FANDOM

Pelaaja: T (rite)
Hahmon nimi: Phoenix Wright
Fandom/Teos: Phoenix Wright: Ace Attorney
Ikä: 25
Ryhmä: Henkilökunta
Huone:
Journal: wrightacquittal

Phoenix Wright

Ulkonäkö:
Phoenix Wright on mies, jonka tunnistaminen ei ole vaikeaa: ensinnäkin ottaen huomioon, että hän pitää samoja vaatteita (sininen puku, kauluspaita, punertava solmio) niin työssään kuin sen ulkopuolellakin melko lailla aina, ja toisekseen... hänen hiuksensa. Väriltään ne ovat tavanomaisen mustat, mutta tyyliltään ne ovat terävinä piikkeinä taakse sekä yläviistoon, hieman samaan tapaan kuin pään auton ikkunasta ulostyöntäessä, ainoastaan pysyvästi. Kaiken lisäksi ne ovat sellaiset luonnostaan.

176 sentin mittainen. Mustat silmät sekä epätavalliset, lähinnä salamaa muistuttavat kulmakarvat. Lakimieheksi Phoenix on yllättävän lihaksikas ja ylipäätään hyväkuntoinen, hyvin paljolti ankarien elinolosuhteidensa (ei rahaa, Maya peräänkatsottavana) seurauksena. Lakimieheksi hänellä on myös, epäillyn todisteilla pommittamisen ulkopuolella, harvinaisen huono pokerinaama lähestulkoon kaiken muun kanssa. Omistaa paljon ja komeita ilmeitä (eniten järkyttyneitä), joita nähdään useasti. Sekä hyvinhoidetun etusormen, joka suunnataan syyttävästi rikollisiin.

Persoonallisuus:
Phoenix on viime kädessä varsin idealistinen mies. Hän päätyi alalleen perimmäisenä tavoitteenaan kahden ystävänsä antaman esimerkin tapaan auttaa ihmisiä, olla puolustamassa niitä, joiden puolella ei ollut ketään muuta.

Phoenixin harmiksi itse työn alettua suurin osa hänen asiakkaistaan, todistajista ja rikollisista teki kaiken mahdollisen varmistaakseen, että hänen työstään tulisi mahdollisimman vaikeaa, puolustusasianajajien ollessa käytännössä koko maailman yhteisiä nyrkkeilysäkkejä. Tämä karsi näkyvimmän idealismin pois Phoenixin käytöksestä ja korvasi sen hiljaisella sarkasmilla selviytymismetodina, mutta sen takana hän uskoo silti ehdottomasti jokaisen asiakkaansa syyttömyyteen. (Ainakin tästä rikoksesta.)

On henkisesti tasapainoinen ja suhteellisen normaali mies yleiseltä käytökseltään, vaikka tämä puoli ei useasti näykään häntä ympäröivän mielipuolisuuden silmiinpistävyyden johdosta. Myöskin yleisesti katsoen mukava kaveri, joka auttaa pulassa olevia ihmisiä työnsä ulkopuolellakin. Luultavasti osaksi tämän johdosta on myös aina varaton. ...Mutta toisaalta onnellinen. Lyhyesti: se mies, joka mutisee puoliääneen ystäviensä vioista ja rynnäköi sitten tulipalon läpi heidän vuokseen.

Erikoiskyvyt:
Mayalta saamansa magataman johdosta näkee, milloin ihmiset valehtelevat tai salaavat jotakin, näiden muodostamien Psyche-Lockien (kirjaimellisia lukkoja) takia. Lisäksi vakuuttavin syyttävä sormenosoitus koko Celestialilla.

Nykytilanne:
Dahlia Hawthornen rikokset oli vihdoinkin saatettu lopullisesti päätökseen ja jälleen yksi saaga Phoenix Wrightin elämästä saatettu päätökseen. Toisaalta erään Zak Gramaryen oikeudenkäynti törkeine lopetuksineen oli vielä käymättä. Tämä oli se ajankohta, jona mietteliäs Phoenix Wright luki lehtisen avaruudesta ja päätti aloittaa puhtaalta pöydältä. Jossakin muualla, missä kukaan ei tuntenut häntä. Missä voittotilastoja ei tunnettu. Missä hän pystyisi edelleen jatkamaan uraansa pienissä ympyröissä.

...Tietysti kaikki muut olivat ehtineet sinne jo ennen häntä, mutta ehkä näin oli sittenkin parempi...

Muuta:
Koska on tapahtumista ennen Apollo Justicea, omistaa yhä asianajajan merkkinsä, jota esittelee omistajan ylpeydellä vastaantulijoille ja kuulusteltaville.

Ihmissuhteet:
♥ - Rakkaus/Ihastus
♦ - Perhe/Ystävä
♣ - Tuttava/Ei rasita

♥♦♣♠ - Nainen Phoenixin elämässä - Maya Fey: Vanha assistentti. Maya on... ehkä ei vain puhuta tarkemmasta suhteesta Mayaan, koska siitä seuraa paljon Psyche-Lockeja. Joka tapauksessa vanha ja läheinen kontakti. Joka aiheuttaa harmaita hiuksia.
♥♦♣♠ - Nainen Phoenixin elämässä - Iris: Mennyt liekki. Vai onko mennyt? Phoenix ei kerro ilman asianajajansa läsnäoloa.
♦ - Ystävä - Miles Edgeworth: Vanha (paras?) ystävä. Hyvä mies.
♣ - Tuttava, kai - Klavier Gavin: Joku omituinen poika, joka ylpeilee voittaneensa hänet. Kuka liekään?
♣ - Tuttava - Franziska von Karma: ...miksi?
♣ - Tuttava - Godot: Miksi?
♦ - Ystävä - Larry Butz: LUOJA SOIKOON, MIKSI?
♠ - Huonosti eronnut ex - Dahlia Hawthorne: Se katse... Auta, äiti...
♣ - Tuttava - Kristoph Gavin: Jos tietäisi miehestä enemmän, reaktio olisi yhdistelmä kaikkia neljää edeltävää. Mutta ei tiedä, joten toistaiseksi joku mies, joka tuntuu myös tuntevan hänet.
♣ - Asiakas - Takashi Kamiyama: Miksi? MIKSI?