FANDOM

Pelaaja: T (errestrial?)

Hahmon nimi: Medaka Kurokami

Fandom/Teos: Medaka Box

Ikä: 16

Ryhmä: Orion

Kurokami Medaka.jpg

Ulkonäkö: Medakalla on komentavaan läsnäoloonsa sopiva ulkonäkö. Hänen silmänsä ovat teräväpiirteiset ja punaiset. Hiukset ovat paksut ja alaselkään ulottuvat sekä väriltään vaikuttavan violetit, ja niissä on hyvin eloisa idioottiantenni, joka heiluu paljon, etenkin Medakan ollessa utelias jostakin. Hänen vartalonsa on myös varsin hyvin kehittynyt, etenkin rintamuksesta, ja Medaka tietää näyttävänsä hyvältä eikä epäröi esitellä tätä. Normaalioloissakin lyhentää koulupukunsa hametta ja suurentaa kaula-aukkoaan, minkä lisäksi Medaka saattaa alkaa vaihtaa vaatteitaan paikoissa, joihin voi eksyä ihmisiä koska tahansa. Eikä hän koskaan lukitse ovea. Lapsuudenystävä on kutsunut häntä itsensäpaljastajaksi, Medaka itse on sitä mieltä, että hyvää vartaloa on turhaa olla esittelemättä.

Pitää yleensä aina koulupukuaan, paitsi keksiessään omituisia suunnitelmia, jolloin saattaa pukeutua aivan miksikä vain naamiaisiin paremmin sopivaksi.

Persoonallisuus: Medaka on epänormaali. Kaikissa sanan merkityksissä. Hän on syntymästään asti pystynyt tekemään kaiken, mihin muilla menee iät ajat oppia, saman tien vailla mitään vaikeuksia. Hän tekee kaiken täydellisesti tietämättä välttämättä edes, mistä on kysymys. Hänelle sanaa ”vaikea” ei ole olemassa. Tämä on hänelle yhtä luontaista kuin hengittäminen, eikä Medaka itse näe asiassa mitään ihmeellistä, vaikka onkin osannut päätellä jotakin ihmisten reaktioista. Se on vain hänen tapansa elää. Ihmiset ovat hänelle monella tavalla täysin käsittämättömiä, ja opettelee käytännössä matkimalla näiden tapaa elää.

Muut ihmiset eivät jättäneet tätä huomiotta, ja Medakasta tulikin nopeasti kaikenlaisten tahojen kiinnostuksen kohde. Kaikki muistivat puhua hänen ihmeellisyydestään (ja hiljaa kuiskaten epänormaaliudestaan), mutta kukaan ei koskaan lähestynyt häntä tasavertaisena ihmisenä. Tämän johdosta Medaka ei tiedä, mitä ystävyys on, ja vailla minkäänlaisia pahoja ajatuksia pitää itseään luontaisesti muita parempana ja kohtelee näitä usein jopa alentuvan holhoavasti.

Pohjaton erilaisuus muihin maailman ihmisiin jätti Medakan yksinäiseksi ja miettimään, miksi hän oli edes olemassa, kunnes hän kohtasi kaksi poikaa, jotka jättivät häneen lähtemättömän jäljen. Ensimmäinen kertoi, ettei millään ole väliä, että kaikki on turhaa ja että ihmiset olivat olemassa vain uhrattavaksi parempiensa huvituksena. Tämä jätti Medakan mieleen jäljen, joka ei ehtinyt kasvaa toisen pojan kohtaamisen myötä, mutta ajatus jäi silti itämään hänen mieleensä.

Toinen poika puolestaan pelkäämisen, kateuden tai friikkinä pitämisen sijaan innostui nähdessään, mitä kaikkea Medaka osasi, ja ilahtui tällaisen hienouden näkemisestä. Medakan miettiessä ääneen, miksi hän oli olemassa, poika sanoi ”Varmasti siksi, että tekisit ihmisiä iloisiksi! Niin kuin minut!”. Sanat iskivät syvälle. Medaka oli saanut elämälleen tarkoituksen.

Tämän jälkeen Medakan elämän peruspilariksi muodostui kaikkien maailman ihmisten rakastaminen ja auttaminen. Hän kertoi ”olevansa syntynyt auttamaan tuntemattomia”. Medakan mielestä kaikki ihmiset ovat luonnostaan hyviä ja traagisten olosuhteiden vieroittamana kadonneet oikealta polulta. Ja vaikka eivät olisikaan, hän tahtoo auttaa näitä silti.  Tämä periaate on niin voimakkaana hänen elämässään, että Medaka kieltäytyy edes puolustamasta itseään, jos hänen kimppuunsa hyökätään. Koska hyökkääjällä ei ole mitään syytä käydä hänen kimppuunsa, ei hänellä ole tarvetta myöskään väistää tai pysäyttää hyökkäystä.

Mikäli tappelulle taas löytyy jonkinlainen tarkoitus (yleensä jonkun onnellisuus), Medaka ryhtyy välittömästi toimeen, mutta taistelee voittaakseen ilman, että satuttaa vastustajaansa. Ellei vastustaja ole suunnilleen yhtä vahva, missä tapauksessa pitää sen sijaan hauskaa tavatessaan vihdoinkin jonkun jonkin verran samanlaisen tapauksen. Haluaa myös saada vastustajansa luopumaan pahoista maailmankatsomuksista ja oppimaan hyväksymään itsensä ja muut. Kun tämä yhdistetään siihen, että hän on oikeastaan aina toivonut jonkun asettuvan häntä vastaan ja seisovan omilla jaloillaan ilman hänen holhoavan asenteensa tarvetta, saadaan ihminen, joka on lopulta kenties mukavampaa seuraa vihollisilleen kuin liittolaisilleen. Lyhyesti, ihminen joka on parempi kaikessa kuin muut, tietää sen mutta on myös yksinään huipulla ja toivoisi löytävänsä sinne seuraa.

Lisäksi, koska on lapsuudestaan asti tehnyt vain ihmeellisiä asioita, ei tiedä pätkänkään vertaa mitään tavallisesta elämästä. Ei muun muassa tiedä, mitä pesäpallo on eikä sitä, minkälainen paikka on huvipuisto. Mikäli joku jaksaa vaivaantua hänen ystäväkseen asti, saattaa suhtautua näihin ihmisiin alentuvasti ja olla lopulta enemmän kiinnostunut vihollisistaan, mutta on myös hyvin suojelevainen ystävistään ja näiden satuttaminen on yksi ainoita tapoja saada Medaka joko itkemään tai raivostumaan.

Lisäksi, vaikka haluaisi ymmärtää ihmisiä, on täysin empatiakyvytön, koska elää aivan eri sfääreissä kuin muut. Hänellä on komentava läsnäolo ja ihmiset seuraavat häntä mielellään, mutta ei ymmärrä oikeastaan ketään eikä osaa samaistua näihin. Pitää itseään hirviönä ihmisen nahoissa.

Erikoiskyvyt: Liikaa lueteltavaksi, etenkin koska oppii aika pitkälti kaiken vastustajiensa käyttämänkin. Pääasiassa ja rauhan aikoina käyttää kuitenkin näitä kolmea: 1) Saarnaaminen poloisille kansanjoukoille. Medaka pitää pitkän puheen siitä, miten pahantekijä on joskus ollut hyvä ja lempeä ihminen, mutta olosuhteiden julmuus on ajanut hänet kylmettymään ja kovettumaan. Tämän jälkeen Medaka käy päälle ylitsevuotavan rakkautensa voimalla tarkoituksenaan ohjata rakastavasti tämä takaisin valoisampaan elämään.

2) Ankaran tytön muuttuminen lempeäksi tytöksi. Medaka muuttaa käytöstään hyvin söpöisän suojelunhalua herättäväksi ja kannustavaksi auttaakseen liittolaisiaan saamaan itsestään enemmän irti.

3) Ylitsevuotava rakkaus. Koska se tunne, että kukaan ei rakasta, tekee aika pitkälti kenelle tahansa pahaa, Medaka heittäytyy uhrin kaulaan halaamaan ja suutelee tätä osoittaakseen, että ainakin joku rakastaa tätä.

...sekä asioiden käydessä vakaviksi myös 4) Sotajumalamoodi. Medaka toteaa vastustajan olevan kaiken avun tuolla puolen, unohtaa korkeat periaatteensa kaikkien pelastamisesta, kaiken rakkautensa kaikkea kohtaan ja on valmis olemaan se hirviö ja epänormaali luonnonoikku, joksika häntä kutsutaankin, tappamalla uhrinsa kaikella raivollaan. Medakan hiukset muuttuvat tässä moodissa punaisiksi, fyysiset kyvyt kasvavat vielä entisestään siihen pisteeseen, että hän on raahannut perässään koko koulurakennusta ja raivo sumentaa aistit niin, ettei hän edes kuule puhetta. (On onneksi yhä huuliltalukija, joten kommunikaatio ei ole mahdotonta.)

Lisäksi hänen sisällään on jotakin tarpeeksi karmeaa ja pahaa pelästyttämään jopa kivenkovan psykopaatin, minkä vuoksi Orioniin olisi päätynyt muutenkin, vaikka myös halusi sinne kuultuaan, keitä siellä majailee.

Nykytilanne: Flask Plan oli pysäytetty ja kaikki näytti olevan hyvin, kun Medaka ja muut lähtivät takaisin kohti maan pintaa. Paitsi siinä vaiheessa, kun viimeisenä tuleva Medaka kadotti muut näkyvistään ja murskasi tieltään väärän oven... (animen 2. kauden lopusta)

Muuta: Veriryhmä AB. Rakastaa kaikkia ja kaikkea Celestialilla. Etenkin eläimiä, mutta ne pelkäävät hänen johtavaa läsnäoloaan ja juoksevat karkuun täyttä vauhtia. 

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki