosta jotkut kutsuvat häntä “puukenkähatuksi” tai "hattusedäksi".

Persoonallisuus: Urahara on yleensä hyvin huoleton ja rento. Veteläksikin häntä voisi kuvata, vaikkakin työnsä hän hoitaa hyvin ja kunnialla. Hän puhuu kohteliaalla tavalla joskin joskus hieman sarkastiseen tyyliin. Nuorempana hän oli usein hermostunut, jännittynyt ja hiljainen luonne. Varsinkin tavatessaan kollegoitaan hän häselsi ties miten antaen itsestään melko epäammattimaisen kuvan. Ehkä hän peittää näitä ominaisuuksia vieläkin rennolla meiningillä ja hauskoilla letkautuksilla… Hän tykkää pilailee toisten kustannuksella, erityisesti sellaisten henilöiden kustannuksella, joiden pinna on hieman lyhyt. Hän on lempeä ystävilleen eikä suutu helposti. Hän ymmärtää vahingot, sillä onhan hän itsekin melkoinen tohelo. Hän on sosiaalinen, mutta ystäviä hänellä ei liiemmin ole. Ei ainakaan Celestialissa (ellei Yoruichi tai joku hänen kauppa-apureistaan eksy paikalle).

Vaikkei heti uskoisi, Urahara osaa myös vakavoitua tarpeen tullen. Silloin, kun hän ei hymyile tai laske leikkiä, täytyy jonkin asian olla pahasti pielessä. Pohjimmiltaan hän on hyvin viisas mies, jonka nimi tunnetaan Soul Societyssä todella hyvin. Hän on sankari taktisesti myöhässä, vaikka olisi paikalla ajoissa.

Celestialiin tulo: Hän päätti laajentaa Urahara Shopia kauemmas ja samalla etsiä uusia aluevaltauksia myös omiin tekemisiinsä. Myös modified souleja alkoi pyöriä liikaa hänen nurkissaan, joten hän ajatteli viedä niitä mukanaan uusille maille. Hän kuuli myös huhun, että hänen Soul Societyn aikainen ystävänsä Yoruichikin olisi saapumassa Celestialiin, joten tietenkin hänkin suunnistaa samaiseen paikkaan!

Erityiskyvyt: Urahara on entinen shinigamien tutkimuskaartin eli 12.kaartin kapteeni sekä tuotekehittelyosaston perustaja ja ensimmmäinen johtaja, jonka ansiosta hänen tieteelliset taitonsa ja tietotaitonsa voitanee laskea erikoiskyvyksi. Hänen vertaistaan keinokehojen valmistajaa ei löydy edes Soul Societystä (pelaaja päätti, että Aizen jää kakkoseksi u_u).

Tämän lisäksi hänellä on shinigameille oleellinen zankopatou nimeltään Benihime (verenpunainen prinsessa), joka vapautetaan käskyllä “Herää, Benihime”. Benihimellä on myös monia erikoiskykyjä: käskyllä "Laula, Benihime" se pystyy “syöksemään” verenpunaisia energialuoteja, jotka lähentelevät samanlaisuudellaan hollowien ampumiin Cero-luoteihin. Herra pystyy muuttamaan luotien muotoa, kokoa tai niiden suuntaa. "Veriusvakilpi" on Benihimen suojaustekniikka, jolloin miekan kantajan eteen suojaksi muotoutuu verenpunainen kilpi. Käskyllä "Sido, Benihime" miekka pystyy sitomaan ja näin estämään energialuodeillaan vastustajan liikkeet. Käskyllä "Tulileikki, Benihime" se lähettää maamiinamaisia energialuoteja, jotka vastustaajaansa osuessaan räjähtävät tuottaen vahinkoa vastustajalle. "Beaded Mash" tuottaa astetta suuremman räjähdysvoiman kuin Tulileikki. Benihimen bankaita ei tunneta. Urahara on yksi harvoista miehistä, joilla on naispuolinen zankpatou. Benihime kulkee Uraharan mukana koko ajan, vaikkei sitä heti huomaisi. Se on nimittäin piiloutunut Uraharan kävelykepiksi.

Muuta: Urahara oli menneisyydessään arvostettu shinigamikapteeni, joka loi pohjan 12. kaartin tutkimuksille ja heidän käyttämälleen laboratoriolle. Hän joutui pakenemaan Soul Societystä ihmisten maailmaan keksittyään ja kehiteltyään legendaarisen Hōgyokun - kiven, jolla on kyky manipuloida shinigamien ja hollowien voimia. Se pystyy antamaan shinigamille hollow-voimia ja toisinpäin. Keksintö oli todella vaarallinen, sillä se kiinnosti monia, kuten Aizenia. Paettuaan Soul Societysta, hän sinetöi kiven eräänlaisen kuoren sisälle. Lopulta kivi päätyi Rukia Kuchikin tekokehoon, josta se poistuu jossain vaiheessa, ja jonka ansiosta Rukiasta tulee taas shinigami.

Kuten aiemmin mainittu, häntä taitavampaa nukkejen tai keinokehojen tekijää ei löydy edes Soul Societystä, ja tämän takia hän sai pestin koulun nukkejen valmistuksen opettajana. Sivutoimenaan hän pitää sekatavarakauppa Urahara Shopia, josta löytää kaikenlaista tavaraa tilanteeseen kuin tilanteeseen.

Hänen suurinta herkkuaan ovat mansikat. Pitäkääs siis kiinni kaikista ruuistanne, missä voi mansikkaa olla tai tämä herra tulee ja syö ne ilman lupaa. Hän nimittäin voisi sen aivan hyvin tehdä.

Työviikko: (saattaa tulla muutoksia)
Maanantai: Vapaa
Tiistai: Vapaa
Keskiviikko: Vapaa
Torstai: Ykkösvuotisten alkeisryhmä 2
Perjantai: Ykkösvuotisten alkeisryhmä 3

Pelitapahtumat:
2010
26.6. Urahara saapuu Celestialiin ja tapaa vanhan tuttunsa Ichimaru Ginin
2.7. Hän sai tarvitsemansa kolme työntekijää kauppaansa
5.8. Kesätyöläisistä tulikin vakipaikkasia työntekijöitä
6.8. Tapaa Ichigon, joka ei meinaa tunnistaa häntä
9.8. Tapaa Rukian saaden virtuaalisesti turpiinsa tältä sanoessaan kaksimielisen kommentin <8D
13.8. Viettää legendaarista epäonnenpäivää Riza Hawkeyen kehossa. On erittäin sujut uuteen naiskehoonsa
16.8. Herää omassa kehossaan kaupallaan. Hieman harmittelee muutosta, mutta onhan tämä oma keho aika mukava. Saa sentään hipistellä partaa miettiessä!
30.8. Lukuvuosi alkaa, mutta Urahara saa nauttia lokoisista vapaapäivistä torstaihin saakka.
5.9. Huolestuu Ichimarun tekemisistä ja alkaa pitää tätä silmällä.
26.9. Poistaa Hōgyokun - kiven Rukian keinokehosta.
28.9. Ichigon ja Rukian shinigamiharjoitukset alkavat!
25.10. Menettää makuaistinsa viikoksi.
25-26.11. Pitää pienen harjoituskokeen oppilailleen.
20.12. Jouluaaton kunniaksi pitää perjantain ryhmän rangaistustunnin tänä päivänä.
24.12. Tulee katsastamaan joulutanssiaisten tilannetta työntekijänsä pyytämänä. Harmittelee erään kissanaisen poissaoloa, sillä olisi saattanut haluta muutaman tanssiaskeleen tämän kanssa.
31.12. Vietti synttäreitään~

2011
1.1. Osallistui uuden vuoden viettoon mm. rakettien ammunnalla.

Ihmissuhteet:
Gin Ichimaru: Uraharan ollessa vielä Soul Societyssä kapteenina, Ichimaru nousi lapsineron asemassaan korkealle akatemiassa. Tosin Uraharan kaartiin Ichimarua ei sijoitettu, mutta herra sai tarkkailla poikaa varjoista ja sai todeta tämän petollisuuden hyvin huonolla seurauksella. On kuullut hänestä hälyttäviä uutisia myöhemmin, ja alkaa olla pikku hiljaa sitä mieltä, että ne pitävät paikkansa. On alkanut pitää silmällä kettua.

Mitsuki Kooyama: Kaupan työntekijä, jonka vastuualueena on kaupan edustan lakaisu ja muu pienimuotoinen siivous. Tavaroiden järjestelyä tarvittaessa myös. Oikein herttanen ja avulias tyttö, josta asiakkaatkin pitävät.

Narugami: Kaupan työntekijä, jonka vastuualue on tavatoiden järjestelyssä ja myyntityössä. Erittäin osaava ja ahkera poika. Onneksi Jinta ei ole täällä...

Takuto Kira: Kaupan työntekijä, jonka vastuualueeni on varasto ja tarvittaessa muiden työntekijöiden auttaminen. Ahkera hänkin on ja auttelee mielellään varsinkin Mitsukia. Nuorta rakkautta ilmassa~

Ichigo Kurosaki: Rukia-neidin koulukaveri, ja tyyppi, jolle Rukia vahingossa luovutti kaikki voimansa. Tulee treenauttamaan Ichigon oikeat shinigamivoimat esiin Celestial-ajan aikana. Pitää tätä aikalailla keskenkasvuisena ja liian äkkipikaisena, mutta pojassa on potentiaalia kunhan ensin kehittyy.

Rukia Kuchiki: Urahara Shopin kanta-asiakas ja kuuluu aatelissuvun, Kuchikin, jäsen. Oikein asiallinen, mutta temperamenttinen tyttö, joka tietää mitä tekee. Urahara tulee kokemaan niin virtuaalisia kuin ihan livenäkin tapahtuvia nyrkiniskuja naamallaan. Tulee palauttamaan tämän shinigamivoimat ottamalla keksintönsä pois tämän keinokehosta (kts. Muuta-osio).

Soi Fon: Urahara ja Soi Fon olivat jonkin aikaa silloisen 2.kaartin kapteenin Yoruichin alaisia. Soi Fonilla oli tapana valittaa hänen tekemisistään kapteenille, koska tämän mukaan hän laiskotteli. Oikeastihan Soi Fon oli vain Uraharan mielestä kateellinen, koska hän ja kapteeni olivat läheisiä u_u Kai nyt lapsuudenkaverit saavat naureskella yhdessä?

Journalin nimen merkitys:
clogs and hat = puukenkä ja hattu, Uraharan lempinimi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki