FANDOM

Pelaaja: Tuuli
Hahmon nimi: Tommi Neponen
Fandom/Teos: Pasila
Ikä: 31 (Vuonna 2009)
Ryhmä: Henkilökunta, opinto-ohjaaja
Huone: Asuu kylässä
Journal: opinto_ohjaaja

Tommi Neponen

Ulkonäkö:
Neponen on normaali, suomalainen mies. Hän on suht pitkä, siinä 180 cm hujakoilla ja hoikka. Ruumiinrakenteeltaan siis hujoppi-tyyppiä. Myös kasvot ovat pitkänomaiset ja soikeahkot. Neliskanttiset silmälasit ja vaaleanruskeat, lyhyet ja ihan aavistuksen kihartuvat hiukset.
Pukeutuu hillityn tavallisesti. Farkut tai suorat housut ja jokin yksivärinen tai korkeintaan hyvin hillitynkirjava paita. Hihojen pituus ja materiaali vaihtelevat sitten vuodenajan mukaan. T-paita, kauluspaita tai villapaita. Jotain kuitenkin, mikä ei pahemmin huomiota kiinnitä.

Persoonallisuus:
Neponen on normaaliuden ruumiillistuma. Ainakin sillä poliisiasemalla, jolla ennen Celestialiin siirtymistään työskenteli. Hän on sopeutuvainen eikä pidä liiemmälti melua itsestään. Hän saattaa ihmetellä melkoisesti kaikkea sählinkiä ympärillään, mutta niin kauan kuin se ei aiheuta vaaratilanteita siviileille tai ole täysin järjetöntä, ei lähde siihen puuttumaan. Mutta vaikka hän yleensä onkin kiltisti hiljaa ja tekee mitä käsketään, hän osaa sanoa tarvittaessa vastaankin eikä ole täydellisesti muiden tossun alla. Vaikkei hän olekaan mikään älykkö, hänellä riittää maalaisjärkeä. Osaa käsitellä Pöystiä, mikä jo sinänsä on melkoinen erikoistaito.
Yleisluonteeltaan Neponen on rauhallinen, järkevä, mukava ja empaattinen. Siksi ei olekaan lainkaan ihme, että hänen kuraattorin juttusille lähettämänsä oppilaat palaavat usein takaisin selvittämään asiansa mieluummin opinto-ohjaajan kanssa. (Tosin luultavasti tuossa on ennemmin kyse kuraattorista, kuin Neposen ystävällisyydestä...) Neponen on niitä ihmisiä, jotka ovat mukavaa seuraa, mutta tasapaksuudessaan myös melko helppo unohtaa.
Neposen ainoa omituinen piirre on, että hän pitää aivan vilpittömästi Kyösti Pöystiä nerona. Ihailee tämän metodeita ja teorioita, jotka kaikessa karuudessaan ja inhorealistisuudessaan osuvat niin usein oikeaan. Toki hän myöntää Pöystin persoonallisuuden olevan välillä erittäin hankala, mutta ainahan nerot ovat hieman omintakeisia. Jos siis Pöystillä on esittää teorioita ja ratkaisuehdotuksia, Neponen on 90% varmasti hänen ideoidensa takana, olivat ne kuinka epämääräisiä ja odottamattomia tahansa. Neponen saattaa vastustaa niitä vain siinä tapauksessa, jos ne selkeästi sotivat hänen moraaliaan vastaan.

Nykytilanne:
Kun Pöysti päätti ilmoittaa aikovansa lähteä johonkin omituiseen avaruuskouluun kuraattoriksi, Neponen huolestui. Hän luottaa kyllä sokeasti siihen, että Pöysti pärjää neron aivoillaan uudessa työssä, mutta tällä on myös tapana vetää joskus vähän överiksi... Juteltuaan pitkään vaimonsa kanssa asiasta, he totesivat avaruusasemalle muuttamisen olevan tavallaan myös mielenkiintoinen tilaisuus niin heille kuin lapsillekin. Neponen päätti ryhtyä uudelleen opiskelemaan saadakseen työpaikan koululla. Soittaessaan vapaista paikoista hän kuitenkin yllättyi; paikan sai jopa ilman asiaankuuluvaa koulutusta! Vaikka saikin opinto-ohjaajan vakanssin jo, aikoo työn ohessa lukea aiheeseen liittyvää kirjallisuutta pärjätäkseen työssä edes jotenkin.

Muuta:
Neposella on vaimo ja kaksi lasta ja useista muista koulun työntekijöistä poiketen hän ei asu koulun asuntolassa vaan kylän reunalla lähiömäisellä alueella ja käy sieltä käsin töissä. Pitää videopeleistä ja Sopranosista.

Pelitapahtumat:
2009
19.10: Saapuu koululle. Sopii peli- ja Sopranos-illasta Pöystin kanssa, että se saadaan ulos ryyppyputkesta.
20.10: Amerikka haluaa tietää lentokentistä ja -koneista. Sori, ei tällä avaruusasemalla.
2010
27.1: Repomies paikalle...
25.5: Puhuu Saksan kanssa koiran adoptoimisesta.
15.11: Miettii tarjoavansa kyydin kylässä asuville aamuisin. Kukaan ei tartu tarjoukseen.
2011
13.5: Event: Genderswap
24.11: 10 000 hirviötä-event. Suojelemassa evakuointisalin ovia.
2012
13.1: Freaky Friday: Byakuya Kuchiki → Tommi Neponen → Nymfadora Tonks

Ihmissuhteet:
♥ - Rakkaus/Ihastus
♦ - Perhe/Ystävä
♣ - Tuttava/Ei rasita

♦ Idoli - Kyösti Pöysti - Ihailee ja luottaa sokeasti. Tai ainakin melkein. Osaa myös joskus estää tätä toteuttamasta kaikkein tuhoontuomituimpia ideoitaan
♦ Ystävä - Pekka Routalempi - Joo, jännää on. Vanha työkaveri, jonka juttuja on kuunnellut jo tarpeeksi, että osaa avata korvansa sopivasti silloin, kun aihe vaihtuu järkeväksi
♦ Entinen pomo Rauno Repomies - Siinähän tuon kanssa toimeen yrittää tulla
♣ Tuttava - Mario Mario - Mukava mies, vaikka alkuun peliharrastajana hyvin omituiselta tuntuikin tämän kanssa puhua.