FANDOM

1484-1053548722

Pelaaja: Kati
Hahmon nimi: Toris Laurinaitis / Liettua / "Liet"
Fandom/teos: Hetalia: Axis Powers
Ikä: 19 (ei ikäänny)
Ryhmä: Agita.
Huone: 7. kerros, huone 16, kämppis Domon Ishijima
Journal: sielameile

Ulkonäkö:

Liettua on pitkähkö (n. 175cm), hontelo poika. Hänellä on vihreät silmät ja hartiapituiset laineikkaat ruskeat hiukset, joita hän yleensä pitää auki, mutta ajoittain (siivotessa ja opiskellessa) kiinni, etteivät ne ole liikaa tiellä. Hän hymyilee usein, mutta pääasiassa epävarman tai vaivaantuneen oloisesti, muutenkin hänen tunteensa on helppo lukea kasvoilta.

Muiden suurempiin sotiin osallistuneiden maiden ruumiillistumien tapaan Liettuallakin on oma osansa sota-arpia. Suurin osa niistä on jäänyt Venäjän käyttämien kidutusvälineiden jälkinä hänen selkänsä ihoon, eikä hän sen suostu ottamaan paitaansa pois muuta kuin erityisissä olosuhteissa (lääkärintarkastukset jne). Arpia löytyy muualtakin, mutta suurin osa niistä on parin sadan vuoden ajan haalistumisen jälkeen melko huomaamattomia.
Liettuan käsien saattaa myös huomata olevan keskenään hieman erinäköiset, erityisesti jos kiinnittää huomiota sormien liikkuvuuteen - Belarus mursi Liettuan toisen käden sormet heidän ensitreffeillään (jotka jäivät yllättäen myöskin viimeisiksi).

Persoonallisuus:

Ystävällinen ja ylihuolehtiva, melko vakavamielinen. Hän on kohtelias ja viihtyy hyvin monenlaisessa seurassa, erityisesti rehellisesti mukavien ja iloisten ihmisten kanssa. On oppinut tulemaan toimeen monenmoisten erikoistapausten kanssa (ylipirteä ja vähintäänkin omalaatuinen Puola, jatkuvasti ongelmia aiheuttava suorapuheinen Latvia, lapsellisen sadistinen ja erittäin arvaamaton Venäjä..).

Liettualla on taipumus huolehtia asioista, pääasiassa muiden hyvinvoinnista, niin paljon että hän stressaa vatsansa kipeäksi. Hän on myös hieman pelkuri, eikä uskalla vastustaa auktoriteettejä. Mieluummin hän vaikka uhraa itsensä mitään sanomatta toisten puolesta, kuten hän teki muunmuassa silloin, kun Venäjä halusi kurittaa Liettuan pikkuveljiä Viroa ja Latviaa. Hän ottaa roolinsa Baltian vanhimpana veljenä vakavasti, vaikkei hänellä olekaan juuri mitään yhteistä veljiensä kanssa. Muissakin tilanteissa hän saattaa helposti jäädä alakynteen kompromisseihin tai helliin häviöihin taipuvaisen luonteensa vuoksi.

Liettualla on taipumusta alakuloisuuteen ja hänellä on aika heikko itseluottamus. Enemmän kuin itseensä hän luottaakin ystäviinsä (lähinnä Puolaan). Hän uskoo syvästi myös Amerikkaan ja hänen ansiostaan ihmisten yleiseen hyvyyteen, pessimissisestä maailmankuvastaan huolimatta. Venäjän vallan alta pois päästyään hän on alkanut pikkuhiljaa piristyä, mutta vanhan valtion kirjoissa itsenäinen vuosikymmen on lyhyt aika.. eikä välttämättä mitenkään pysyvää.

Nykytilanne:
Kuultuaan Amerikan olevan lähdössä Celestialiin, Liettua päätti lähteä tämän mukaan. Amerikan luona asuessaan hän oli tottunut tämän apuun ja vastapainoisesti Amerikan auttamiseen - ainahan saattaisi tulla tilanne, jossa Amerikka tarvitsisi apua läksyjen teossa. Tai luokan löytämisessä. Tai huoneensa siivoamisessa. Tai..

1. vuoden lukujärjestys:

Maanantai: Englanti
Tiistai:
Keskiviikko: Taistelulajit, Historia
Torstai: Liikunta, Etiikka
Perjantai:

2.vuoden alustava lukujärjestys:

Maanantai: Englanti
Tiistai: Liikunta
Keskiviikko: Taistelulajit, Historia
Torstai: Liettua, Etiikka
Perjantai: Matematiikka

Ihmissuhteet:

Alfred F. Jones (Amerikka): Tärkeä ystävä, jota Liettua pitää salaa myös jonkinlaisena idolinaan (lähinnä ihailee Amerikan positiivista asennetta ja kykyä pysyttäytyä päätöksissään vastarinnasta huolimatta). Asui 20-luvun tienoilla jonkin aikaa Amerikan talossa, toimien tämän apulaisena kodinhoitotöissä.

Domon Ishijima: Huonetoveri, jonka kanssa Liettua tulee hieman vaihtelevasti toimeen. Hän pitää Domonin rohkeasta ja itsepintaisesta asenteesta, mutta toisaalta toisen voimat pelottavat häntä ajoittain.. varsinkin kun Domon suhtautuu hänen pikkuveljeensä, Latviaan, varsin vihamielisesti, eikä aina äkkipikaisuutensa takia jää kuuntelemaan Liettuan selittelyjä tai kompromissiehdotuksia tai mitään muutakaan. On kuitenkin sitä mieltä, että Domon on Hyvä Ihminen.

Eduard von Bock (Viro): Liettuan pikkuveli, Baltian veljeksistä toisiksi vanhin. Välittää veljestään syvästi ja pyyteettömästi, vaikka heillä onkin käytännössä vähemmän yhteisiä ominaisuuksia kuin eroavuuksia.. On aina ollut ja tulee aina olemaan valmis uhrautumaan veljensä puolesta, jos tarve vaatii. Viron kohdalla hankalat tilanteet ovat onneksi harvinaisempia kuin heidän nuorimman veljensä, ja Liettua kunnioittaakin kovasti Viron älykkyyttä ja hyviä käytöstapoja.

Feliks Łukasiewicz (Puola): Lapsuudenystävä, jonka kanssa on itse varttunut, kasvattanut kullanhohtoista ruista ja jonka rinnalla hän on taistellut monissa sodissa. Vaikka Puola onkin hyvin pitkälti hänen paras ystävänsä, hänellä on ajoittain ristiriitaisia tunteita tätä kohtaan.. johtuen lähinnä Puolan taipumuksesta kohdella häntä tahattoman(?) välinpitämättömästi ja jättää hänet pulaan jne.

Ivan Braginsky (Venäjä): Liettuan entinen "hallitsija"; Liettua kuului Venäjän alueeseen satoja vuosia ja oli täten hänen omaisuuttaan. Suhtautuu Venäjään edelleen erittäin pelonsekaisin tuntein - vaikka Liettua onkin nykyään itsenäinen, hän kavahtaa aina Venäjän nähdessään. Liettua oli Venäjän "suosikki", mikä tarkoitti lähinnä sitä, että raivostuessaan/tylsistyessään/puutteessa ollessaan/iloitessaan/jne hän etsi aina ensimmäisenä Liettuan käsiinsä. Muistona tästä Liettualla on lukematon määrä arpia, yhä uudestaan takaisin luutuneita luita ja muita jälkiä vuosikymmeniä jatkuneesta pahoinpitelystä/kidutuksesta/jne. Traumatkin ovat kivoja. <3 Venäjän aivopesun jäljiltä Liettua on edelleen melko helposti ohjattavissa ja ympäripuhuttavissa, joten tilaisuuden saadessaan Venäjä pystyy yhä pompottamaan Liettuaa hyvin pitkälti mielensä mukaan. Ei kuitenkaan suostu enää osaksi Venäjää.

Natalia "Natasha" Arlovskaya (Belarus): Liettuan pitkäaikainen ihastus. Yritti itsepintaisesti saada Belarusin huomiota, vaikka tytöllä olikin kiinnostusta vain omaan veljeensä Venäjään.. Tässä suhteessa oli/on huomattavissa, ettei Liettualla ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa tai tilannetajua. Eihän Belarusin kaltainen herttainen tyttö kenellekään pahaa tekisi, sormien murtaminen ja muu sensellainen on sattunut ihan vahingossa.. tai niin Liettua itselleen yhä uskottelee.

Raivis Galante (Latvia): Liettuan pikkuveli, Baltian veljeksistä nuorin. Aiheuttaa Liettualle jatkuvasti päänvaivaa, vatsakramppeja ja vähäisiä yöunia liian suorasukaisella käytöksellään ja taidollaan hakeutua hankaliin tilanteisiin. Liettua kuitenkin tietää, ettei Latvia tee sitä tarkoituksella ja juuri siksi hänen suurin huolenaiheensa onkin aina hänen veljensä hyvinvointi. On aina ollut ja tulee aina olemaan valmis uhrautumaan veljensä puolesta, jos tarve vaatii, kuten ainakin Venäjän vallan aikana usein vaatikin. Ei kuitenkaan syytä veljeään mistään ja jatkaa tämän puolustamista edelleen.

Tino Väinämöinen (Suomi): Venäjän vallan alaisena paremmin tutuksi tullut poika - he kohtasivat aikoinaan sotatantereella, mutta eivät päässeet asettumaan kunnolla vastakkain, sillä Ruotsi pakotti Suomen joukkoineen perääntymään taistelusta. Heidän välinsä ovat melko neutraalit, mutta heillä on tietyntasoinen yhteisymmärrys, sillä molemmat ovat saaneet osansa Venäjän hulluudesta ja omistushaluisuudesta. He ovat tutustuneet Celestialilla paremmin ja auttavat toisiaan tarvittaessa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki