FANDOM

Pelaaja: T
Hahmon nimi: Kristoph Gavin
Fandom/Teos: Ace Attorney: Apollo Justice
Ikä: 24 (Vuonna 2009)
Ammatti: Opettaja (Matematiikka)
Huone: 5. kerros, huone 17
Journal: cooldefense

SPOILAA Peliä Apollo Justice!!
Kristoph

Ulkonäkö:
182 senttiä pitkä, sopusuhtainen mies. Selkeä rusketus, vaikka ei auringonpalvojan tasolle ylläkään. Pitkät, platinanvaaleat hiukset, jotka ovat vasemmalla puolen päätä pidemmät kuin oikealla ja kiedotut spiraalimaisesti yhteen. Siniset silmät, jotka kätkee sangattomien soikionmuotoisten silmälasiensa taakse (vielä enemmän "kätkee", sillä kyseiset lasit tapaavat kiiltää peloittavasti varsin usein). Pitää huolta ulkonäöstään näyttäen aina huolitellun siistiltä ja pukeutuu työajan ulkopuolellakin siniseen pukuun. Miellyttävännäköinen ja hymyilee suurimman osan ajasta ainoan vaihtelun ollessa siinä, onko hymy lempeän isällinen, mieltynyt vai... jotakin muuta.

Persoonallisuus:
Jos Klavier on Gavinin veljeksistä villi ja kuriton rock-jumala, joka pistää naisten hormonit jylläämään yhdistelmällä kapinallista ja hurmuria, Kristoph on puolestaan aikuinen ja vastuullinen veli, joka sulattaa jalat alta niiltä neidoilta, jotka suosivat hienostuneita herrasmiehiä. Sivistynyt, aina kohtelias ja huoliteltu (ja ammatiltaan lakimies), mutta kuitenkin miellyttävää seuraa eikä rutikuivan tylsä, kuten voisi kuvitella. On melko lailla kasvattanut nuoremman veljensä Klavierin ollen tälle puolittain ennemminkin isähahmo kuin veli, ja selviytynyt tästäkin urakasta moitteetta. Tuntuu ajoittain lähes täydelliseltä mieheltä. ...Ei välttämättä aina ajattele yhtä tahrattoman herrasmiesmäisesti kuin miltä näyttää, mutta on erinomaisen etevä kätkemään kaiken muiden silmissä epätoivottavan pokerinaamansa taakse ja hymyilemään kauniisti hälventääkseen kaikki epäluulot.

Ihmiset saattavat arvata Kristophin olevan perfektionistinen luonne, mutta harva tajuaa, kuinka syvälle tämä ulottuu. Asettaa selkeitä tavoitteita korkealle, ja ne saavuttaakseen tekee mitä tahansa. ...Mitä tahansa. Tulisi omassa aikajanassaan vielä suorittamaan useammankin murhan tavoitteidensa saavuttamiseksi, mutta Celestialilla oleva Kristoph on ajalta ennen näitä tapahtumia, joten ei ole murhannut ketään... ainakaan tällä erää. Tämäkin puoli Kristophin luonnetta on silti olemassa ja tarkkasilmäisemmät saattavat tuntea olonsa uhatuiksi, vaikka Kristoph hymyilisi heille kauniisti ja puhelisi kohteliaasti... hänessä vain on jotakin. Asiaa ei auta se, että pitää sisimmässään ihmisiä, joiden katsoo olevan alapuolellaan, sivistymättöminä sikoina, vaikka ei tätä näytäkään ainakaan ulospäin. Helppo oppia tietämään... käytännössä mahdotonta oppia tuntemaan.

Erikoiskyvyt:
Ei ole.

Nykytilanne:
Pikkuveli oli kadonnut jonnekin, eikä kertonut mitään määränpäästään... Kristoph ei kuitenkaan hätääntynyt, vaan suoritti pieniä etsiväntutkimuksia (joiden oppiminen tuntui olevan puolustusasianajajan työssä lähes pakollista) niin virallisia kanavia pitkin kuin Gavinin perheen kodissakin saaden lopulta selville, mihin Klavier olikaan hävinnyt missä vaiheessa Kristoph hymyili arvoituksellisesti ja alkoi suorittaa valmisteluja lähteäkseen perään. Koska jos Klavier tahtoi niin kovasti salata lähtönsä, siihen oli oltava hyvä syy... Kristophille oli suuri pettymys todeta, ettei lakiopettajan paikka ollut enää avoinna, mutta matematiikkakin kelpasi hänen yleissivistyksellään.

Muuta:
Käyttää säännöllisesti kynsilakkaa, mikä on herättänyt tiettyjä kysymyksiä Kristophista...

Ihmissuhteet:
♥ - Rakkaus/Ihastus
♦ - Perhe/Ystävä
♣ - Tuttava/Ei rasita

♦ - Perhe - Klavier Gavin: Kristophin pikkuveli ja huollettava. Myös pääasiallisin syy sille, että Kristoph saapui Celestialiin. Valvoo pikkuveljensä kehitystä omituisella yhdistelmällä lempeää isällisyyttä ja drakonista ruodussapitoa. Ei myöskään koskaan jätä käyttämättä tilaisuutta nolostuttaa Klavier. Mikä on nyt tämän täytettyä 18 hänen ainoa aseensa.
♦ - Tulevaa perhettä - Franziska von Karma: Hyvinkasvatettu nuori lady lukuunottamatta temperamentinhallintaongelmia. Mutta toisaalta Klavier tarvitsee hieman ruodussapitoa. On hyväksynyt tytön miniäkseen. ...Vaikka laillisesti tämä olisikin Kristophin käly.
♠ - Vihamies - Godot: Kulkiessaan kerran (omien sanojensa mukaan sattuamalta eikä suinkaan urkkiakseen) ohi lakitiedon luokasta sattui raottamaan ovea ja vilkaisemaan sisään. Näki hetken aikaa Godotin opetusta ja lenteleviä kahvikuppeja, ja on siitä lähtien vihannut Godotia palavalla raivolla. Juonittelee nyt saadakseen Godotin erotettua virastaan ja päästäkseen itse tämän paikalle.
♠ - Vihamies - Kyösti Pöysti: On keskustellut pariin otteeseen tämän kamalan pikkumiehen kanssa. On vakuuttunut siitä, että tämä on lähes koomisen kyvytön tehtäväänsä, ja odottaa tilaisuutta järjestää Pöystille potkut. Sama koskee kaikkia Pasilan poliisiasemalta saapuneita ihmisiä, ainoana poikkeuksena ollen Tommi Neponen.
♥ - Kanssasalaliittolainen/Sängynlämmittäjä - Dahlia Hawthorne: Miellyttävä nuori neitokainen. Oikein kaunis ja viehättävä. Ja suunnittelee jotakin. Mutta koska on yhteistyössä Kristophin kanssa, se osio voidaan jättää huomiotta... toistaiseksi. Ainakin yhteistyö vaikuttaa monenlaisilla tavoilla tuottoisalta, jos ei muuta.
♣ - Kollega - Ludwig (Saksa): Kurinalainen, järkevä ja asiallinen mies. Kristophin harvinaisissa hyvissä kirjoissa. Koulu tarvitsisi enemmän sellaisia miehiä kuin Saksa päättämään rangaistuskäytännöistä.
♣ - Kollega - Roderich Edelstein (Itävalta): Kurinalainen, järkevä ja asiallinen mies. Kristophin harvinaisissa hyvissä kirjoissa. Bonuksena yhtä hienostunut ja musiikkimiehiä kuin Kristoph itsekin. Myöskin tarpeellinen lisä koulun kurinpitoon.
♠ - Vihamies - Mario Mario: Vastenmielinen rasvapallo, joka tekee pilkkaa koko opettajien ammattikunnasta yrittäessään olla oppilaidensa ystävä.
♠ - Vihamies - Eikichi Onizuka: Saastainen rikollinen, joka kuuluisi koulun sijasta vankilaan viipymättä.

Vihaa samaan tapaan noin 80% koulun väestöstä. Etenkin Opettajien ryyppyseuraa.