FANDOM

Pelaaja: Tuuli
Hahmon nimi: Mukuro Ikusaba(/Junko Enoshima)
Fandom/Teos: Danganronpa
Ikä: 18 (Tosin sanoo ainakin alkuun olevansa 16)
Ryhmä: Orion
Huone lukuvuonna 14-15: 11. kerros, huone 11, kämppis Haruka (Senran Kagura)
Journal: pawnofdespair

Junkuro

Ulkonäkö:
169 cm pitkä. Vaikka Mukuro ei kuvankaunis olekaan, on hänellä näköä tarpeeksi mennäkseen maan parhaasta nuoresta mallista pienellä photoshoppauksella. Kauneus on helppo huomata silloin, kun hän esittää Junkoa. Meikatut harmaansiniset silmät pitkine ripsineen, pitkät tuuheat, vaaleanpunaiset hiukset kahdella saparolla (peruukki, mutta aidon oloinen sellainen. Ja pysyy yllättävän hyvin paikoillaan.), korostetun naisellinen (joutuu tosin käyttämään jonkin verran toppauksia, kun omat muodot eivät ihan yllä mallin tasolle), hoikka vartalo sekä pitkät, lakatut kynnet. Pisamat nenän päällä ja hyvin leveä hymy eivät aivan mallimaista kuvaa anna, mutta sivuuttaa ne yleensä sillä, ettei yksikään malli näytä samalta kuvissa kuin luonnossa.
Silloin kun on vain Mukuro... katoaa helposti väkijoukon taustalle. Meikistä ei tietoakaan, mustat hiukset yltävät korvien tasalle ja ilme on hyvin vakava ja sulkeutunut. Vartalo toki on edelleen sama, mutta sitä ei tosiaankaan korosteta vaan viihtyy enemmän mahdollisimman käytännöllisissä (ja mieluusti taisteluunkin sopivissa) vaatteissa, joita ei ole kirkkailla tai vaaleilla väreillä pilattu. Hänellä on oikeassa kädessään sutta esittävä tatuointi muistona palkkasoturijoukko Fenririin kuulumisesta, tosin etenkin Junkoa esittäessä se on tarkasti peitetty.

Persoonallisuus:
Jaettuna kahteen, koska hyvin erilainen alkuun ja millainen on, jos/kun riisuu peruukin.
Junko: Junko on äänekäs ja jokseenkin teinimäinen, huolehtiessaan lähinnä ulkonäöstään, kännykästä tai viimeisimmistä juoruista. Pitää jännityksestä, juhlista ja flirttaileekin avoimesti, joskin tosissaan lähelle ei päästä ketään (Ja yleensä sanoo tämän suoraan, ettei vastapuoli saa väärää kuvaa) ja yleensä pitää keskustelutkin hilpeällä tasolla menemättä liikaa vakavuuksiin. Ei pelkää sanoa mielipidettään, jos sille tarvetta on, vaikka ne eivät välttämättä kaikkein fiksuimpia olekaan. Äkkipikainen ja voi lyödäkin suuttuessaan, tosin Junkona ei päästä juuri koskaan todellisia voimiaan esiin, ellei kyse ole tosissaan vakavasta tilanteesta. Ennemmin läimäyttää ärsyttäjää poskelle. Lyhyesti sanoen räväkkä ja sosiaalinen pitäen silti omat asiat ominaan.

Mukuro: Mukurolla ei ole omasta takaa ihmissuhdetaitoja juuri nimeksikään, vaikka niitä Junkona osaakin esittää. On varsin syrjään vetäytyvä ja etäinen kaikille paitsi siskolleen ja Naegille. On tottunut siihen, että ihmiset arastavat häntä maineensa vuoksi ja jopa avoin ja puhdas hymy voi saada hänet hämmentyneeksi. Ei suoranaisesti ole ujo ja pystyy kyllä puhumaan ihmisten kanssa, mutta yleensä hyvin lyhyen kylmään ja tutkimattomaan sävyyn. Ei yksinkertaisesti ole hyvä small talkissa ja vastaa vain siihen, mitä kysytään. Mitä vähemmän ihmisten kanssa on tekemisissä, sitä vähemmän tulee väärinymmärryksiä ja ongelmia. Vaikka sitten ajoittaisen yksinäisyyden uhallakin. Etenkin nyt, kun ei edes ole Junkoa lähettyvillä.
On hyvin, hyvin riippuvainen Junkosta. On koko elämänsä seurannut käskyjä. Joskus armeijan ylempien, mutta yleensä pikkusiskonsa, joka on Mukurolle kaikki kaikessa ja eniten haluaisi vain tehdä tämän onnelliseksi ja tulla hyväksytyksi, niin mahdotonta kuin tietääkin sen olevan. Yleensä sai vain kuulla olevansa pettymys kaikessa, niin paljon että tosiaan ajattelee olevansa täysi epäonnistuminen ihmisenä. Tosin vaikka haukut sattuvatkin, on niihin tottunut eikä anna lannistaa, etenkin kun kokee sen olevan Junkon tapa osoittaa rakkauttaan. Mitä enemmän hänen pikkusiskonsa välittää jostakusta, sitä todennäköisimmin tämä yrittää aiheuttaa tälle epätoivoa tai tätä loukkaamalla sitä itselleen. Ja koska Mukuro kokee olevansa ainoa ihminen, joka pystyy ymmärtämään Junkon kieroutunutta arvomaailmaa, ei yksinkertaisesti pysty jättämään tätä yksin.
Mukuro itsekin oli osa Ultimate Despairia ja siten kykenevä sanoinkuvaamattomiin julmuuksiin ja epätoivon levittämiseen ympärilleen. Mutta toisin kuin Junko, ei saa siitä mielihyvää, ainakaan suoraan (välillisesti kenties Junkon mielihyvän kautta). Toisaalta ei ajattelekaan asioita sen enempää. Tehty mikä tehty, turha sitä on enää surra. Tai ajatella. Jos saa päähänsä epätoivon levittämisen olevan se, mitä on tarkoitus tehdä Celestialissakin, tekee sen ilman kummempia tunnontuskia.
Lyhyesti sanoen Mukuro on ihminen jolla ei ole itse- tai omatuntoa ja tunteetkin ovat ajoittain kyseenalaisia. Hän tietää olevansa hyvä vain yhdessä asiassa; väkivallassa. Mukurolle se on kuin toinen kieli, jota jopa hän ymmärtää.

Erikoiskyvyt:
Mukuron nimike oli Ultimate Soldier...
Toisin sanoen Japanin paras nuori sotilas, joka taitaa niin aseellisen kuin aseettoman taistelun, eikä koskaan haavoittunut taistelukentällä. Voimaa, tarkkuutta ja ketteryyttä löytyy paljon enemmän kuin hoikasta vartalosta olettaisi. Ellei hyökkäys tule täytenä yllätyksenä tai käytetä hyväksi tunteisiin vetoamista Junkon tai Makoton kautta, häntä on hyvin hankala voittaa kaksintaistelussa ilman erikoisvoimia.

Nykytilanne:
Mukuro on pahasti hukassa.
Hänen oli tarkoitus herätä muiden huippuoppilaiden kanssa Hope's Peak Akatemiasta ja aloittaa näiden kanssa Junkon murhapeli. Heräsi kyllä luokasta suunnitellusti. Luokka vaan oli täysin eri koulussa.
Oliko suunnitelmiin tullut muutos? Pitikö peli toteuttaakin täällä näiden vieläkin erikoisempien ihmisten keskuudessa? Mutta jos niin oli, minne Junko oli kadonnut, miksei hän ottanut jo yhteyttä? Esittää aluksi yhä Junkoa varmuuden vuoksi, mutta mitä pidemmälle aikaa kuluu, sitä enemmän alkaa kyseenalaistaa sen tarpeellisuutta. Tosin siinä vaiheessa voi olla hankala enää peruukkia riisuakaan...

Lukujärjestys:
Valinnaisaineet: Ilmaisutaito, Lääketiede, Liikunta, Extreme Sports,
Kerhot: Tanssikerho

Ihmissuhteet:
♥ - Rakkaus/Ihastus
♦ - Perhe/Ystävä
♣ - Tuttava/Ei rasita

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki