FANDOM

TERVETULOA CELESTIALIIN!

Celestial on koulu, jossa voit törmätä keneen tahansa. Koulun ideana oli luoda eri maailmoista tuleville henkilöille yhteinen paikka, jossa tavata toisiaan, avartaa maailmankuvaansa Celestialin asemalla pärjätäkseen ja opiskella kaikkea, mitä kuvitella saattaa. Oli se sitten omasta ulottuvuudesta tai jostain aivan muualta.

Avaruusasema
Celestialin akatemia ja kylä sijaitsevat avaruusasemalla jossain normaalin ajan ja tilan ulkopuolella, muiden maailmojen välissä. Asema on pyöreä ja sitä ympyröivät lujat ikkunamaiset seinät ja taikasuojat. Jos sitä pääsisi katsomaan ulkopuolelta, se näyttäisi kupolilta. Sisältä se näyttää tavalliselta maalta: metsiä, vesialueita, kylä ja jättimäinen koulualue. Kaikista suurin asia asemalla on metsä, joka ympäröi koko aseman sisäpuolelta. Metsä estää taioin ihmisiä myös kävelemästä aseman reunoille. Jos kävelee tarpeeksi pitkälle kadottaakseen asutuksen näköpiiristään, huomaa pian olevansa jälleen metsän reunassa samassa paikassa, josta lähti liikkeelle.
Ainoastaan akatemian rehtori pystyy matkustamaan aseman ja muiden maailmojen välillä. Hahmojen siirtyessä omasta maailmastaan Celestialiin, he eivät katoa omastaankaan. Tämä estää maailmojen sotkeutumisen keskenään ja tarinoiden häiriintymisen. Hahmo tavallaan tuplaantuu, toinen jää omaan tarinaansa, toinen muuttaa Celestialiin ja viettää lopun elämäänsä asemalla. Tämä mahdollistaa sen, että samasta maailmasta tulevat hahmot eivät välttämättä ole samasta ajasta. Eivät siinäkään tapauksessa että he olisivat saapuneet Celestialiin vain muutaman tunnin erolla toisistaan.

Itse asemalla aika kuluukin sitten melko normaalisti ja siellä on myös tavalliseen tapaan neljä vuodenaikaa.
• Kevät: Alkaa helmikuun puolivälissä, loppuu toukokuun lopussa
• Kesä: Alkaa kesäkuun alussa, loppuu elokuun puolivälissä
• Syksy: Alkaa elokuun puolivälissä, loppuu marraskuun alussa
• Talvi: Alkaa marraskuun alussa, loppuu helmikuun puolessa välissä

Vuodenaikojen vaihtumiset eivät ole aina täysin tarkkoja, mutta arviot pitävät yleensä paikkansa.

Koulu
Koulurakennus on hyvin iso. Se on suorakaiteen muotoinen ja sen keskeltä nousee 100-kerroksinen torni, joka näkyy avaruusaseman joka kolkkaan. Ei rakennus muiltakaan osin ole matala, sillä kerroksia on 15.
Rakennuksen sisällä on kaikki jaettu ainealueiden mukaan. Ainoat oikeasti kaikille yhteiset paikat ovat:

• Ensimmäisessä kerroksessa sijaitseva ruokala, jossa tarjoillaan aterioita ja välipaloja aina hiljaisuuteen asti (15 minuuttia sitä ennen ei enää tarjoilla). Jokainen oppilas saa päivässä ilmaiseksi kaksi lämmintä ateriaa. Lisäksi voi ostaa jälkiruokia ja välipaloja.
• Informaatioaula on luonnollisesti heti pääsisäänkäynnin lähellä. Jokaiselle ainealueelle on oma infotaulunsa
• Valtava kirjasto sijaitsee itäpuolella toisessa ja kolmannessa kerroksessa.
• Sairaalasiipi sijaitsee pohjakerroksessa koulun länsipuolella lähellä vaarallisiksi luokiteltujen aineiden tiloja.

Erilaisia luokkahuoneita on satoja tavallisista luentosaleista laboratorioihin ja näyttämöihin. Ainealueiden tilat jakautuvat seuraavasti;
• Matemaattiset & Luonnontieteelliset aineet: Kerrokset 6-10
• Taideaineet: Kerrokset 1-5
• Humanistiset & Valtiotieteelliset aineet: Kerrokset 11-15
• Erikoisaineet (lentäminen, taikuudet): Torni
• Terveystieto & liikunnanteoria: Kerroksen 11 itäpuoli
• Vaaralliset aineet: Länsipuolella kerroksissa 1-4

Koulun ulkopuolella on lisätiloja, joissa harjoitellaan enimmäkseen käytännönasioita. Näitä alueita ovat:
• Urheilualueet: Monitoimihalli (sisältää mm. uima-altaan, sisäpelikentät, jääkentät), ulkopelikentät (sisältää mm. tenniskentät, huispauskentät, jalkapallokentät). Pukuhuoneet sijaitsevat monitoimihallissa.
• Eläintenhoito paikat (mm. hevostallit, navetat, ulkoaitaukset)
• Kasvihuoneet ja muut luonnontieteille tarkoitetut koe-alueet

Koulun lähellä on myös asuntolat, jokaiselle oppilasryhmälle omansa. Lisäksi opettajille ja henkilökunnalle omansa. Asuntolat ovat hyvän kävelymatkan päässä.
Pääsisäänkäynnin edessä oleva viihtyisä piha on jokaiselle yhteinen hengauspaikka. Siellä on penkkejä, viheralueita, kukkapenkkejä ja suihkulähde.
Koulun piha-alueen ja kylän erottavat aidat ja koululta kylään vievän tien katkaisevat suuret rautaiset portit. Niistä pääsee ulos ja sisälle vain ennen hiljaisuutta: Jos olet kylässä vielä hiljaisuuden päätyttyä, et pääse asuntolaasi yöksi. Et ainakaan laillisin keinoin.

Koulupuku

Koulupukupojat
Koulupukutytöt

Koulualueella käytetään vain Celestialin omaa koulupukua. Koulupukuun kuuluu pojilla lyhythihainen kauluspaita ja suorat housut, molemmat oman ryhmän pääväriä. Hihansuut, kravaatti ja kauluksessa oleva raita ovat ryhmän koristeväriä. Kylmällä säällä asuun kuuluu lisäksi takki, joka väritykseltään muistuttaa kauluspaitaa.
Tyttöjen koulupuku on ryhmän pääväriä edustava, lyhythihainen ja polvipituinen mekko. Myös tyttöjen hihansuista, kauluksesta ja helmasta löytyy ryhmän koristeväriä. Lisäksi vyötäisillä on samaa väriä oleva nauha, joka sidotaan taakse rusetille. Jalassa polvisukat. Tyttöjen takki on aavistuksen poikien takkia pidempi. Väritykseltään ne muistuttavat toisiaan.

Väritykset menevät seuraavasti:
Agita: Valkoinen - vihreä
Norma: Harmaa - sininen
Orion: Musta - punainen

Asuntoloissa ja kaikkialla muualla oppilaat saavat pukeutua mielensä mukaan.

Koulun säännöt:
Normaalien käyttäytymiseen ja auktoriteettien kunnioittamiseen liittyvien sääntöjen lisäksi Celestialilla on muutamia erityissääntöjä.
1. Oman tarinan tapahtumista EI puhuta muille saman maailman hahmoille. Tämä on lähinnä varokeino, sillä vaikka maailmaansa ei voikaan enää palata, tarinoiden tapahtumien kertomisella voi silti olla arvaamattomia seurauksia.
2. Erikoisvoimien käyttäminen on sallittua vain niille varatuilla harjoituspaikoilla.
3. Koulualueella on hiljaisuus klo 22-06. Ulkona ei saa liikkua hiljaisuuden aikana ilman erityistä lupaa.

Sääntöjä rikotaan melko säännöllisesti, mutta sillä on luonnollisesti seuraamuksensa. Jälki-istunnon lisäksi tavallisin tapa on leikata oppilaan viikkorahaa tai perua se määräajaksi. Oppilaat saavat normaalisti viikkorahaa 15 tähteä (vastaavat arvoltaan euroja).