FANDOM

Pelaaja: T (sukiouji)
Hahmon nimi: Shiki Tohno
Fandom/Teos: Shingetsutan Tsukihime
Ikä: 17
Ryhmä: Orion
Huone lukuvuonna 09-10: 3. kerros, huone 25
Huone lukuvuonna 10-11: 4. kerros, huone 7, kämppis Akaya Kirihara
Huone lukuvuonna 11-12: 3. kerros, huone 23, kämppis Saïx
Journal: linesandpoints

SPOILAA!!

Shiki copiep

Ulkonäkö:
169 senttiä, 60 kiloa. Lyhyet, mustat hiukset, harmaat silmät ja pari suuria, pyöreän ja soikean väliltä olevia sangattomia silmälaseja. Pitää koulupukuaan useasti vapaallakin, hymyilee rennosti... kaiken kaikkiaan Shiki näyttää kaikin puolin tavalliselta nuorelta japanilaiselta mieheltä. Ainoa lainkaan poikkeava seikka hänen mukanaan kulkevissa tavaroissa on hedelmäveitsi, jonka kahvassa lukee "Nanatsu-Yoru".

Persoonallisuus:
Shiki on tavallisesti rento kaveri, vitsailee niin hyväntahtoisesti, leikkisästi kuin sarkastisen loukkaavastikin (viimeinen käy sitä todennäköisemmäksi, mitä lähempänä häntä olet) ja on yleisesti viihtyisää seuraa. Nolostuu ja vakavoituukin kyllä, jos tilanne siihen johtaa, mutta yleisesti on tietoinen siitä, että elämä on liian kallisarvoinen liikaan vakavuuteen, ja yrittää ottaa siitä kaiken ilon irti, kun voi. Tämä juontaa juurensa auto-onnettomuuteen, jossa oli lapsena. Loukkaantui siinä vakavasti ja on vieläkin aneeminen sekä pyörtyilee liian rasituksen jälkeen, sekä sairastelee muutenkin herkästi. Tämän johdosta kuitenkin oppi kunnioittavaksi niin omaansa kuin muitakin ihmiselämiä kohtaan, ja kohtelee niitä arvokkuudella.

...Mutta omistaa myös kaksoispersoonallisuuden nimeltään Nanaya, oikean sukunimensä mukaan. Oikea Shiki Tohno on puolidemoni ja hänen rinnassaan olevan massiivisen haavan aiheuttaja, mutta tämän tultua hyökkäyksensä seurauksena poistetuksi salassa olemassaolevien kirjoista Shiki adoptoitiin rikkaampaan perheeseen, joka tarvitsi muun maailman harhauttamiseksi perijän... ja jossa kaikki omistivat demoniverta. Nanayan klaani sitä vastoin on demonien, vampyyrien ja kaikenlaisten yliluonnollisten otusten hävittämiseen erikoistunut klaani, ja Nanaya on tätä (jopa geenitasolle asti ulottuvaa) perinnettä kunnioittaen hyvinkoulutettu tappaja ja toisen puolensa vastapainoksi itsevarma, itsetietoinen ja täysin piittaamaton kenenkään hengestä. Nanaya ilmestyy kuvioihin yleensä Shikin ollessa hengenvaarassa tai hänen havaitessaan jotakin, mikä ei ole ihminen... tai kun nämä yhdistyvät. Suurimman osan ajasta Nanaya-persoona tosin ei asetu kokonaan hallintaan, vaan ilmentyy Shikin psyykkeessä valtavana tarpeena tappaa kaikki epäinhimillinen ja luonnostaan tulevalla tiedolla siitä, miten oikein tehdä se. Shiki epäilee jotakin, mutta ei ole aivan saanut kasaan kaikkia palasia ollakseen varma siitä, että hänellä on toinen persoona.

Erikoiskyvyt:
Onnettomuutensa jälkeen Shiki sai todeta näkevänsä kaikessa olemassaolevassa mustanpunaisia viivoja ja pisteitä, "kaiken elämän". Leikkaamalla terävällä esineellä tällaista viivaa pitkin hän pystyi silppuamaan palasiksi mitä tahansa. Myöhemmässä vaiheessa hän sai todeta, että pisteiden puukottaminen puolestaan hävitti kohteen lopullisesti. Ei ainoastaan tappanut, vaan tuhosi sen olemuksen ja olemassaolon. Tämä tieto oli kuitenkin jotakin, mitä kenelläkään ihmisellä ei pitäisi olla eikä kenelläkään muulla edes ollut, ja sen liiallisuus ihmisaivoille asetti ääretöntä rasitusta hänen aivoilleen. Shiki olisi luultavasti kuollut tietohyökyyn, ellei olisi saanut eräältä henkilöltä, jota hän kutsuu opettajakseen, paria silmälaseja, jotka kätkevät viivat ja pisteet ja tekevät hänen näkökentästään aivan normaalin niin kauan, kuin ne ovat hänen kasvoillaan. Kyky on kuitenkin yhä tallella ja pystyy leikkaamaan, yleensä Nanatsu-Yorua käyttäen, mitä tahansa, jos tarvetta siihen on.

Lisäksi on äärimmäisen vastustuskykyinen kuolemalle ulkopuolisista olosuhteista. Selvät, tappavat iskut pystyvät tekemään hänestä lopun, mutta minkäänlainen muu väkivalta tai kidutus ovat jotakin, mitä hän vain kestää järjettömiä määriä... ja nousee sitten jaloilleen tarjoten hyökkääjälle samalla mitalla verenhukasta huolimatta. Tämän vastapainoksi on hyvin heikko kuolemalle sisäpuolisista olosuhteista: voimat luultavasti lyhentävät hänen elinikäänsä ja sairaudet ovat hänelle kuolemanvakava asia.

Nanaya puolestaan on paljon fyysisesti vahvempi ja epäinhimillisen nopea kaikin puolin, refleksit mukaanlukien, ja pystyy juoksemaan seinillä tai katossakin ihmissilmää nopeampaa vauhtia. Kun tämä yhdistetään hänen murhanhimoonsa, geeneihinsä ja Shikin kykyyn nähdä "kaiken elämä", saadaan salamurhaaja, joka lopettaa ottelunsa sekunneissa tai kuolee suunnilleen yhtä nopeasti.

Nykytilanne:
Shikin kotikaupungissa mellastaneet vampyyrit oli saatettu tiensä päähän ja asiat alkoivat rauhoittua... pikkuhiljaa. Hän oli tähän elämänkäänteeseen tyytyväinen, mutta kuultuaan uudesta koulusta avaruudessa uteliaisuus heräsi. Elämässä oli vielä kaikenlaista uutta tarjottavana... ja avaruudessa saattaisi olla joku niin edistynyt ihminen, että hänetkin voitaisiin parantaa. Ainakin niin kannatti toivoa.

Muuta:
Veriryhmä AB. Death Noten käyttäjä näkee nimen "Shiki Nanaya".

Lukujärjestys:
Maanantai: Etiikka
Tiistai: Folkloristiikka, Japani (äidinkieli)
Keskiviikko: Ilmaisutaito, Englanti
Torstai: Uskonto, Historia
Perjantai: Biologia

Ihmissuhteet:
♥ - Rakkaus/Ihastus
♦ - Perhe/Ystävä
♣ - Tuttava/Ei rasita

♦ - Ystävä - Akaya Kirihara: Kämppis. Impulsiivinen ja ajoittain tyhmä, mutta pääosin hyvä tyyppi. Ei aivan erilainenkaan kuin paras kaveri kotipuolesta.
♦ - Ystävä - Hizumi Mizushiro: Ja kämppiksen kanssa notkuva tyyppi. Myös hyvä tyyppi kaiken kaikkiaan. ...Vaikka pistää välillä miettimään, mitä salaisuuksia tällä on.
♣ - ??? - Michiru Kita: Omistaa silmälasit... näkee kuolemaan liittyviä asioita ilman niitä... tässä on jotakin tuttua...
♥/♠ - Viharakkaus - Rima Touya, Ruka Souen, Seiren: Nanaya-puoli tahtoisi mielellään murhata kaiken yliluonnollisen, myös etenkin vampyyrit. Nämä kolme herättävät sen johdosta epämukavan yhdistelmän murhanhimoa ja pelkkää himoa ilman etuliitettä, mikä on hyvin vaivaannuttavaa ollessa samoissa tiloissa etenkin, kun normaali Shiki-puoli ei ymmärrä miksi näille pitäisi tehdä mitään.
♠ - Viha jota ei ymmärrä - Kaname Kuran, Zero Kiryuu, Akatsuki Kain, Hanabusa Aidou, Senri Shiki, Zelman Clock: ...ja nämä veikot pelkkää murhanhimoa, mikä ei tunnu oikein mukavalta reaktiolta tyyppeihin, jotka eivät tiedettävästi ainakaan imuroi ketään kuiviin. Kirottu Nanaya omituinen ääni päässä.
♥ - Ihastus - Arcueid Brunestud: Elämä oli... ei itse asiassa normaalia, mutta verrattaen normaalia, ennen kuin tapasi Arcueidin. Ehtivät tuntea vain lyhyen aikaa, mutta siinä ajassa tapahtui ennenkokemattomia asioita päätäräjäyttävää tahtia. Arcueid oli varsin vaivalloinen ja omituinen, mutta... pidettävä. Ja sitten kuoli. ...Kunnes ilmestyi Celestialille kahden vuoden kuluttua Shikistä itsestään. Paljon ajatuksia räjähtelee nyt päässä.
♦ - Sisar - Akiha Tohno: Ei itse asiassa verisukua, mutta ei tiedä tästä osiosta, Shikille Akiha tulee aina olemaan oma korvaamaton pikkusisko. Viettivät vain monta vuotta erillään, ja nykyinen ankara Akiha on Shikille ajoittain hieman vieraantuntuinen ja pelottava tiukkoine sääntöineen ja Tohnon perilliselle langetettavine odotuksineen. Toisaalta siskon välittäminenkin näkyy edelleen läpi, jos osaa katsoa... Rakas pikkusisko.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki