FANDOM

Pelaaja: Nea
Hahmon nimi: Yotsuba Koiwai
Fandom/Teos: Yotsuba&!
Ikä: Sanoo olevansa kuusi, oikeasti on 5-vuotias
Ryhmä: Satunnaisesti paikalla pyörivät peelopenikat / Muut hahmot
Huone: Asuu kylässä isinsä, Herra Koiwai, ja isin ystävän Takashi "Jambo" Takedan kanssa

Yotsuba.jpg

Yotsuba & Auringonkukat

Ulkonäkö: Todella pieni ja äärimmäisen oudon näköinen pikkutyttö. Vihreät hiukset ovat päivittäin neljällä saparolla, jotka sojottavat kaikki eri (väli-ilman)suuntiin. Katsoo maailmaa valtavin vihrein silmin, otsahiukset lähes silmillään. Suu voi näyttää pieneltä mutta siitä lähtee päivittäin myös kova ääni ja se näyttää myös aukeavan valtaviin mittoihin (varsinkin jos Yotsuba haluaa jäätelöä tai Yanda ilmestyy paikalle ja sille pitää huutaa...). Hän on niin kevyt, että hirmumyrskyjen aikaan hän voisi lentää tuulen mukana kauas pois - kannattaa siis varoa, ettei hän vain livahda ulos silloin!
Pukeutuu yleensä t-paitaan ja shortseihin. T-paita on lähes aina pääosin valkoinen mutta hihat sekä kaulus ovat aina mitä tahansa muuta väriä. Shortsit ovat lähes aina ruskeat, toisinaan muunkin väriset. Kaapista löytyy toki myös värikkäitä takkeja, housuja ja hattuja ym ym. Kaapissa ne tosin saavat usein ollakin ellei sää käske pukeutua.

Persoonallisuus: Huoleton ja energinen pieni tyttölapsi. Yotsuba on vielä niin nuori (ja lähes koko elämänsä kaukana sivistyksestä maalla asunut), että lähes kaikki on hänelle myös uutta. Tämä aiheuttaa sen, että hän innostuu lähes kaikesta äärimmäisen paljon ja on uteliaana menossa vaikka samantien tutustumaan mihin tahansa uuteen kiehtovaan asiaan, henkilöön, paikkaan, eläimeen... Toki hänelle on opetettu tapoja kuten "vierailta ei saa ottaa karkkia" mutta hän tuntuu toisinaan unohtavan sen ainakin hetkeksi. Kannattaa silti uutena tuttavuutena varautua siihen, että Yotsuba juoksee sinua pakoon huutaen apua koska luulee sinun olevan kidnappaaja/muu vaarallinen uusi tuttavuus mikäli karkkia ensimmäisenä tarjoat. Kyllä, voi tehdä näin kenelle tahansa sillä eihän hän voi tietää vaikka vain esittäisit kilttiä agitalaista~.
Toistaa usein muiden sanomiset, omalla tavallaan tietenkin eikä alkuperäisversion mukaan. Jos hänelle selittää jotain monimutkaista, hän hämmentyy ja selittää sen sitten eteenpäin omalla tavallaan tai ei selitä ollenkaan näyttäen vaan surullista mökötysnaamaa. Keksii myös usein sanoista omia versioitaan - tai yhdistää sanoja. Esimerkiksi Yotsuban Laatikko on Yotsuban suusta sanoen Yotsulaatikko. Eräs varsin hyvä(??) esimerkki sanojen väännöstä on Ilmastonpuutos sekä se, kun isi omien sanojensa mukaan höylää käännöstä -- se on Yotsuban muistin mukaan hetken päästä "Hyytelön kääntäjä". Unohtaa siis nopeasit sen mitä hänelle sanottiin ja vääntää asiasta oman versionsa. Yleisin tervehdys on "Terve mieheen!" koska isiltä ja Jambolta on tullut vaikutteita. On muutenkin lähes aina asenteella "Mitäs pienistä~!", "Ei haittaa!" ja on yleensä koko ajan menossa jonnekin - onpahan sitten iltaisin väsynyt touhuttuaan koko päivän. Rakastaa kaatosateessa tanssimista ulkona sekä vesilätäöihin hyppimistä. Jonkun kanssa ystävystyttyään on sitten joka päivä vaikka heti aamusta juoksemassa kylään tuliaisten kanssa tai ilman. Neiti osaa myös olla vähän vaativa sillä hän käskee tuttujen/ystävien/ynnä muiden kuten vaikka kaikkien tuoda tuliaisia itselleen mikäli nämä vaan ovat minne tahansa lähdössä. Yotsu on myös melko rohkea lapseksi. Kuinka monen lapsen näet esimerkiksi pitävän rapua iloisesti kädessään kuin tekisi niin joka päivä? Tosin kun häntä paljon pelottaa tai kun hän tosissaan hermostuu ja muuta, hän itkee - tai ei, hän suorastaan parkuu. Erityisesti pelkää kaikkea mikä muistuttaa maalitaulua.
Pikkuisella on hyvin vilkas mielikuvitus ja kyllä hän itselleen tekemistä keksii. Isi sentään onneksi yleensä tajuaa lähes heti mistä on kyse, muut eivät välttämättä. Saattaa pitää päiviä, joina puhuu kaiken väärinpäin. Silloin esimerkiksi erittäin kaunis nainen onkin hirveän ruma akka ja toivotetaan hyvää huomenta kun pitäisi toivottaa hyvää iltaa. Hänet on helppo saada mukaan lähes kaikkeen vaikka yleensä se on hän, joka saa helposti kaikki mukaan kaikkeen. Änkee myös toisinaan väkisin mukaan vähän kaikkeen koska Yotsubakin haluaa tehdä juuri sitä mitä ollaan tekemässä~! Saattaa myös kovaan ääneen puhua kaikki muiden asiat - etenkin isänsä normaalipukeutumiset ja muut kaikkien kuultaviksi. Yotsuba ei anna minkään lannistaa itseään kauaksi aikaa, ei sitten yhtään minkään. Pitkävihaisuutta ei siis tarvitse kenenkään kärsiä. Hän löytää myös iloa joka asiasta, hän ottaa ilon irti aivan kaikesta. Yotsu nähdään usein piirtämässä tosin hän ei ole niin hyvä piirtäjä kuin itse kuvittelee olevansa - mutta sitä ei kannata sanoa hänelle koska siitä hän suuttuu ja sanoo sinulle takaisinkin. Sen sijaan on hän on ikäisekseen loistava uimisessa ja osaa ajaa omalla pikkupyörälläänkin.
Niin rauhallinen ja iloinen kuin hän aina onkin, Yanda on sentään niin turha jätkä, että hänet nähdessään Yotsuba raivostuu jopa pelottavan näköiseksi. Hän on kuin aivan toinen persoona silloin, huutaa vaan kaiken raivoissaan ja käskee Yandan olla koskaan tulematta takaisin jne. Yksi syy tähän tosin on se, että Yanda tulee syömään Yotsuban ruuat ja jäätelöä toisinaan, kukapa lapsi sellaista vierasta kaipaa?
Hän on loistava suostuttelemaan isänsäkin lähes kaikkeen mukaan. Usein myös häipyy yksikseen milloin minnekin saatuaan jonkin idean tai muistettuaan jotain mitä on pakko tehdä juuri nyt heti samantien! Yotsuballe suurinpiirtein kaikki on lähes heti aivan normaalia vaikka muiden mielestä se olisi täysin epänormaalia ja liian outoa. On hyvin kovaääninen. No, ainakin hän vastaa (kaikkeen) kuuluvasti.

Nykytilanne: JEEEEEEEEEEEEEE, avaruusmatka!! Kiitti isi ja Jambo!

Muuta:
+ Herra Koiwai adoptoi orvon Yotsuban ulkomailta "vahingossa". Lähinnä hän huomasi jossain vaiheessa, että lapsi on hänelle kuin oma. Yotsu hämmentyy puheista siitä, että hänellä olisi useammatkin vanhemmat, isovanhemmat jne. Ei ymmärrä kysymystä, jos kysyt hänen äidistään. Eihän hänellä näkyvästi ole kuin isi ja Jambo! >D

+ Ei ole koskaan käynyt mitään koulua eikä ymmärrä mitä läksyt tai kotityöt ovat vaikka kuinka selittäisit asian hänelle. ... Tosin kotonaan hän siivoaa joskus isin kanssa yhdessä, kantoi vähän muuttotavaroita uuteen asuntoon ja pyykkien laskostus on aina Yotsuban tehtävä.

+ Suosikkijuotavaa on MAITO~!

Ihmissuhteet:
Herra Koiwai ISI ♥. .... Vaikka onkin toisinaan vähän turha jätkä yritellessään jarrutella tytön menoa yms. :|

Takashi "Jambo" Takeda Äiti Isin ja Yotsuban kaveri, joka on kirahvin sukulainen! Sitäpaitsi hän toteuttaa aina Yotsuban ideat... Ei siis yleensä ole turha jätkä.

Yanda Raivostuttava! Turhin jätkä!

Kisuke Urahara Ei se ollutkaan pahis... Lisää karkkia, kiitos! Yrittää olla kaupan vakioasiakkaan tapainen.

Rena Ryuugu KIDNAPPAAJA! Mutta se oli hauska kidnappaus, joten Rena ei ole tosipahis. Sitäpaitsi menee tilaisuuden tullen nykyään itse välillä "kidnapattavaksi/kidnapatuksi", joten mitäs pienistä!

Ranfan Rena on samassa huoneessa pelottavan tyypin kanssa. ASEISTAUDUTAAN, pitää puolustautua! ó_ó .... Pidä se naamio edes kaukana Yotsun silmistä, tulee melkein tikkataulu mieleen ajoittain niistä väreistä ja muusta! ;_;

James Kiva setä, antoi Yotsuballe Oddishin. Pitää vierailla välillä, että voi käydä näyttämässä/kertomassa Oddishin kuulumisia.^____^

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki