FANDOM

Pelaaja: Essi
Hahmon nimi: Yakumo Saitou
Fandom/Teos: Shinrei Tantei Yakumo
Ikä: 18
Ryhmä: Yliopisto
Asuminen:
Journal: sleepymagiccat (=kaksiosainen merkitys: "sleepy", koska Yakumo nukkuu usein ja "magic cat" puolestaan on Gotou-poliisin Yakumolle antama lempinimi.)

Yakumo

Ulkonäkö: Yakumo on aika lailla hyvin tavallisen näköinen, massaan sekoittuva teinipoika, jolla on kuitenkin yksi ulkoinen ominaisuus, joka erottaa hänet muista ihmisistä. Yakumon vasen silmä on hänen syntymästään asti ollut karmiininpunainen, minkä vuoksi monet pelkäävät Yakumoa ja karttavat hänen seuraansa. Myös poika itse kokee olevansa erilainen erikoisen silmänsä vuoksi ja punaisen värin peittääkseen hän käyttääkin oikean silmänsä kanssa yhteensopivaa kullankeltaista piilolinssiä. Yakumon silmät ovat aavistuksen vinot, muistuttaen hiukan sutta tai kissaa. Pojan hiukset ovat savunharmaat ja tyyliltään aina hiukan sekaiset ja jonkin verran pörrössä. Vaatteidensa osalta Yakumo on hyvin tavanomainen, sillä hän ei juuri käytä muita vaatteita valkoisen kauluspaidan, sinisten farkkujen ja sinivalkoisten lenkkareiden lisäksi.

Yakumo ei juuri näytä tunteitaan ulospäin, minkä vuoksi hänen kasvoillaan on jatkuvasti kylmänkiskoinen ja välinpitämätön ilme. Hänen ylöspäin nousevat silmänsä ja alaspäin kaartuvat suupielensä saavat pojan näyttämään siltä, kuin hän haluaisi tarkoituksella pitää ihmiset poissa läheltään ja minkäänlaista hymyä tai muuta onnellisuuteen viittaavaa ilmettä on käytännössä lähes mahdotonta havaita.

Persoonallisuus: Yakumo on perusluonteeltaan kylmä, välinpitämätön ja jopa töykeä eikä hän tule toimeen muiden ihmisten kanssa. Hän ei turhaan kaunistele sanojaan vaan sanoo ääneen sen, mitä ajattelee. Usein näihin ilkeisiin sanoihin on vielä yhdistetty poispäin kääntynyt katse tai kyllästyneen oloinen ilme kasvoilla. Yakumo ei epäröi sanoa ääneen sellaisiakaan asioita, jotka mahdollisesti loukkaavat muita. Kylmälle käytökselle on kuitenkin syynsä. Yakumo kokee aiheuttavansa muille ihmisille suunnatonta surua karmiininpunaisen silmänsä vuoksi, minkä vuoksi hän pyrkii pitämään muut ihmiset kaukana itsestään näitä suojellakseen. Yakumon ollessa nuorempi hän yritti itse tuhota silmänsä, mutta hänen setänsä esti häntä ottamalla veitseniskun vastaan. Tämä tapahtui sen jälkeen, kun Yakumon kotiopettaja oli kuollut ja poika koki tämän kuolleen hänen takiaan. Vaikka Yakumo tuntuukin antavan itsestään vain epäkohteliaan ja kylmän kuvan, sisimmässään hän on kuitenkin lempeä.

Yakumo on jossain määrin kapinallinen poika, jonka sydän pakottaa hänet peittämään sisimmät tunteensa muilta ihmisiltä. Kylmyyden lisäksi hänen kasvoiltaan on käytännössä lähes mahdotonta nähdä onnellisuutta tai mitään muutakaan positiivista, joskin kaikista läheisimpien ihmistensä läsnäollessa hän saattaa ehkä hiukan hymyillä. Yakumo ei erityisemmin pidä komentelusta ja hän toimiikin mieluummin oman päänsä mukaan sen sijaan, että kuuntelisi kovin pitkään häntä vanhempien neuvoja. Yakumo ei erityisemmin välitä ottaa muita ihmisiä huomioon ja hän antaa esimerkiksi ihmisten odotuttaa itseään mutta ei itse jää kovin usein odottamaan itse muita.

Yakumo on todella unealis ja hän viettääkin suurimman osan päivästään nukkuen. Kun poika on kerran nukahtanut, häntä on äärimmäisen vaikeaa saada hereille, joskin on kuitenkin olemassa yksi keino, jolla pojan saa varmasti hereille. Yakumo on äärimmäisen herkkä kutiamaan ja minkäänlainen kylkiin kohdistettu kosketus saa hänet havahtumaan hereille silmänräpäystäkin nopeammin ja painautumaan lähintä seinää vasten. Yakumo on väsyneimmillään kevään tullen. Yakumo käpertyy nukkuessaan hiukan kerälle, minkä vuoksi Haruka Ozawa -niminen tyttö totesi hänen muistuttavan nukkuessaan hiukan kissaa.

Yakumo ei voi sietää sitä, että häneen yritetään vedota millään keinoin, erityisesti suloiset katseet tai imartelevat sanat saavat hänet voimaan pahoin tai toteamaan ääneen, miten kyseisen henkilön hymy tai virne aiheuttavat hänelle kylmiä väreitä.

Red-eye

Erikoiskyvyt: Yakumon vasen silmä oli jo hänen syntyessään karmiininpunainen ja toisin kuin muilla ihmisillä, kyseisen silmän pupilli on kapea ja pystysuuntainen, muistuttaen hiukan kissansilmää. Yakumo kykenee vasemman silmänsä avulla näkemään kuolleiden ihmisten henkiä ja keskustelemaan näiden kanssa selvittääkseen, miksi henget mahdollisesti riivaavat eläviä. Hän ei kuitenkaan kykene, eikä oikeastaan edes haluaisi, manata tai muuten poistaa niitä (joskin samaan aikaan hän kokee tietyllä tavalla olonsa myös voimattomaksi, koska kykenee vain puhumaan henkien kanssa). Lisäksi Yakumo on äärimmäisen älykäs ja omaa todella hyvän päättelykyvyn, minkä avulla hän on esimerkiksi onnistunut ratkaisemaan rikoksia kauan ennen poliiseja. Hän myös huomaa rikoksia koskevissa lähteissä asioita, joita poliisit eivät välttämättä ole huomanneet.

Yakumon erikoinen kyky on saanut myös poliisit hereille ja hän onkin elämänsä aikana auttanut lukuisia kertoja rikosten ratkaisuissa. Tämän vuoksi poika jakaa maailman ihmiset kahteen ryhmään: niihin, jotka pitävät hänen punaista silmäänsä joko outona tai pelottavana, sekä niihin, jotka haluavat tai yrittävät hyödyntää sen voimaa omiin tarkoituksiinsa.

Nykytilanne: Yakumo tulee animesarjan 8. jakson tienoilta, jossa Nanase Miyuki -niminen nainen sieppasi hänet. Celestialiin saapuessaan poika oli osittain tajuton ja huonossa kunnossa.

Muuta: Yakumo kantoi 18-vuotiaaksi asti äidilleen kuulunutta korua, mutta hän luovutti sen myöhemmin Haruka Ozawalle, jonka kanssa hän alkoi ratkaista omituisia rikostapauksia.

Yakumo suostuu tarjoamaan punaisen silmänsä tuomia voimia muiden käyttöön, mutta tavallisesti hän haluaa näistä palveluksista jonkinlaisen maksun, varsinkin, jos avunpyytäjä ei ole hänen ystävänsä. Yakumo ei myöskään epäröi pieniä huijauksia, josta hän vaatii maksun. Hän on esimerkiksi esittänyt osaavansa nostaa pakasta saman kortin, jota jokin henkilö on sillä hetkellä pidellyt käsissään mutta todellisuudessa hän tiesi vastauksen vain, koska näki kortin piilossa olevan peilin kautta.

Ennen Celestialille päätymistään Yakumo asui vaatimattomissa oloissa yliopistonsa elokuvakerhon tiloissa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki