FANDOM

Pelaaja: Tuuli
Hahmon nimi: Misaki
Fandom/Teos: Gakuen Alice
Ikä: 27 (Vuonna 2010)
Ammatti: Biologian opettaja
Huone: 1. kerros, huone 7
Journal: severegardener

Misaki

Ulkonäkö:
Misakissa ei ole juurikaan mitään erityisen silmiinpistävää ulkonäöllisesti. Hän on 175 senttiä pitkä ja normaalipainoinen. Hiukset ovat tummanruskeat, suorat ja yltävät korvien tasalle. Silmät ovat ruskeat ja vakavat. Kuten miehen koko olemus suurimman osan ajasta.
Tavallisimmin Misakin näkee värimaailmaltaan perinteisissä ja käytännöllisen yksinkertaisissa vaatteissa. Opettaessa päällä on yleensä farkut tai suorat housut ja kauluspaita. Kasvihuoneissa työskennellessään toki pistää päälleen jotain likaiseen työhön sopivampaa. Kantaa usein mukanaan vajaan metrin mittaista, kendossa käytettävää keppiä.

Persoonallisuus:
Vakava on joka tavalla paras sana kuvaamaan Misakia. Vaikkei se täysin mahdotonta olekaan, häntä näkee harvoin hymyilemässä. Hän kohtelee kaikkia viileän ja etäisen kohteliaasti, eikä jaksa lähteä eräiden hulluun touhuun mukaan, sillä nauttii eniten rauhallisista tekemisistä, kuten lukemisesta ja puutarhanhoidosta, tosin osaa myös kendoa. Vaikka Misaki joskus voi vaikuttaa liiankin vakavalta ja sosiaalisesti kyvyttömältä, pystyy kyllä hyvin keskustelemaan ihmisten kanssa. Ainakin niin kauan kuin aiheet ovat järkeviä, eikä keskusteluun vaadita kummoistakaan huumorintajua. Misakin huumorintaju rajoittuu ironiaan ja ilmeettömästi todettuihin tosiasioihin tai oudompiin kommentteihin. Jos joku on saatava rauhoittumaan, pistää tämän leikkimään merisaukkoa.

Misaki itse osaa yleensä pysyä varsin rauhallisena, joskin eräiden opettajakollegoiden *köhNarumiköh* käytös ja varastelu saa hänet välillä kiehumaan yli. Tällöin mukana kannettu keppi pääsee hyötykäyttöön. Oppilaisiin ei sitä silti ikinä käyttäisi, vaikka kuinka ärsytettäisiin.

Suhtautuu työhönsä asianmukaisesti ja on ns. kunnollinen ja perinteinen opettaja. Hän on tiukan asiallinen ja vaativakin, mutta silti luotettava ja reilu. Hän yrittää parhaansa mukaan olla ottamatta sen enempää suosikkeja kuin silmätikkujakaan. Välittää toki oppilaistaan, mutta yrittää samalla pitää tietyn, auktoriteettisen etäisyyden. Silti, jos nämä selkeästi apua kaipaavat ja sitä erikseen häneltä pyytävät, voi auttaa.

Ope

Erikoiskyvyt:
Misakilla on Kasvien manipuloinnin alice (=erikoisvoimien nimi Gakuen Alicessa). Hän pystyy kasveihin koskemalla säätelemään niiden kasvua, saamaan ne liikkeelle ja aiheuttamaan haluamiaan mutaatioita, joiden kautta kasvitkin voivat saada erittäin erikoisia kykyjä. Tähän mennessä on nähty ainakin:

Papuruoska: Narumin suosikki. Pientä papua on kätevä kantaa taskussaan, mutta kuoren rikkouduttua se lähtee nopeaan kasvuun ja muodostaa pitkän, erinomaisesti ruoskaksi sopivan köynnöksen.
Vesihengitysherne: Muuttaa syöjän merenneidoksi vuorokauden ajaksi. Aika pitenee, jos syö paljon herneitä. Misakilla on ajatuksena kehittää myös pyrstötön versio, muttei ole vielä jaksanut.
Kahleköynnös: Siemenet reagoivat kimeisiin ääniin ja kasvattavat hyvin nopeasti paksuja, sitkeitä köynnöksiä, jotka hakeutuvat kohti lähintä lämmintä kohdetta, yleensä jonkun jalkoja. Ne kietoutuvat tämän kohteen ympärille ja sitovat tiiviisti kiinni maahan. Köynnösten irti repiminen vaatii joko yli-inhimilliset voimat tai terävän veitsen, tosin toista jalkaa irrottaessa toinen on luultavasti jo uudestaan kiinni. Näitä siemeniä on kasvihuoneissa siellä täällä, joten jos varashälytin alkaa soida, paras juosta NOPEASTI pois, tai on varmasti kiinni Misakin tuloon asti.
Parantava aloe vera: Murretuista lehdistä erittyvä, läpikuultava vihreä salva auttaa vähän kaikkiin vammoihin mustelmista avohaavoihin. Helpottaa kipua ja nopeuttaa paranemista.
Alice-kaktus: Aistii lähellään tapahtuvaa alicen käyttöä ja lähettää piikkisuihkun käyttäjää kohti. Hyvin käytännöllinen estämään kokeessa huijaamisen.

Nykytilanne:
Misakista oli jo jonkin aikaa tuntunut, että Alice akatemiassa on jotain hämärää. Sitten hän kuuli Celestialista ja että osa opettajista oli lähtenyt sinne. Ei tiennyt asiasta mitään kovin tarkkaa, mutta se huoletti häntä silti tarpeeksi, että katsoi paremmaksi lähteä perään. Ei se olisi suuri ero opettaa toisessakin koulussa, etenkin kun tunsi jonkinlaista vastenmielisyyttä Alice akatemian metodeita kohtaan jo valmiiksi. Maisemanmuutos voisi tehdä vain hyvää.

Pelitapahtumat:
2010
7.5: Saapuu koululle
9.5: Varoittaa yleisesti kaikkia kasvihuoneisiin murtautumisesta. Saa kuulla olevansa myöhässä. Narumi ehti jo varkaisiin ja Shiraishi ehti muuttua merenneidoksi syötyään vesihengitysherneitä.
21.5: Päivitti kasvihuoneiden varoitusjärjestelmää muutamalla kahleköynnöksellä.
22.5: Ja saa heti seuraavana päivänä Narumin kiinni näpistelystä. On siis hyvin tyytyväinen parannuksiin.
25.6: Voittaa lomamatkan juhannusarpajaisissa. Ei oikein tiedä, mitä sillä tekisi, kun joku kuulemma pitäisi kutsua mukaan.
27.6: Ongelma ratkaistiin Misakin puolesta. Personan rasitettua Tsubasan äärirajoilleen, Misaki ja Narumi katsoivat parhaaksi viedä pojan johonkin kauas tämän läheltä. Misaki siis nappaa tämän mukaan lomalle, vaikka onkin vähän epävarma, miltä oppilaan kanssa lomailu näyttää vieraiden silmissä. 13.8: Freaky Friday Satoshi Houjouna.
5.9: Syntymäpäivä, täyttää 28
29.9: Loki: Yöhiiviskelyä Yllättää Narumin matkalla Personaa tapaamaan. Ei tykkää seurauksista.
16.12: Kieltää ihmisiä keräämästä misteleitä omin päin.
2011
14.2: Saa suklaata Narumilta... ja sen sivuvaikutuksien kanssa ihmettelee taas, miksi ovatkaan kavereita.
13.5: Event: Genderswap
4.7: Kradin Boss Fight. Koska asuu Narumin ja Darkin naapurissa, sai ihan kiitettävää vahinkoa.
5.9: Syntymäpäivä, täyttää 29
24.11: 10 000 hirviötä-event. Kasvirohdoista oli ainakin pientä ensiapua pintanaarmuihin.
2012
13.1: Freaky Friday: Kiina → Misaki → Takashi “Jambo” Takeda
14.2: Ei sentään suklaata Narumilta tänä vuonna... sen sijaan koru, jonka seurauksena muuttuu täysin välinpitämättömäksi Narumia kohtaan.

Ihmissuhteet:
♥ - Rakkaus/Ihastus
♦ - Perhe/Ystävä
♣ - Tuttava/Ei rasita

♦ Ystävä - Narumi – Lapsuudenystävä ja työtoveri jo edellisestä koulusta. Misaki ei itsekään aina ymmärrä, miksi laskee Narumin ystäväkseen, vaikka tämä käy jatkuvasti hänen hermoilleen huolettomalla käytöksellään ja varastelullaan.
♣ Tuttava - Reo Mouri – Muutamaa vuotta nuorempi koulukaveri, joskaan ei koskaan ollut tämän kanssa yhtä läheinen kuin Narumi. Tietää tuon silti, eikä ole unohtanut koulun valtausyritystä tai oppilaiden kidnappauksia. Silmällä pidettävä tapaus siis.
♠ Huolestuttava - Persona (Serio) – Ei pidä tästä entisestä kollegastaan ollenkaan, pelkää jopa jonkin verran. Ei ollut ollenkaan hyvillään törmätessään tähän Celestialissakin ja yrittää enimmäkseen pysyä erossa. Viimeinen ihminen, jonka pyytäisi tarvittaessa sijaisekseen.
♣ Oppilas - Natsume Hyuuga – Yhtäkkinen vanheneminen 10-vuotiaasta myöhäisteiniksi hämmentää Misakia. Ei pidä tämän asenteesta, mutta pyrkii silti kohtelemaan tasavertaisesti.
♣ Oppilas - Luca Nogi – Kuin myös entisiä oppilaita ja suhtautuu onneksi kouluun paremmin kuin ystävänsä.
♣ Oppials - Tsubasa Andou - Ja lisää oppilaita. Lievä ongelmatapaus, mutta siedettävissä ja hallittavissa yleensä. Ja niin kiusallinen kuin yhteinen lomamatka olikin, tuntee ymmärtävänsä Tsubasaa vähän paremmin sen jäljiltä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki